Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Intervju

Do kolovoza ćemo se oporaviti od posljedica katastrofe u Japanu

'16.05.2011., Hotel Vila Dubrovnik, Dubrovnik - Martin Braddock, regionalni predsjednik Japan Tobacco International. Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL'
'Grgo Jelavic/PIXSELL'
26.05.2011.
u 12:00

S regionalnim predsjednikom Japan Tobacco Internationala za regiju CIS+ razgovarali smo o poslovanju, o problemima na hrvatskom tržištu i u regiji te o planovima u idućih pet godina

Japan Tobacco International godinu dana je u Hrvatskoj, a o prvim dojmovima te o daljnjim planovima te kompanije razgovarali smo s regionalnim predsjednikom za regiju CIS+ Martinom Braddockom.

U Hrvatsku ste došli prije godinu dana, koliko ste zadovoljni prvim rezultatima?

Na hrvatsko tržište ušli smo u svibnju 2010. godine i posljednja istraživanja kažu da imamo 1,6 posto tržišnog udjela te da smo treća kompanija na tržištu. Postigli smo dobar udjel na tržištu za kratko vrijeme i mogu reći da sam i više nego zadovoljan uspjehom koji smo postigli. Naši distributeri rade odličan posao, a očito je i da potrošači u Hrvatskoj traže kvalitetne međunarodne brendove cigareta. Posebno smo zadovoljni uspjehom Camela i Winstona. Imamo malu organizaciju od 12 ljudi ovdje, koji izuzetno dobro obavljaju svoj posao. Imamo dobar dijalog s poslovnom zajednicom, ali i s vlastima. Plan je da taj udjel i dalje raste ulaganjem u naše brendove.

Što očekujete iduće godine i kakvi su vam planovi za idućih pet godina?

Kada smo došli na tržište prošle godine, govorio sam kako planiramo zauzeti pet posto tržišta te kada to postignemo, da nastavimo povećavati taj udjel. Također, suočili smo se s izazovima ulazeći na hrvatsko tržište. Naime, teško je distribuirati naše proizvode u sve trgovine. Imali smo izuzetan uspjeh s malim trgovcima, što je uveliko pomoglo našem rastu. Međutim, postoje međunarodni veliki kupci za koje vjerujemo da su pod pritiskom naše konkurencije da nove igrače drže podalje i vrlo je teško, ako ne i nemoguće, pojaviti se u velikim domaćim trgovačkim lancima, kioscima ili lancima supermarketa.

A kako ćemo odgovoriti tim izazovima? Prije svega, treba pratiti propise. Hrvatska se približava Europskoj uniji, zbog čega očekujemo primjenu europskih zakona na području tržišnog natjecanja. Uvijek ćemo se koristiti propisima da podupremo svoje zahtjeve. Mislim da su postupak već pokrenuli mali trgovci na tom području te očekujem da ćemo u budućnosti vidjeti pokretanje i drugih postupaka za zaštitu tržišnog natjecanja.

Jeste li se ikad u inozemstvu susreli s ovakvim problemima pri ulasku na tržište?

Doživjeli smo slične probleme. Međutim, nismo se nikad suočili s ovakvim problemima kao u Hrvatskoj. Što se tiče same birokracije, smatramo da je Hrvatska dosegla dobre standarde. Svi administrativni procesi koje smo prošli završeni su u razumnom roku i nismo naišli ni na kakve opstrukcije na tom području, što nije slučaj drugdje u svijetu. Ne bih rekao da Hrvatska ima problema sa sporom birokracijom, barem iz naše perspektive i iskustva.

Kako biste ocijenili poslovanje u našoj regiji, poslujete u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj?

Prisutni smo na svim tržištima u regiji. Riječ je o vrlo kompetitivnom okruženju u kojem su prisutni svi međunarodni i lokalni igrači. Tu je TDR, FDS (Fabrika duhana Sarajevo) u Bosni, Monus u Srbiji i niz ostalih. U svakom slučaju, tržište je vrlo kompetitivno, što je dobro za potrošače. Vide se znatne razlike u trošarinama među zemljama, i Hrvatska ima najviše stope trošarina u regiji. Razlike u trošarinama uzrokuju razlike u cijenama cigareta, što ponekad može dovesti do nezakonite trgovine cigaretama. Stoga su trošarine i razlike u cijenama tema u cijeloj regiji. Na svim tržištima podupiremo postupno povećanje trošarina, kako bismo se svi mogli prilagoditi promjenama bez značajnih posljedica na državne prihode i naše poslovanje. Također, u regiji vladaju i drukčiji propisi. Već sam istaknuo izazove u Hrvatskoj vezano za regulaciju tržišnog natjecanja.

Važna stvar je i tumačenje propisa. Svjesni smo da je promidžba cigareta i definicija promidžbe velik problem u Hrvatskoj. Međutim, Ministarstvo zdravstva i Ministarstvo gospodarstva izdali su različita, međusobno suprotna tumačenja trgovinskih propisa i promidžbe. Stoga, osim samih propisa, treba paziti i na njihovu primjenu i na njihovo tumačenje. Transparentnost i dosljednost propisa (npr. kao što je vezano za izlaganje proizvoda) ključna su načela SMART regulacije odobrene od EU, spremni smo ponuditi naše iskustvo Vladi kako bismo pomogli u primjeni ovih temeljnih načela u Hrvatskoj i drugim tržištima regije. Što se tiče dijaloga s Vladom, razgovarali smo s različitim ministarstvima i ne mislim da u Hrvatskoj imamo problema u razgovoru s njima ili s bilo kojom vladajućom strukturom. Kao ulagač, morate imati ovakvu vrstu dijaloga.

Gdje proizvodite cigarete koje prodajete u Hrvatskoj i planirate li možda proizvodnju jednom dovesti i u Hrvatsku?

Camel i Winston proizvode se u Njemačkoj, gdje se nalazi naša najveća tvornica u Europskoj uniji. Tijekom posljednjih deset godina zatvorili smo određen broj tvornica cigareta. Duhanska industrija inače se bori da poveća svoje volumene. Istovremeno, sve više europskih zemalja ulazi u Europsku uniju. Stoga ne mislim da postoji potreba za posebnom proizvodnim objektom za svako tržište. Od 1999., kada je Japan Tobacco preuzeo međunarodno poslovanje RJ Reynoldsa, inzistiramo na ulaganju u kvalitetu naše proizvodnje i naših proizvoda, i vjerujem da odrasli potrošači diljem svijeta žele kvalitetne proizvode. Mislim da potrošačima nije presudno gdje je ta kvaliteta proizvedena.

Jesu li katastrofe koje su pogodile Japan utjecale i na Japan Tobacco?

Poslovanje naše matične kompanije Japan Tobacca u Japanu je pogođeno katastrofalnim događajima. Neki od naših proizvodnih pogona za proizvodnju cigareta i filtera te distributivni pogoni oštećeni su. Proizvodnja i prodaja u Japan Tobaccu zastala je u ožujku te se nastavila 11. travnja. Progresivnim nastavkom proizvodnje i prodaje poslovanje bi se trebalo normalizirati do kolovoza. Zbog katastrofe koja je pogodila tolike ljude, uključujući naše kolege, njihove obitelji i širu zajednicu, JTI je utemeljio Japan Disaster Relief Fond koji prikuplja donacije od zaposlenika i poslovnih partnera. Što se tiče međunarodnog poslovanja, mi smo zaštićeni s obzirom na to da imamo vlastitu proizvodnju i distribuciju te pogone za obradu duhana i nismo izravno pogođeni posljedicama potresa. Najveći nam je izazov nastaviti rasti.

Planirate li uvođenje novih brendova na hrvatsko tržište?

Imamo dosta planova na tom području. Na tržište smo doveli luksuzne cigarete Sobranie. Namjeravamo ulagati u cigarete premium segmenta, jer vidimo da hrvatski potrošači traže takve kvalitetne cigarete. Nudimo i međunarodni brend LD, koji nudi kvalitetu po prihvatljivoj cijeni i taj segment također namjeravamo proširiti. Ne mogu govoriti o detaljima, ali planiramo širiti naš portfelj.

Koja kvaliteta cigareta u odnosu na njenu cijenu najbolje prolazi na hrvatskom tržištu?

Mislim da su najprodavanije cigarete u srednjem cjenovnom segmentu, zbog tržišnih lidera. Nakon toga slijedi premium-kategorija, a na koncu cigarete niže cijene.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije