Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 98
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?

Okrugli stol: Motivirani zaposlenici

Foto: Davor Višnjić
import
02.08.2008.
u 11:00

Kada se poslodavac hvali dobrim uvjetima poslovanja u tvrtki, takve izjave uzimaju se s oprezom, no kada zaposlenici poslovanje u kompaniji u kojoj rade ocjene dobrim, tada se u to vjeruje i u javnosti se takve kompanije s razlogom gledaju pozitivno. A ono što one nude, nije velika plaća, kao što se često pomisli, nego uvjeti poslovanja u kojima se zaposlenici osjećaju sigurnima i gdje se vrednuje njihov posao i oni sami. Web portal Moj posao drugu godinu zaredom radi anketu među kompanijama koje u njoj žele sudjelovati, provodi se među zaposlenicima te se analizira šest područja koja se smatraju centralnima u upravljanju ljudskim resursima.



Među prvih deset kompanija koje su zaposlenici u anketi ocijenili pozitivnima su DM, Belupo, Puljanka i Holcim, čiji predstavnici na okruglom stolu iznose prednosti koje oni nude zaposlenicima i koje ih čine drugačijima od ostalih, dok Vera Čubranić, direktorica tvrtke Selectio iz iskustva odrađenih razgovora sa zaposlenicima govori o važnim elementima koje oni traže na budućem radnom mjestu.

– Trudimo se biti dobar poslodavac, od materijalnih prava – plaća, stimulacija, praćenja radnog doprinosa, ulažemo u edukaciju, nastojimo stvoriti poticajnu radnu klimu itd. Veliku ulogu čini sektor ljudskih resursa i njegova povezanost s upravom, koja mora prepoznati da je zadovoljstvo zaposlenih nešto što je važno, te da stavovi zaposlenih u velikoj mjeri utječu na njihovu motivaciju, a samim time i na krajnji rezultat koji kompanija postiže – tvrdi Jasenka Maltarić Dujnić, direktorica sektora razvoja ljudskih potencijala u Belupu.

– Zaposlenici na poslu provode velik dio dana pa su sasvim razumljiva i njihova očekivanja da se u tom vremenu na određen način i zabave. To se prije svega odnosi na kolegijalno okružje i otvorenu komunikaciju. Važno je da zaposlenici osjećaju pripadnost jednoj organizaciji, da se osjećaju sigurnima i imaju perspektivu.

A to ne znači samo zadovoljstvo s materijalne strane. Radimo na poticajnom i stabilnom okružju, svaki zaposlenik ima pravo na razvoj i napredovanje. Organiziramo edukacije, radionice, ulažemo u razvoj i pokušavamo stvoriti kolegijalnu atmosferu – kaže Gorana Sandrić, direktorica ljudskih potencijala u Holcimu.

Ove se godine na prvo mjesto plasirala tvrtka DM, koja je velikim dijelom prepoznatljiva zbog visine plaće, sigurno najviše prosječne u branši iz koje dolazi, a iznosi oko 6700 kuna.  



Motivacija zaposlenika
Gordana Picek, prokuristica u DM-u, tvrdi da visina plaće jest bitna, jer ona svima daje nuždan osjećaj sigurnosti, no sigurno nije jedina važna za motivaciju zaposlenika. Vera Čubranić tvrdi iz iskustva sa svog posla da zaposlenike plaća motivira vrlo kratko, jer prvi pozitivni šok od povećanja plaće nestaje u roku od tri mjeseca. Zaposlenicima su međuljudski odnosi i razvojna perspektiva najvažniji, jer kandidati tijekom razgovora redovito pitaju takve stvari. 

– Na poslu provodimo minimalno osam sati, pa su zato međuljudski odnosi bitni. Ili mogućnost usavšavanja i napredovanja, što nam daje sigurnost da profesionalno napredujemo i na taj način zaslužujemo povećanje plaće. Za dobivanje zadovoljnog zaposlenika potrebno je najprije zadovoljiti njegove osnovne fiziološke potrebe, a zatim slijede faktori koji motiviraju.

Smisleno radim kada znam što mi je zadatak i vidim razliku između dobro i loše obavljena posla. Iznenadili biste se koliko ima tvrtki gdje ljudi nisu svjesni kada nešto ne rade dobro, jer im nikada nitko nije rekao što valja, a što ne valja i zašto nešto ne valja. I ne vide smisla u tome što rade. Mnogi vide samo jedan dio procesa rada, a ne vide cijeli proces, i teško je očekivati da se osjećaju motivirani i važni u takvoj organizaciji rada – tvrdi Čubranić.



