Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 86
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kampanja za neradnu nedjelju

Lidl bacio rukavicu konkurenciji: neće raditi tri dana blagdana

Lidl
Foto: DPA/Pixsell
15.12.2017.
u 15:56

Sindikati i Crkva zalažu se za zakonsko rješenje koje će omogućiti slobodu izbora kad je riječ o radu nedjeljom i blagdanima

Ususret blagdanskim danima, u kojima se ove godine očekuje rekordna potrošnja građana od čak 12,5 milijardi kuna, Sindikat trgovine uputio je poslodavcima u trgovini apel o radnom vremenu.

– Očekujemo od poslodavaca da pokažu iskrenu zauzetost i društvenu odgovornost za svoje radnike i omoguće im, u skladu sa zakonom, blagovanje 25. i 26. prosinca 2017. te 1. i 6. siječnja 2018. Pozivamo sve poslodavce u HUP-u, HGK i HOK-u da se organiziraju i na Badnjak i Staru godinu rade do 13 sati, a u dane blagdana ne rade – poručuje Dragica Štulić, predsjednica Sindikata trgovine. Ističe da su blagdani zakonski neradni, a plaćeni dani te podsjeća i na Ugovor o pravnim pitanjima sa Svetom Stolicom. Na vatikanski se ugovor Sindikat poziva tragom savezništva s Franjevačkim institutom za kulturu mira, koji s nekoliko sindikata i udruga inicira Hrvatski savez za nedjelju i početkom 2018. započet će s aktivnostima s ciljem zakonske promjene rada nedjeljom. Zalažu se za zakonsko rješenje koje će omogućiti slobodu izbora kad je riječ o radu nedjeljom. “U tom slučaju rad nedjeljom treba platiti dvostruko više”, izjavio je fra Božo Vuleta iz Instituta.

Teško bez Badnjaka

Iako je o tema neradne nedjelje i blagdana ovih dana aktualna i među trgovcima okupljenima u HGK, teško da će se već ovih blagdana, kad Hrvati bezglavo peglaju i 30-ak kartica u sekundi i kupuju u zadnji tren, išta promijeniti. Badnjak je, ističu mnogi, jedan od najjačih prodajnih dana u godini pa teško da će itko prihvatiti jučer bačenu rukavicu Lidla. Nakon što je radnicima ove godine jedini u Hrvatskoj omogućio dva neradna dana za uskrsne blagdane, prije toga i za dan svojih zaposlenika, njegovi zaposlenici, njih više od 2000, za božićne blagdane neće raditi puna tri dana.

Malo je jedan trgovac

– I na Badnjak ćemo zatvoriti sve svoje trgovine, čime prvi put sve 92 Lidlove trgovine neće raditi tri dana zaredom – na Badnjak, Božić i na Svetog Stjepana. Lidl se na taj potez odlučio kako bi zaposlenicima omogućio da božićne blagdane provedu u krugu obitelji – tvrde, ističući kako im tom jednostavnom gestom ponovno žele iskazati brigu i zahvalnost. Ni na Novu godinu, što je praksa i većine drugih trgovaca, Lidl neće raditi, a na Silvestrovo i Sveta tri kralja radit će skraćeno. Iz sestrinske tvrtke u sklopu Shwarz grupe - Kauflanda, jučer su ekspresno odgovorili kako oni, kao ni lani, neće raditi na Božić i Štefanje, a na Badnjak bit će otvoreni do 16 sati. Od ostalih u branši jučer je do zaključenja ovoga broja bilo teško dobiti odgovor kakvu će oni zauzeti strategiju jer se “čekala odluka uprave”.

Eurozastupnica Marijana Petir, koja se za neradnu nedjelju i blagdane zalaže i na razini EU, kaže kako je svaki pomak pozitivan, što je i rezultat kontinuiranih kampanja po tom pitanju. Kaže kako ne poznaje poslovnu politiku Lidla, no čini se da su trgovački lanci shvatili da dobivaju više pozitivnih reakcija kupaca ako se ponašaju s dužnim poštovanjem prema svojim radnicima i omogućuju im slobodno vrijeme kad ga imaju i svi drugi građani s obiteljima.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti

Lidl
1/10

Tek kad sve nedjelje u RH budu slobodne za radnike vjerovat ću da nije riječ o marketingu trgovaca nego o iskrenoj namjeri – poručila je jučer zastupnica Petir, podsjećajući da glavnina trgovačkih lanaca u matičnim zemljama ne radi nedjeljom i blagdanom, a u RH rade što je podcjenjivački prema radnicima. Dugoročno rješenje je, tvrdi, zakonska regulativa koja će biti jasna i radnicima garantirati pravo na slobodan dan, koji je u europskoj kršćanskoj tradiciji uglavnom nedjelja. Prema nedavnom istraživanju MediaNeta, 90% građana RH je za uvođenje neradne nedjelje, a 53% ih kupuje nedjeljom. Za razliku od Primorja, Like, Dalmacije i Istre gdje nedjeljom kupuje 61% građana, u kontinentalnoj Hrvatskoj 54% ih ne ide u kupnju nedjeljom, a u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji 46%.

Komentara 26

VO
vodopad
16:05 15.12.2017.

puna podrška ako je vjest točna

VI
vizgan77
17:06 15.12.2017.

DM isto ne radi ova 3 dana.

MK
marcel.kocan
16:15 15.12.2017.

Zanimljivo da je Schwartzov lidl socijalno osjetljiviji od državnog nacionaliziranog konzuma.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije