Naslovnica Biznis Potrošač

Lidl bacio rukavicu konkurenciji: neće raditi tri dana blagdana

Sindikati i Crkva zalažu se za zakonsko rješenje koje će omogućiti slobodu izbora kad je riječ o radu nedjeljom i blagdanima
15. prosinca 2017. u 15:56 26 komentara 5383 prikaza
Lidl
Foto: DPA/Pixsell

Ususret blagdanskim danima, u kojima se ove godine očekuje rekordna potrošnja građana od čak 12,5 milijardi kuna, Sindikat trgovine uputio je poslodavcima u trgovini apel o radnom vremenu.

Lidl njemački lanac Lidl neće raditi na Badnjak: 'Ovo je prvi put da nećemo raditi tri dana zaredom'

– Očekujemo od poslodavaca da pokažu iskrenu zauzetost i društvenu odgovornost za svoje radnike i omoguće im, u skladu sa zakonom, blagovanje 25. i 26. prosinca 2017. te 1. i 6. siječnja 2018. Pozivamo sve poslodavce u HUP-u, HGK i HOK-u da se organiziraju i na Badnjak i Staru godinu rade do 13 sati, a u dane blagdana ne rade – poručuje Dragica Štulić, predsjednica Sindikata trgovine. Ističe da su blagdani zakonski neradni, a plaćeni dani te podsjeća i na Ugovor o pravnim pitanjima sa Svetom Stolicom. Na vatikanski se ugovor Sindikat poziva tragom savezništva s Franjevačkim institutom za kulturu mira, koji s nekoliko sindikata i udruga inicira Hrvatski savez za nedjelju i početkom 2018. započet će s aktivnostima s ciljem zakonske promjene rada nedjeljom. Zalažu se za zakonsko rješenje koje će omogućiti slobodu izbora kad je riječ o radu nedjeljom. “U tom slučaju rad nedjeljom treba platiti dvostruko više”, izjavio je fra Božo Vuleta iz Instituta.

Teško bez Badnjaka

Iako je o tema neradne nedjelje i blagdana ovih dana aktualna i među trgovcima okupljenima u HGK, teško da će se već ovih blagdana, kad Hrvati bezglavo peglaju i 30-ak kartica u sekundi i kupuju u zadnji tren, išta promijeniti. Badnjak je, ističu mnogi, jedan od najjačih prodajnih dana u godini pa teško da će itko prihvatiti jučer bačenu rukavicu Lidla. Nakon što je radnicima ove godine jedini u Hrvatskoj omogućio dva neradna dana za uskrsne blagdane, prije toga i za dan svojih zaposlenika, njegovi zaposlenici, njih više od 2000, za božićne blagdane neće raditi puna tri dana.

Malo je jedan trgovac

– I na Badnjak ćemo zatvoriti sve svoje trgovine, čime prvi put sve 92 Lidlove trgovine neće raditi tri dana zaredom – na Badnjak, Božić i na Svetog Stjepana. Lidl se na taj potez odlučio kako bi zaposlenicima omogućio da božićne blagdane provedu u krugu obitelji – tvrde, ističući kako im tom jednostavnom gestom ponovno žele iskazati brigu i zahvalnost. Ni na Novu godinu, što je praksa i većine drugih trgovaca, Lidl neće raditi, a na Silvestrovo i Sveta tri kralja radit će skraćeno. Iz sestrinske tvrtke u sklopu Shwarz grupe - Kauflanda, jučer su ekspresno odgovorili kako oni, kao ni lani, neće raditi na Božić i Štefanje, a na Badnjak bit će otvoreni do 16 sati. Od ostalih u branši jučer je do zaključenja ovoga broja bilo teško dobiti odgovor kakvu će oni zauzeti strategiju jer se “čekala odluka uprave”.

Eurozastupnica Marijana Petir, koja se za neradnu nedjelju i blagdane zalaže i na razini EU, kaže kako je svaki pomak pozitivan, što je i rezultat kontinuiranih kampanja po tom pitanju. Kaže kako ne poznaje poslovnu politiku Lidla, no čini se da su trgovački lanci shvatili da dobivaju više pozitivnih reakcija kupaca ako se ponašaju s dužnim poštovanjem prema svojim radnicima i omogućuju im slobodno vrijeme kad ga imaju i svi drugi građani s obiteljima.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti

Lidl
1 / 10
1. Rast će cijene u kafićima, restoranima, rekreaciji...
trgovina ilustracija Darko Pavičić Dućani ne bi radili da katolici ne kupuju nedjeljom Kupci pohrlili u shopping na Crni petak crni petak Pogledajte ludnicu! Tisuće pohrlile u masovni šoping Kaufland Dan djelatnika Kaufland sutra zatvoren: Svi zaposlenici dobili plaćeni slobodan dan

Petir: Dugoročno rješenje je zakonska regulativa

Tek kad sve nedjelje u RH budu slobodne za radnike vjerovat ću da nije riječ o marketingu trgovaca nego o iskrenoj namjeri – poručila je jučer zastupnica Petir, podsjećajući da glavnina trgovačkih lanaca u matičnim zemljama ne radi nedjeljom i blagdanom, a u RH rade što je podcjenjivački prema radnicima. Dugoročno rješenje je, tvrdi, zakonska regulativa koja će biti jasna i radnicima garantirati pravo na slobodan dan, koji je u europskoj kršćanskoj tradiciji uglavnom nedjelja. Prema nedavnom istraživanju MediaNeta, 90% građana RH je za uvođenje neradne nedjelje, a 53% ih kupuje nedjeljom. Za razliku od Primorja, Like, Dalmacije i Istre gdje nedjeljom kupuje 61% građana, u kontinentalnoj Hrvatskoj 54% ih ne ide u kupnju nedjeljom, a u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji 46%.

Iskusi adventsku Hrvatsku
DOŽIVLJAJ NA DAR
Iskusi adventsku Hrvatsku: Donosimo kompletan vodič kroz dobru zabavu

A1 izdvaja za Vas

  • stefj:

    I tak se nedjeljom ne ide toliko u Lidl, već u shopping centre. Ide se popiti kava, u kino s klincima, a žena po dućanima... Zašto recimo nije neradni dan za shopping centre ponedjeljak? To se ne bi vidjelo na ... prikaži još! prometu, a i dalje bi vikendom bili puni... Ovo su zapravo gluposti, s neradnom nedjeljom. Past će potrošnja koja je veliki dio BDP-a, a i izgubit će se radna mjesta, to je bar jednostavno zaključiti... Najbolje od svega je da crkve sigurno neće biti punije, plaće neće biti veće, neće se smanjiti iseljavanje, neće nacija biti zdravija ili manje frustrirana i slične gluposti koje se tu pišu... Druge zemlje, naročito koje su ovisne o turizmu, sve više stvari radi nedjeljom. Interesantno je i da trgovine u zemljama koje imaju najveće imigracije uredno rade nedjeljom... Puno stvari koje se kod nas rade u "najboljim namjerama" (a za nečije interese) izrazito su štetne, uništavaju državu i društvo... No zato i jesmo tu gdje smo, zato struka i pametni odlaze. Umjesto da pustite ljude da rade, a tržište da regulira, država samo modelira, imamo postkomunističkog monstruma sastavljenog od politike, sindikata, udruga i sličnih koji uništava sve što takne... Samo za usporedbu, Irska koja je provela protržišne reforme ima rast industrijske proizvodnje od preko 10%, već godinama je u vrhu po rastu i imigraciji visokoobrazovanih. Najliberalnije tržište u EU. Niti jedan sindikalac, niti jedan političar, niti jedna udruga, nitko ju nikada ne spominje da slučajno ne krenu usporedbe...

  • marcel.kocan:

    Zanimljivo da je Schwartzov lidl socijalno osjetljiviji od državnog nacionaliziranog konzuma.

  • vizgan77:

    DM isto ne radi ova 3 dana.