Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kolaps Croatije Airlinesa - gubitak 93 mil. kuna i enormni dugovi lukama

Predsjednik uprave Croatije Airlinesa Ivan Mišetić tvrdi kako je jedini spas za CA privatizacija te kompanije, no o tome odluku treba donijeti vlasnik, odnosno Vlada.
09. veljače 2010. u 08:30 13 komentara 4 prikaza
Croatia Airlines
Foto: Arhiva Večernjeg lista

Croatia Airlines već drugu godinu zaredom bilježi katastrofalne poslovne rezultate. Gubitak nacionalnoga zračnog prijevoznika, prema informacijama Večernjeg lista, u 2009. godini mogao bi iznositi čak 166 milijuna kuna. U CA to opovrgavaju uz objašnjenje kako su zasad poznati podaci o poslovanju u razdoblju od siječnja do rujna 2009. u kojem je zabilježen gubitak od 93,87 milijuna kuna. 

Aktivirano jamstvo

Tome treba pridodati i 80 milijuna kuna koje Croatia Airlines duguje zračnim lukama u Hrvatskoj. 

– Dug dobavljačima izraz je najveće krize u povijesti civilnog zrakoplovstva i njezina negativnog utjecaja na nas. Odraz je i nerealno visokih cijena usluga te nepovoljnog tržišnog položaja Croatije Airlinesa u odnosu na ostale avioprijevoznike – poručuju nam iz CA. Zbog velike nelikvidnosti CA je, kažu nam dobro upućeni izvori, u prosincu navodno umalo ostala bez jednog airbusa 319 jer nije mogla platiti ratu kredita pa je aktivirano jamstvo. 

Da zrakoplov ne bi otišao na bubanj, stvar je spasila Vlada koja je, kako neslužbeno doznajemo, umjesto CA uplatila 13 milijuna eura! Croatiji dvaput godišnje na naplatu stižu rate za taj airbus, i to u lipnju i u prosincu. Potonju CA, prema našim izvorima, nije imala čime platiti, no tvrde da dosad nisu kasnili s uplatom obveza prema ijednom kreditoru te da se sljedeća rata kreditora za airbus očekuje 1. lipnja ove godine. 

Ogorčeni na visoke cijene

Kada je riječ o dugovima zračnim lukama koje je Croatia Airlines nabila neplaćanjem putničke naknade i aerodromske usluge, taj je avioprijevoznik do kraja prosinca samo zagrebačkom aerodromu morao vratiti 20 milijuna kuna, ali to očito nije uspio učiniti pa dugovi sada samo rastu. Zbog duga CA Zračna luka Zagreb je, što nam je tada potvrdio i direktor Tonči Peović, plaće zaposlenima isplaćivala iz novca ušteđena za gradnju nove putničke zgrade. 

Na stvaranje gubitaka CA utjecao je pad broja putnika, što je posljedica krize i recesije, a u Croatiji će se vjerojatno, kao i što su to činili i prošle godine, potužiti da su minusi nastali i zbog veće cijene kerozina. To je, naime, bio glavni izgovor za loše poslovanje prošle godine kada je CA objavila da je 2008. završila sa 89 milijuna kuna gubitka. Tada su čelnici Croatije Airlinesa bili ogorčeni i zbog novog nameta koji je uvela Kontrola leta. 

Ivan Mišetić, predsjednik uprave nacionalnog avioprijevoznika, nedavno je izjavio kako je jedini spas za Croatiju Airlines privatizacija te tvrtke, ali o tome odluku treba donijeti vlasnik, odnosno Vlada.

U 2010. kompanija je usmjerena na maksim

U 2010. kompanija je usmjerena na maksimalnu racionalizaciju poslovanja kako bi prevladali negativne utjecaje krize. Među konkretnim mjerama su optimizacija strukture flote, odnosno otkazivanje najma zrakoplova Airbus 320 zbog smanjene tržišne potražnje i pada putničkog prometa. Više se neće obavljati sezonski letovi iz londonskog Gatwicka u Split i Dubrovnik jer je britanski promet već lani pao za 30 posto.

Advent u Zagrebu
Adventska karta
Gdje je najbolje partijati s ekipom, koja mjesta kriju najbolju zabavu za klince, a doznajte i gdje počastiti poslovne partnere
  • Avatar tomi2009
    tomi2009:

    ima još šanse za nas ne gubite nadu...kad teta Jadranka pređe sa riječi na djelo za jedno ...10-ak godina predviđa se da će se svijetska ekonomija oporaviti i recesija će biti iz nas... A u ostalom tu je i HDZ-ova ... prikaži još!a jamstvena kartica ...nema frke ljudi što vam je...HDZ ZNA... HDZ ZNA... Pozdrav dramaturgu iz Dugobaba ma gdje bio.

  • Deleted user:

    Sve smo prodali pa neka ide i Croatia Airlines. Kad do toga dodje mozete slobodno zaboraviti linije na relaciji Zagreb-Osijek, Zagreb-Pula, Zagreb-Rijeka, Zagreb-Brac, Zagreb-Zadar. Niti jedan privatni vlasnik nece htjeti te neprofitabilne linije. Nazad \'rvatcka na kolski turizam( mislim stvarno na kola i konje).

  • mohikanac:

    mene samo interesira, ako menadjeri imaju onakve ugovore koji im donose ogromni profit, da ne kažem plaću, koja je njihova odgovornost ako se firma dovede u ovakvo stanje kao CA???? Možda novi ugovor u drugoj firmi ili već nešto treće?