Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

U sporu s telekomima korisnici su čak 669 puta bili u pravu

Neobavljene poštanske usluge i krađe iz pošiljki bili su najčešći prigovori korisnika
03. veljače 2018. u 21:00 1 komentara 171 prikaza
Suvremeni način života poguban je za zdravlhje
Foto: VINCENT KESSLER/REUTERS/PIXSELL

Protekle godine od ukupno 1467 sporova koji se odnose na telekomunikacije u njih 669 usvojen je prigovor korisnika, a 343 predmeta okončana su rješenjem.

mobitel, telefon HAKOM 29.000 ljudi zabranilo pozivanje trgovcima zbog prodaje preko registra 'Ne zovi'

Piše to u izvješću Povjerenstva za zaštitu korisnika pri regulatoru HAKOM-u koji je nedavno podnio izvješće za 2017.

Predmeti okončani rješenjem dijelom su odbačeni zbog nenadležnosti HAKOM-a, zbog nepostojanja ostalih formalnih pretpostavki za vođenje postupka, dok je dio postupaka obustavljen jer je korisnik odustao od spora ili, u većini slučajeva, jer je operator tijekom postupka pred HAKOM-om usvojio prigovor korisnika, objašnjavaju iz HAKOM-a.

Nejasne usluge

Najčešći prigovori korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga odnosili su se na prigovore vezane uz internetsku uslugu, mahom na smetnje pri korištenju usluge i prigovore vezane uz izostanak bitnih informacija o usluzi ili, kako kažu u HAKOM-u, u pravilu su se odnosili na nerazumijevanje uvjeta i cijene koja je iskazana na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa. Inače, tijekom 2017. Povjerenstvo je ukupno riješilo 1558 sporova, od toga 1467 predmeta koji se odnose na elektroničke komunikacije, 77 predmeta vezanih uz poštanske usluge i 14 predmeta vezanih uz željezničke usluge. U odnosu na 2016. očigledan je pad broja pokrenutih sporova korisnika s davateljima poštanskih usluga, što je rezultat povećanih napora HAKOM-a u provođenju izobrazbe i informiranja korisnika poštanskih usluga o njihovim pravima i obvezama, ističu u HAKOM-u.

U odnosu na vrste prigovora, najviše je bilo prigovora zbog oštećenja, odnosno umanjenja sadržaja pošiljke te neobavljene usluge i neobavljene usluge u cijelosti.

Većina prigovora između putnika i željezničkog prijevoznika odnosila se na plaćanje dodatka u iznosu od 500 kuna zbog vožnje bez prijevozne karte, a koji se plaća neovisno o činjenici koja je relacija u pitanju i koji rang vlaka.

Sporan dodatak od 500 kn

U odnosu na prethodne godine zamjetno je smanjenje broja slučajeva u kojima HAKOM nije meritorno odlučivao o prigovoru jer nisu bile ispunjene procesne pretpostavke, odnosno putnik nije pravodobno uputio prigovor Povjerenstvu kod željezničkog prijevoznika i HAKOM-u ili nije uopće uputio prigovor Povjerenstvu.

Povjerenstvo za zaštitu prava korisnika usluga ima sedam članova, i to pet članova iz HAKOM-ove stručne službe te dva člana predstavnika potrošačkih udruga.

cyberbullying Korisni savjeti Evo kako možete zaštititi dijete od zlostavljanja na internetu mobitel UPOZORENJE Ako primite poziv s ovih brojeva, ne javljajte se! Prilika za lokalnu upravu i samoupravu i institucije da novcem EU omoguće korištenje bežičnog interneta na javnim mjestima WiFi4EU Kako do besplatnog interneta
Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu
  • jurajuric116:

    treba još reda uvesti više. recimo kak se je svaka šuša bavila prodajom osiguranja tak dugo dok HANFA nije uvela državni ispit za osiguranja. tak treba i HAKOM uvesti državni ispit za telekome i poštare.