Spor

Bago: Ordinarna je laž da naplaćujemo 30 % skuplje

Darinko Bago
Davor Puklavec/Pixsell
17.03.2010.
u 15:11

Pokušavaju nam podmetnuti neučinkovitost, a mi 50 posto prihoda ostvarujemo na svjetskom tržištu i ostvarujemo rast dobiti iz godinu u godinu, naglasio je Darinko Bago, predsjednik uprave Končara.

Darinko Bago, predsjednik uprave Končar Elektroindustrije, sazvao je danas konferenciju za novinare na kojoj istaknuo kako se zadnjih dana u medije plasiraju tendenciozne i netočne informacije nekih čelnika Sindikata strojovođa da su Končar i njegovi partneri, proizvođači opreme koja je loše kvalitete, preskupi i da su jedan od izvora problema u HŽ-u.

– Pokušavaju nam podmetnuti neučinkovitost, a mi 50 posto prihoda ostvarujemo na svjetskom tržištu i ostvarujemo rast dobiti iz godinu u godinu – naglasio je Darinko Bago, predsjednik uprave Končara, koji je pred novinare izišao uz podršku sindikalista. Netočno je, tvrdi, da Končar naplaćuje više cijene na domaćem tržištu, čemu je dokaz i to što je tvrtka unatoč padu domaćih prihoda ostvarila rast poslovanja u 2009.
– Ugovor za tri vlaka vrijedi 115 milijuna kuna, što znači da smo milijun eura jeftiniji od konkurentskih europskih proizvođača – napominje Bago.

Ordinarna je laž, ustvrdio je Bago, da naplaćujemo 30 posto skuplju modernizaciju i remont vlakova Hrvatskim željeznicama, već je naprotiv u nekim situacijama remont za BIH skuplji od onog koji naplaćujemo HŽ-u, prenosi portal Seebiz. Nastojeći objasniti detalje, Bago se poslužio statističkim podacima pa je naveo da čak 25 posto zastoja vlakova kao uzrok ima nepravilno kočenje strojovođa.

– Ti isti koji nas napadaju krivi su za svaki četvrti zastoj vlakova – uzvraća napad Bago te objašnjava da iza dezinformacija stoji lobi kojem je u interesu kupovanje od stranih kompanija, čiji "vlakovi stoje neprodani na livadi".

– Ovdje sam prvenstveno zbog 4200 radnika, a kad bi Končar izgubio ove poslove na ulici bi se našlo još 1500 ljudi – istaknuo je Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca, pa napomenuo da nije riječ samo o Končaru, već i o Đuri Đakoviću, odnosno o 10 tisuća radnih mjesta. Uništavamo "mercedese svoje industrije", a ne znam zašto i zbog čijih interesa, konstatira sindikalac.

Bago je danas najavio i gradnju vjetroelektrane kod Splita za koju su, kaže, dobili sve dozvole. Ukupna investicija vrijedna je 200 milijuna kuna, piše Seebiz.

Ključne riječi

Komentara 1

DA
dale043
15:08 18.03.2010.

Na današnjoj konferenciji za novinstvo Darinko Bago, predsjednik Uprave Končara, izravno je optužio hrvatske strojovođe da su oni krivi za svaki četvrti kvar na vučnim vozilima i da ne znaju kočiti pa zbog toga lokomotive koje su oni modificirali ostaju u kvaru. Kako prenosi vecernji.hr Bago je izjavio: \"Ti isti koji nas napadaju krivi su za svaki četvrti zastoj vlaka.\" Bago, naravno, nije objasnio kako to da na lokomotivama na kojima Končar nije ugradio svoju sofisticiranu tehnologiju i pamet, takvih kvarova i problema s kočenjem jednostavno nema. Ili, kako to da strane lokomotive na kojima voze iste te hrvatske strojovođe nemaju iste takve probleme... Bago je svoju konferenciju sazvao nakon izjava dopredsjednika SSH u medijima prilikom ovotjednog prosvjeda, da je domaća tračnička industrija skupa u odnosu na inozemnu te da nije u redu davanje posla njoj a da to u konačnici skuplje plaća željeznica, kao i da su lokomotive koje Končar i Gredelj rekonstruirao nepouzdane i da su konstantno u kvaru, što nije slučaj s njima kad su rađene za strane željeznice (ŽFBiH i ŽS). Bago u svojim izjavama neizravno optužuje da iza takvih izjava \"stoji lobi kojem je u interesu kupovanje od stranih kompanija, čiji vlakovi stoje neprodani na livadi\", što je sasvim sigurno pogrešno. Stav SSH je da prednost treba, dakako, dati domaćoj industriji, ali da prednost nikako ne podrazumjeva 30% veću cijenu i 50% manju kvalitetu od neke strane ponude. Naravno da nitko u Hrvatskoj nema ništa protiv razvoje bilo koje hrvatske industrije, pa tako ni mi protiv toga da Končar bude - ako je i to moguće - vodeća istočnoeuropska tračnička kompanija, kao i Đuro Đaković. Međutim, kvaliteta se ne postiže samo i isključivo pridjevom \"hrvatski\", nego rezultatima i pouzdanošću, a i cijena nije nešto što bi trebalo zanemariti. Naime, pojedinci nazočni na Baginoj konferenciji Đuru Đakovića nazivaju \"hrvatskim mercedesom\", iako je on - Đuro Đaković - na natječaju za izgradnju vagona dao najskuplju ponudu i to za 30%, iako se uz vagone koje je on - Đuro Đaković - izgradio u proteklih 5-6 godina veže pridjev \"loš, gori, najgori\" (izjava predsjednika Sindikata pregledača vagona Ilije Kuprešaka koji radi s tim vagonima). Očekivati da će željezničari, pa tako i strojovođe, pristajati da se loše obavljeni poslovi naplaćuju po 30% većim cijenama samo zato što ih radi neka hrvatska kompanija, a da će javnost željezničare nazivati najvećim gubitašima dok će se istovremeno Bago hvaliti rastom dobiti i poslovnim uspjehom, e takva očekivanja su iluzorna i pomalo bezobrazna. Možda se nekad, samo pod parolom hrvatstva moglo lijepo i dobro živjeti (sjetimo se rekonstrukcije 1061) i ne snositi posljedice za kvalitetu, no sada su ta vremena - bar što se nas tiče - prošlost. Jer logika kojom razmišlja gospodin Bago i ini a koja govori da su hrvatski putnici izmišljeni zbog željeznice, a željeznica u Hrvatskoj je napravljena samo da bi Končar, Gredelj ili Đuro Đaković imali kome prodavati svoje proizvode bez obzira na kvalitetu i cijenu, jest potpuno kriva. I promašena.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?