Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Porezi

Putničke agencije čekaju niži PDV na turistički prijevoz

'01.01.2012., - Pariz, Francuska - Jedan je od najvecih svjetskih muzeja zasigurno je muzej Louvre, a najpoznatiji je po portretu Mona Lise autora Leonarda da Vincija. Prostire se na preko 60.000 cetv
'Filip Brala/PIXSELL'
14.02.2012.
u 08:00

Imamo najviši PDV na turistički prijevoz u Europi. To domaće agencije motivira da rade inozemne ture, a pogoduje i stranim agencijama koje rade ture po regiji.

Iako se najavljivalo da će Vlada sniziti PDV na usluge turističkih agencija, niža stopa od deset posto zasad je obuhvatila samo ugostiteljsku djelatnost, donosi Poslovni dnevnik.

Kako doznaju u Udruzi hrvatskih putničkih agencija (UHPA), agencije u ovom krugu nisu “zaboravljene”, nego je pitanje oporezivanja njihovih usluga ostavljeno za dane u kojima će biti manje gužve. Riječ je, naime, o vrlo složenom zadatku usklađivanja s poreznim propisima Europske unije, koje se mora obaviti do jeseni.

Kako je objasnio Željko Trezner, direktor UHPA-e, turističke agencije imaju poseban status u europskoj poreznoj politici te UHPA vrlo brzo očekuje poziv Ministarstva financija i Porezne uprave, s kojima se treba dogovoriti provedba propisa na koje smo se obvezali u pretpristupnim pregovorima.

– Kako u paket agencije ulaze proizvodi i usluge s različitim stopama, primjerice ulaznice po nultoj stopi, smještaj sa 10% i transfer do hotela sa 25% PDV-a, pitanje je po kojoj ćete stopi oporezivati usluge agencije. EU je stoga osmislio da agencije primjenjuju poseban postupak obračuna PDV-a koji je prilično složen i u naplati i u nadzoru. Članice Unije primjenjuju različite modele – objašnjava Trezner, koji tu ne očekuje veće probleme.

Ono što agencije i dalje muči jest činjenica da Vlada nije snizila porez na turistički prijevoz, za što se agencije bore već godinama. Ivan Pukšar, direktor Kompasa Zagreb, ističe da imamo najvišu stopu na turistički prijevoz u Europi, gdje je ona 7-10 posto.

– To dvojako loše utječe na naš turizam: domaće agencije motivira da rade ture po inozemstvu, što, pak, znači manji prihod našim kapacitetima, te pogoduje i agencijama susjednih zemalja koje rade ture po regiji – upozorava Pukšar.

Cijeli tekst pročitajte ovdje.

Ključne riječi

Komentara 2

OB
-obrisani-
09:20 14.02.2012.

sve samo za turizam, kao da je turizam jedina djelatnost.... šta je sa drugim djelatnostima?????

LA
Lana
19:15 14.02.2012.

A kada cete nam reci nesto sto ne znamo? Kao to koriste agencije susjednih zemalja? A ko da nase velike agencije koje kao propadajuili su propale u HR nisu registrirale firme u susjednim zemljama?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije