Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
dužni 38,8 mil. kn

Stečaj Geofota: Već četvrtu godinu nemoguće doći u posjed tri zrakoplova

Zvonko Biljecki, Geofoto
Goran Stanzl/PIXSELL
27.01.2022.
u 12:42

U izvješću stoji da glavni dio pokretnina propale tvrtke čine zrakoplovi Cessna 551 Citation II i dva Pipera PA 31 T1 višemilijunske vrijednosti, no stečajni upravitelj kaže kako se ti zrakoplovi ne mogu preuzeti

Stečajni upravitelj Geofota d.o.o, tvrtke za fotogrametrijske poslove poduzetnika Zvonka Biljeckog u stečaju zbog 38,8 milijuna kuna duga, podnio je izvješće prema kojom stečajnu masu tog dužnika čine tri zrakoplova koji se ne mogu prodati "jer nije moguće doći u njihov posjed".

U izvješću stoji da glavni dio pokretnina te propale tvrtke čine zrakoplovi Cessna 551 Citation II i dva Pipera PA 31 T1 višemilijunske vrijednosti koji su uredno upisani u Glavnu knjigu hrvatskog registra civilnih zrakoplova sa znakom državne pripadnosti i registracijskim oznakama. No, stečajni upravitelj navodi kako u njihovoj prodaji, da bi se namirili vjerovnici, već gotovo četvrtu godinu nema pomaka, odnosno da se ti se zrakoplovi ne mogu preuzeti.

No, kako je bilo istaknuto u izvješću iz 2018. dva zrakoplova Piper s iznimno vrijednom digitalnom opremom – kamerama i navigacijskim sustavima tada su bili u Saudijskoj Arabiji u letnom stanju, no za iste se još tada morala platiti ležarina od oko 200.000 dolara.

"U odnosu na preuzimanje istih od strane eventualnih kupaca mora se napomenuti da je upitno jer je glavni razlog ostanka zrakoplova u Saudijskoj Arabiji nedovršetak poslova preuzetih od stečajnog dužnika, a što je sukladno poslovnoj praksi u Saudijskoj Arabiji neprihvatljivo. Procjena vrijednosti samih zrakoplova trenutno, sukladno navedenom, nije moguća", isticalo se još tada u izvješću.

U prethodnom dopisima stečajnog upravitelja navodilo se i da je od Cessne u vlasništvu Geofota ostao samo trup jer je motor izvađen, a popravak je procijenjen kao neisplativ.

''Predlaže se prodati isti kao lim po kilogramu koja procjena će se izvršiti na mjestu od strane zainteresiranih ponuditelja. Stečajni upravitelj bi prikupio nekolicinu ponuda za odvoz istog. Po saznanju stečajnog upravitelja treba platiti i ležarinu u još neutvrđenom iznosu', isticalo se u dopisu iz 2018. Navodilo se i da na svim zrakoplovima postoje razlučna prava B2 Kapitala d.o.o., Republike Hrvatske te Bantel Travela d.o.o.

Rasprodaja imovine Geofota uslijedila je nakon što je u lipnju 2018, bio otvoren stečaj nad tom tvrtkom s nepodmirenim obvezama koje su dotad iznosile čak 38,8 milijuna kuna, što je 22 milijuna kuna više od temeljnog kapitala.

Nakon toga bila je provedena zabilježbe otvaranja stečajnog postupka nad imovinom koja se odnosila na nekretnine te tvrtke u zagrebačkom Buzinu – kuću, dvorište i oranicu, na tri navedena zrakoplova, ali i više automobila među kojima se ističu i nekad prestižni Jaguar XJ8 koji je nakon toga bio prodan za samo 19.420 kuna, uključujući i PDV.

Vlasnik Geofota Zvonko Biljecki u sudskom registru navodi se kao direktor, prokurist, član ili predsjednik uprave čak devet tvrtki među kojima su najpoznatije dobivale višemilijunske poslove od države. Biljecki je, kako se pisalo u medijima, bio poznat i kao osoba bliska bivšem premijeru Ivi Sanaderu kojeg je angažirao kao savjetnika i njegove konzultatske usluge navodno plaćao više desetaka tisuća kuna mjesečno.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije