Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 190
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Predizborna kampanja

Poznati izborni troškovi Živog zida i pravaških koalicija, najviše potrošila Narodna koalicija

09.08.2016., Zagreb - Konferencija za medije Akcije mladih na kojoj je predsjednik Akcije mladih Vjekoslav Rubesa najavio pristupanje Akcije mladih Jedinoj opciji.
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
1/5
07.09.2016.
u 15:30

Privremena izvješća koja su svi izborni sudionici morali javno objaviti do ponoći 5. rujna pokazala su da je na prvi dio kampanje najviše potrošila Narodna koalicija (SDP, HNS, HSS, HSU sa 6,4 milijuna kuna)

Koalicija stranaka koju predvodi Živi zid na predstavljanje biračima do početka rujna potrošila je oko 400.000 kuna, Domovinska koalicija oko 200.000, a koalicija Pomak 43.500 kuna, pokazuju njihova privremena financijska izvješća.

Na predstavljanje svojih kandidata, koalicija Živog zida (stranaka Promijenimo Hrvatsku, Akcije mladih, Abecede demokracije itd.) poprilično je ravnomjerno ulagala u svih deset izbornih jedinica, a izborni joj se troškovi kreću od 35.000 do 47.000 kuna po jedinici. Ti se troškovi odnose na razdoblje od 16. kolovoza do 3. rujna.

Od ukupno potrošenih 201.000 kuna pravaške Domovinske koalicije (HSP-AS, HKDU, DESNO, HDS, USP) trećina, točnije 78.000 kuna su troškovi promidžbe u V. izbornoj jedinici gdje koalicijsku listu nosi Tomislav Vlajčević. Glavninu tog iznosa, nešto manje od 70.000 kuna, čine troškovi slanja "neadresirane pošte" putem Hrvatske pošte. Trošak promidžbe u susjednoj IV. jedinici, čiju listu nosi Anto Đapić, je 35.200 kuna, a u II. jedinici, gdje je "glavni" Pero Kovačević, 30.200 kuna. Koalicija je najmanje potrošila u X. izbornoj jedinici, niti dvije tisuće kuna. Ti su iznosi potrošeni od 3. kolovoza do 2. rujna.

 Pomak, druga pravaška koalicija (HSP, HČSP, OS, Akcija za bolju Hrvatsku) od 9. kolovoza do 1. rujna na promidžbu je potrošila 43.500 kuna, a od tog iznosa čak 29.130 kuna u X. izbornoj jedinici koju nosi Luka Podrug.

Koalicija Živog zida od donatora je dobila oko 125.000 kuna, Domovinska 135.000 kuna (nešto manje od 70.000 kuna uplatila joj je tvrtka Elda iz Nove Gradiške, a 20.000 kuna Z1 televizija), a Pomak 13.300 kuna.

Privremena izvješća koja su svi izborni sudionici morali javno objaviti do ponoći 5. rujna pokazala su da je na prvi dio kampanje najviše potrošila Narodna koalicija (SDP, HNS, HSS, HSU sa 6,4 milijuna kuna), potom HDZ (oko tri milijuna), pa Bandićeva Koalicija za premijera (2,7 milijuna) te Most (685.000 kuna).

Donatori su najviše dali HDZ-u (2,6 milijuna), pa Bandićevoj (oko 600.000 kuna) te koaliciji HDSSB-a i Konzervativaca (323.000 kuna). Narodna koalicija od donatora je dobila 108.000 kuna. Koliko je koja stranka, odnosno koalicija ukupno potrošila za parlamentarne izbore, a koliko dobila od donatora, znat će se tek mjesec dana nakon izbora. Naime, zaključno do 11. listopada svi izborni sudionici moraju Državnom izbornom povjerenstvu dostaviti cjelovit financijski izvještaj o financiranju kampanje, a potom ga i javno objaviti.

>> 'Priprema se velika koalicija, Živi zid će u oporbi spriječiti dvostranačku diktaturu'

Komentara 3

KI
killthesnake
16:57 07.09.2016.

Kome je stalo do naroda , do prijatelja , susjeda , kolege i neznanca glasa živi Zid ! Svi zaslužuju krov nad glavom , posao i redovna primanja , to što nas je krivi sistem porobio i bacio u EUU ralje ne znaci da pojedincima u teškoj situaciji ne treba pomagati , ako ja mogu vračati kredit za stan znači samo da još radim , nije dalek put od imati i ne imati , zato se moramo izboriti za bolje sutra !

Avatar niwrad
niwrad
16:48 07.09.2016.

Za skrivanje istine te prodaju magle i laži narodu, potrebno je puno sredstava. Zato Narodna koalicija uvjerljivo vodi.

MI
miso
00:13 08.09.2016.

Živi zid je najveće iznenađenje ovih izbora. Zamijenili su MOST.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije