Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Lažući o svojoj tarifi, Tele2 prokockao ugled u Hrvatskoj

Crna ovca posrnula: Uzdrmali konkurenciju i tržište, no kako će vratiti povjerenje korisnika?
01. kolovoza 2012. u 09:00 77 komentara 896 prikaza
'30.07.2012., Zagreb - Udruga za promicanje prava korisnika elektronickih komunikacijskih usluga oglasila se priopcenjem u kojem Tele2 optuzuju za mogucu i smisljenu prevaru na stetu korisnika. Radi s
Foto: Željko Lukunić/Pixsell

Kako je Gregor, odnosno Tele2, prokockao ugled u Hrvatskoj? Jednostavno. Lagao je o tarifi Revolucija! Neograničena, prva prava neograničena tarifa, bez limita, bez kvake, bez sitnih slova... sve su to reklamni slogani koji su agresivno iskakali s ekrana i iz usta maskote, ovce Gregora. Nije potrajalo! Korisnici su ubrzo spoznali da se prelazak preko 5000 minuta mobiteliranja ili "pogreška" nazivanja Tomatove tarife "na tuđi račun'' i te kako plaća, i to čak isključenjem iz mreže ili trajnim gubitkom broja. A prema novom nije prihvatljivo ni 2000 minuta ni 200 minuta prema broju 092.

Nemoguće pronaći

Pokrenula se lavina prigovora. Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) kao regulator provela je nadzor u lipnju. Inspektorica je ustvrdila da je oglašavanje neprimjereno i naložila Tele2 da korisnicima detaljno objasni uvjete korištenja tarife. Agencija je na lažno oglašavanje upozorila i Ministarstvo gospodarstva te Agenciju za elektroničke medije. Nije bilo dovoljno Tele2 da prizna pogrešku. Mlako su se ispričali tvrdeći da imaju pravo upotrijebiti načelo pravednosti. A to njima znači da svojevoljno mogu isključiti korisnika za kojeg procijene da zlorabi tarifu. Načelo pravednosti uvriježen je alat u industriji koji štiti operatore od prijevara, mora biti propisan u općim uvjetima i s detaljno navedenim radnjama koje se smatraju zloporabom. Toga nema u ugovorima Tele2, objašnjava Đuro Lubura iz udruge Telekom koji Revoluciju smatra smišljenim zavaravanjem potrošača te ih je zbog protupravnog postupanja prijavio HAKOM-u. Ogriješili su se o nejasne uvjete jer ni služba za korisnike nije s njima upoznata, nemoguće je doći do prikaza troškova, a na web-stranicama nemoguće je pronaći opće uvjete poslovanja. Načelo pravednosti promijenilo je cjenik, smatra Lubura, a glavna je pogodnost promjene mogućnost raskida ugovora bez naknade.

Usto, teško je povjerovati da je ozbiljan mobilni operator, čija je matična kompanija u Švedskoj, promašio kalkulacije i krivo izračunao vlastitu zaradu. Neograničeno mobiteliranje doista je bio mamac mnogima koji pokušavaju sniziti troškove. Čak i poticaj malim poduzetnicima i obrtnicima, ali i privatnim osobama da se riješe fiksnih linija.

"Krivi" su korisnici?

Neslužbeno doznajemo da je u Revoluciju ušlo 70.000 korisnika. A prema posljednjim financijskim rezultatima Tele2 u drugom kvartalu prikupio je 43.000 novih korisnika. A upravo početkom drugog kvartala Revolucija je zaživjela. Na kraju polugodišta 2012. Tele2 je imao 765.000 korisnika, i dalje manje nego istodobno lani (782.000). Tele2 za ograničenja krivi dva posto svojih korisnika, što znači da je 1400 potrošača "krivo" i previše nazivalo.

Sve upućuje na to da su ili kalkulacije bile krive potpuno ili su ograničenja bila planirana. Svim operatorima cilj su odani korisnici koji će mjesečno uplaćivati određeni iznos. U Revoluciji je to 150 kuna, što je gotovo dvostruko više od prosječne potrošnje na mobitele koja je oko 80 kuna.

Nakon lansiranja reklame prihodi im pora

Nakon lansiranja reklame prihodi im porasli 7,3 posto

Neslužbeno doznajemo da je u Revoluciju ušlo 70.000 korisnika. Prema financijskim rezultatima Tele2 u 2. kvartalu prikupio je 43.000 novih korisnika, a prihodi su im porasli 7,3 posto. Upravo kad je Revolucija zaživjela. Na kraju polugodišta 2012. imali su 765.000 korisnika, manje nego lani (782.000). Tele2 za ograničenja krivi dva posto korisnika, pa znači da je 1400 potrošača ‘krivo’ i previše nazivalo. Svim operatorima u cilju je dobiti odane korisnike koji će mjesečno uplaćivati iznos. U Revoluciji je to 150 kuna, a prosječna potrošnja na mobitele inače je 80 kn. Trend neograničenih poziva i SMS-a dugoročno je, čini se, neodrživo ili su jednostavno pohlepni.

zbog stresa
Nakon dolaska Doris Pinčić Rogoznice voditeljica HRT-a završila na bolovanju
Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
  • -obrisani-:

    Nije točno! Tele2 ima ugovor s T-mobilom da se može služiti njihovom mrežom ako na određenomu području nema signala Tele2.

  • -obrisani-:

    Obzirom da su "navukli" narod da se prebace na njihovu mrežu, bilo bi ok da oni koji su potpisali ugovore i kupili telefon po povlaštenoj tarifi, mogu raskinuti isti taj ugovor prije isteka 24 mj i to bez plaćanja naknade, ... prikaži još! tzv. penala za kupljeni uređaj.

  • -obrisani-:

    Pa ti si doista ovca. Ti za 1000 minuta plaćaš 160 kuna na mjesec!? A ta se usluga može dobiti dvostruko jeftinije!