Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 128
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Odnosi s javnošću

PR industrija neće se oporaviti do 2013. godine

'03. 05. 2010., Zagreb  Danijel Koletic, tvrtka Apriori komunikacije Photo: Zeljko Hladika/Pixsell'
'Zeljko Hladika/PIXSELL'
04.05.2010.
u 08:00

Ove bi godine financijski pad u odnosima s javnošću mogao dosegnuti i 40 posto, odnosno od 10 milijuna eura koji su bili u optjecaju prije dvije godine, "vrtjet" će se tek šest.

Tržište korporativne komunikacije, odnosa s javnošću ili, kako se to kod nas popularno zove, "PR" prije nekoliko godina doživjelo je pravi procvat i kulminaciju. Vodeći menadžeri u kompanijama shvatili su važnost odnosa s javnošću, ne samo za uobičajeno komuniciranje na konferencijama za novinare već i u organizaciji različitih događanja, društveno korisnih akcija i slično.

Stotine otpuštenih u PR-u

Danas, tri godine poslije, situacija je potpuno drukčija, gospodarska kriza odrazila se i na sektor odnosa s javnošću koji je prije svega postao žrtvom smanjivanja proračunskih sredstava kompanija za oglašavanje i marketing, smatra Danijel Koletić, stručnjak za odnose s javnošću i vlasnik agencije Apriori komunikacije. Koletić, čija tvrtka djeluje u cijeloj regiji, kaže kako je najmanje pet stotina ljudi iz branše na području regije ostalo bez posla, od čega u Hrvatskoj najmanje 150.

– Tvrtke su smanjile svoje budžete, prije svega za troškove marketinga i reklama, pa sada oni koji rade u PR-u pokušavaju kroz novinske članke plasirati priče svojih klijenata, objašnjava Koletić, dodajući kako su nakladnici, istodobno pogođeni krizom i recesijom, ukinuli velik broj posebnih priloga u kojima su se te priče plasirale pa urednici nemaju prostora za objavu takvih tema.

– Snažnije medijske kuće taj prostor nadoknađuju internetskim portalima svojih novina, no nisu svi u toj mogućnosti, kaže Koletić.

Prema njegovim spoznajama, iz tog i sličnih razloga u Hrvatskoj je zatvoreno desetak agencija za odnose s javnošću. Ove bi godine, smatra Koletić, financijski pad u odnosima s javnošću mogao dosegnuti i 40 posto, odnosno od 10 milijuna eura koji su bili u optjecaju prije dvije godine, ove će se godine u industriji "vrtjeti" tek 6 milijuna.

Pad od 40 posto

Velik se problem javlja i na području kvalitetnih i školovanih kadrova koji danas kada završe edukaciju jednostavno nemaju gdje raditi, što se u trenucima kad su započinjali školovanje nije činilo mogućim. Svoj dio krivnje snosi i Hrvatska udruga odnosa s javnošću (HUOJ) koja, prema Koletićevu mišljenju, pomalo gubi kredibilitet jer već godinama njome upravljaju isti ljudi, dok se istodobno mladima ne pruža prilika da pokažu što znaju i mogu.

– Kriza u industriji odnosa s javnošću mogla bi potrajati do 2013. godine, kada bi se u financijskim planovima kompanija trebao pojaviti neki konkretniji novac namijenjen PR-u, smatra Koletić. Dodaje kako prostora za PR u Hrvatskoj ima dovoljno te kako će se s izlaskom iz krize na tržištu moći poslovati kvalitetnije nego danas.

– Danas dobro posluju oni koji imaju političke veze, kontakte s upravama velikih kompanija ili oni koji su već godinama snažno prisutni na tržištu, rekao je Koletić i zaključio kako je PR potreban bez obzira na krizu, no kako mladi u ovoj profesiji moraju biti svjesni da bez prakse neće biti posla i da moraju biti spremni i na volontiranje.

Ključne riječi

Komentara 6

MA
max221
18:10 04.05.2010.

Pitam se kliko kradeze i sdp plaćaju Pr spamerima ovdje?

PA
palma123
10:45 04.05.2010.

Kriza u industriji prodaje magle... pa šta!

ZA
zagabria1
11:31 04.05.2010.

mislim da je problem PR industrije višestruko veći. Svi klasični mediji gube tlo pod nogama (tj. čitatelje) i teško je odrediti gdje se uopće isplati postaviti PR objavu, a da bude zapažena, no usluge PR agencija ipak nisu smanjene. Nadalje, PR uradci velike većine domaćih agencja toliko su providno plasirani u medijima da u ljudima izazivaju suprotan efekt, zbog \'prodavanja\' reklame kao članka. Treće, Više PR agencija nije svladalo osnovni vlastiti PR. Tj. na sastanku se uočava umjetna zainteresiranost za klijenta i njegov problem, umjesto da se istinski zainteresiraju za njegov predmet. Naime, nisu naučili vješto se \'praviti\' da su zainteresirani.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije