NAKON RONALDOVA POTEZA

Bojkot Coca-Cole odrazit će se na cijelu industriju zašećerenih sokova

Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters
1/2
21.06.2021.
u 12:38

Luka Modrić u lokalnoj je kampanji Coca-Cole, a iz Uefe podsjećaju da su sponzori ključni za realizaciju turnira

Voda ili Coca-Cola, pitanje je na koje će najbolji odgovor dati potrošači. No činjenica da naizgled bezazlena snimka s konferencije za novinare, na kojoj Cristiano Ronaldo, jedan od najuspješnijih nogometaša u povijesti, uklanja ispred sebe dvije bočice Coca-Cole i na njihovo mjesto stavlja bočicu s vodom uz samo jednu riječ – aqua (voda), opravdano za sobom povlači pitanje o jakosti ili krhkosti nekog brenda, makar on bio i svjetski. Ronaldovim istupom Coca-Coli je, naime, preko noći pala vrijednost dionica za više od 4 milijarde dolara.

Sam svoj brend

I dok neki slijede primjer portugalskog nogometaša, s druge strane nižu se i viralni hitovi Coca-Coli u korist. I kapetan vatrenih Luka Modrić ovih je dana u lokalnoj kampanji Coca-Cole, a iz Uefe podsjećaju da su sponzori poput Coca-Cole ključni za realizaciju nogometnih turnira. Kako bilo, brojni financijski analitičari procjenjuju da trenutačni pad vrijednosti dionica spomenute multinacionalke neće ostaviti trajnije posljedice na njezino poslovanje. A Ronaldov čin nije ni prvi ni posljednji u kojem je poznata osoba bila uzrok naglog rasta ili pada nekog brenda. Komunikacijski stručnjak Petar Tanta kaže da Ronaldov potez ne može narušiti poslovanje Coca-Cole.

– Coca-Cola je izmislila moderan marketing i toliko je jak brend da će se brzo oporaviti i iz toga naučiti neke stvari i poboljšati se, dodatno donirati za društveno odgovorne projekte kako bi poboljšala imidž... S druge strane, Ronaldo, koji je sam za sebe brend, bojkotom Coca-Cole potaknuo je priče o svojoj zdravoj prehrani, što će se odraziti na kompletnu industriju zašećerenih sokova, ne samo na Coca-Colu, koja je usputna žrtva – kaže Tanta. Osvrćući se na kampanju Modrića i Coca-Cole, kaže kako naši nogometaši vjerojatno ne gledaju previše na to, već koliki im je budžet. – I Ronaldo je u ranoj fazi surađivao s Coca-Colom, a sad su mu se promijenile navike. Njegov potez možda nije bio toliko loš, no na tako velikim natjecanjima ipak bi trebali poštovati sponzore – napomenuo je.

Svatko bira svoje piće

I Maja Čehulić, PR stručnjakinja, slaže se da potez Ronalda, koji ima talenta za biznis (ima svoj brend odjeće, obuće, mirisa CR7, hotel...), itekako ima smisla.

– Poznat je po strogoj disciplini, iznimnoj radnoj etici i zdravoj prehrani, što je utjecalo na njegovu karijeru. Jedan drugi sportski velikan, igrač američkog nogometa Tom Brady, također poznat po svojim rezultatima i formi kojom parira i mnogo mlađim igračima, javno je podržao Ronaldov potez na Twitteru nedvosmislenim statusom: „Gotovo kao da sportski velikani znaju što rade...“ – objašnjava ona. No kako osobni brend i imidž vrijede onoliko koliko je snažan kredibilitet pojedinca, za očekivati je da ovaj potez neće znatnije štetiti Ronaldu (a ni Coca-Coli).

Čehulić ističe da taj slučaj može biti odličan primjer kako brendovi mogu unaprijediti vidljivost i promociju svojih proizvoda. – Naravno, kada su u pitanju europska i svjetska natjecanja, teško je voditi računa o svakom pojedincu, ali bi svjetski brendovi trebali imati na umu da su ključne nogometne zvijezde u tome trenutku jači brendovi od njih – rekla je.

Coca-Cola je poručila: “Svatko ima pravo na svoj izbor pića, u skladu sa željama i potrebama”. 

Pogledajte i video: Hrvatska može proći dalje i s dva boda!

Komentara 57

Avatar Savine Gokta
Savine Gokta
12:51 21.06.2021.

Ne znam....znam da je Pipju pala prodaja zbog "genijalne" reklame s homoseksualcima na etiketi... Ljudi se NE odgajaju, niti preodgajaju, reklamama.

PP
Preodgojen_Povratnik
13:16 21.06.2021.

Iskreno ja ne kuzim roditeljei koji djeci kupuju 10 deka secera u vodi i boji. Ja mislio da roditelji obicno vole svoju djecu.

AL
alzamalo
12:59 21.06.2021.

S puno ljudi se slazem da mi ovaj lik ne "lezi" ,ali napravio je dobru stvar u svakom slucaju

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?