– Mi stalno ulažemo u poticajnu radnu sredinu kako bi svaki zaposlenik mogao sudjelovati u uspjehu tvrtke. Poslovna filozofija naše tvrtke polazi od čovjeka i usredotočena je na njega. Zaposlenicima omogućujemo usmjeravanje u karijeri i doškolovanje, te uvažavamo njihove prijedloge i inicijative. Primjerice, tu je mogućnost kliznog radnog vremena u određenim uvjetima, a zaposlenicama koje se vraćaju s rodiljnog dopusta omogućujemo ponovno uhodavanja u posao ili prilagođenim radnim vremenom izlazimo u susret onima koji imaju zdravstvenih tegoba – kaže Picek.

U rangu deset najboljih poslodavaca našla se je još jedna trgovačka tvrtka – Puljanka. Pa iako se uvijek trgovci smatraju jednima od najlošije tretiranih zaposlenika, ovaj primjer pokazuje drugačije. Tvrtka nema odjel ljudskih potencijala, ali za to nema niti potrebe, jer je uprava ta koja osobno posvećuje pažnju svojim zaposlenicima, kaže jedan od članova uprave Albert Fagian.

– Radimo tako da svaki zaposlenik ima osjećaj da radi s nama, a ne za nas, odnosno da bez njih ne možemo. Imamo oko 60 manjih trgovina, u kojima naši zaposlenici moraju svaki dan podijeliti osmijeh i dobar dan s kupcima, i to je njihov jedini argument da će kupac ponovno doći. Pa je i to razlog zašto nam je važno imati zadovoljnog radnika.

U naše objekte dnevno uđe oko 25 000 osoba, odnosno svaka pulska obitelj. To ne može biti slučajno. Radnici osjećaju da su dio tima i njima se tako prilazi i s njima postupa. Riječ je o sitnicama, ali njima značajnima. Primjerice, kada otvaramo novu trgovinu, ona se prethodne dvije noći puni robom, što znači da su zaposlenici tamo, a ako oni moraju raditi, onda isto tako i uprava dođe tamo – kaže Fagian.



Edukacija u tvrtkama
– Oni koji odlaze iz kompanije, to u principu ne čine zbog plaće, nego zbog niza drugih razloga zbog kojih se nisu osjećali zadovoljno. Zato s tim osobama uvijek radimo izlazni razgovor, kako bismo saznali razloge njihova odlaska te iz toga nešto naučili i popravili što nije valjalo. Puno radimo na usavršavanju zaposlenika, koji imaju mogućnost, ali i obvezu raditi na svom razvoju i proći neki oblik edukacije, od radnika u proizvodnji do doktora i magistara znanosti.

Osim što ulažemo velika sredstva i napore u uobičajene načine edukacija, veliku pažnju posvećujemo i internom prijenosu znanja, pri čemu stručnjaci unutar kompanije prenose znanje svojim kolegama – kaže Maltarić Dujnić.

U DM-u organiziraju treninge za prodaju. Prvo se educiraju voditelji, a zatim prodavači.
– Trudimo se da se zaposlenici osjećaju uspješnima pa da i dio svojih privatnih ciljeva ostvare na poslu, čime je i tvrtka zadovoljnija. Mnogi imaju velike mogućnosti školovanja, usavršavanja, a tvrtka prati kojim se smjerom razvijaju. Vrlo motivirajuća zaposlenicima je mogućnost napredovanja unutar tvrtke – kaže Picek.

– Cilj nam je prije svega raditi na poboljšanju opće kulture. Kao što je bolji pristup prema ljudima i  ljubaznost. Ni jedan kupac nije imun na tradicionalne vrijednosti. Napredovanje je stoga kod nas ograničeno na ljudski dio napredovanja i poticanja sigurnosti samoga u sebe. Da dolazi na posao s ciljem da napravi dobar posao osobno i trgovina u cjelini – kaže Fagian.



– U Holcimu postoje različiti intenzivni programi edukacije. Prije svega, svi zainteresirani zaposlenici, a posebno nasljednici ključnih pozicija, na godišnjoj razini obnavljaju tzv. individualni plan razvoja te na taj način mogu izravno, u dogovoru s nadređenom osobom, kreirati svoju edukaciju i sudjelovati u razvoju svoje karijere. Individualni plan razvoja kreće se od pojedinačnog postojećeg stanja prema rezultatu što ga zaposlenik u dogovoru s organizacijom želi postići i u kojem se smjeru nastoji razvijati.

Nakon usavršavanja, zaposlenicima omogućujemo napredovanje u zemlji, ali i izvan Hrvatske, gdje su primjećeni kao dobri stručnjaci, pa je tako u zadnje dvije godine njih pet otišlo raditi u zemlje gdje Holcim djeluje.  

Sigurnost je još jedan element koji zaposlenika čini zadovoljnim. Maltarić Dujnić bitnim smatra sigurnost radnog mjesta, a Sandrić dodaje i sigurnost zaštite na radu.  Fagian bitnim smatra i sigurnost radnika u samoga sebe, a to će postići ako ostvari rezultate koji se od njega očekuju.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije