Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Vidošević:

Vidošević: Domaća kreativnost je prva, bez brenda nema zarade

spinvalis
Pixsell
18.10.2010.
u 18:00

U Hrvatskoj se prodaje oko 70 posto uvoznog namještaja, no iz smanjenog uvoza vidljivo je da je vrijeme da domaće tvrtke to preokrenu u vlastitu korist.

Prvi u krizu, prvi iz recesije, stanje je u domaćoj drvnoj industriji, što se najbolje moglo osjetiti i na netom završenoj 37. Ambienti, najvećem poslovnom događanju sektora, koji je nakon dugo vremena smišljeno predstavio svoje prave adute. Unatoč lanjskoj krizi, ta izvozno orijentirana grana, koja drži oko sedam posto ukupnog izvoza RH, u prvih je osam mjeseci povećala izvoz 11, a uvoz je pao čak 20 posto.

Za tvrtke usmjerene na izvoz, to je najbolji dokaz da su, ako ne i hrvatsko, barem njihova partnerska tržišta izašla iz krize te traže nove partnere i ugovore. Naš najveći proizvođač masivnog namještaja Spin Valis, koji je u vrijeme Ambiente otvorio i svoj prvi salon namještaja u Zagrebu, tako je, među ostalim, zapeo za oko i austrijskom XXXLutzu, koji je nedavno kupio slovensku Lesninu.

Da hrvatska drvna industrija konačno više promišlja o dizajnu, dokazao je klaster Hrvatski interijeri čijih je 10 članica na Ambienti predstavilo projekt Dizajnom do brenda u suradnji sa zagrebačkim Arhitektonskim fakultetom. Reakcije na 10 prototipova dizajnerskog namještaja, kreativnih radova studenata, i te kako su pozitivne. Klaster se nada i njihovu uvrštenju u dizajnerskoj hali sajma IMM u Kölnu.

- Riječ je o hrvatskom proizvodu i dizajnom i materijalom - k tome i ekološkom - kaže Damir Perić, predsjednik uprave Trokuta, jedne od članica klastera. Ističe kako hrvatski drvoprerađivači znaju napraviti vrhunske proizvode za inozemno tržište, no zbog isuviše prepreka, mnogi završe pod tuđim brendom. Trokut, primjerice, oko 10 posto proizvoda proda na domaćem tržištu, a 90 posto izvoza namještaja od slavonskog hrasta - u vrijednosti dva milijuna eura godišnje - realizira pod brendom koji radi za Francuze.

- Korištenje kreativnosti domaćih mladih dizajnera najbolji je put k uspjehu jer sva roba koja ne bude brendirana i ne bude prepoznata kao vrhunska neće nikada moći uzeti visoke marže na tržištu i na njima zarađivati - kazao je predsjednik HGK Nadan Vidošević. Tvrdi da deklarativna podrška izvozu mora postati stvarna i konkretna. Drvna industrija sada se objektivno budi i postaje kralježnica budućega ekonomskog razvoja Hrvatske, kazao je.

Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK na okruglom je stolu Ambiente o brendiranju hrvatske drvne industrije istakla da je naše tržište proizvoda od drva liberalizirano i neće biti promjena u režimu trgovine ulaskom Hrvatske u EU. Međutim, treba očekivati dolazak velikih inozemnih trgovačkih lanaca koji se bave prodajom namještaja.

- Hrvatsku autohtonost, kreativnost i kvalitetu moramo sačuvati u velikoj mjeri i u ovom proizvodnom segmentu što uspješno radimo sa znakovima Hrvatska kvaliteta te Izvorno hrvatsko. HGK je inicirala i kampanju "Drvo je prvo" za koju sada zna više od 80 posto hrvatskih građana, a pružit će i marketinšku potporu afirmaciji domaćih trgovina namještajem te domaćih drvoproizvođača - kazala je Marković, napomenuvši kako su HGK i resorno ministarstvo nastup i prezentaciju domaćih drvoprerađivača na domaćim i stranim sajmovima od 2007. do danas pomogli s više od 18 milijuna kuna.

Komentara 3

EU
eureka001
09:58 19.10.2010.

hehehehheheehehe pak i vodosevic ponorel hehehehehehe to bi bilo isto kad bi neko napisa. bez kompanije nemozes imat poduzece hehehehehehe

Avatar razocarani
razocarani
17:03 19.10.2010.

Da bi se napravio brend u drvnoj industriji treba po europi i svijetu graditi robne centre tipa IKEA ili male ducane gde se po narudzbi izradjuje namjestaj visoke kvalitete i unikat ili u malim serijama.........................

Avatar razocarani
razocarani
17:10 19.10.2010.

U tim istim centrima trebaju odmah biti turisticke agencije koje naravno preporucaju Hrvatsku turiszicku ponudu sa Hrvatskim restoranom uglavnom kad tu udje musterija moraju mu se nuditi svi resursi kojima Hrvatska raspolaze to bi i ujedfno bile Hrvatske komercijalne Ambasadee e sad treba samo uto uloziti novce a ne samo pricati dakle molim odmah sad poceti ne cekati i udri tamo gdje se moze nema cekanja......................

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije