Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 78
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Novo istraživanje

U Hrvatskoj i novijim autima skidaju kilometražu. Iznenađuje koja je marka najugroženija

Porsche Panamera 4S
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/5
07.11.2023.
u 09:08

U Hrvatskoj mnoga vozila mlađa od pet godina imaju vraćenu kilometražu – točnije, 6,8% svih automobila do 5 godina starosti koji su se prodavali u našoj zemlji imalo je vraćenu kilometražu, pokazala je provjera na carVerticalu

Na hrvatskom tržištu rabljenih vozila velika je potražnja za automobilima starosti između tri i pet godina. Činjenica da su takva vozila imala samo jednog vlasnika često povećava njihovu privlačnost i vrijednost, dok ih značajno smanjenje cijene u odnosu na potpuno nova vozila čini atraktivnom opcijom za vozače koji paze na budžet. Da ne spominjemo da mnoga od njih još uvijek nude jamstva, najnovije tehnologije, moderan dizajn i udobnost. Također, mnogi pretpostavljaju da će ih kupovina novijeg automobila zaštititi od prevara s kilometražom. Ipak, istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je da u Hrvatskoj mnoga vozila mlađa od pet godina imaju vraćenu kilometražu – točnije, 6,8% svih automobila do 5 godina starosti provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj imalo je vraćenu kilometražu, što znači da vozači moraju biti oprezni kada traže rabljeno vozilo. Najveće su šanse za kupovinu auta s izmijenjenim brojačem kilometara kada je vozilo uvezeno iz inozemstva. Tijekom prekograničnih transakcija, podaci brojača kilometara često se izgube, različite države ne razmjenjuju pojedinosti o transakcijama, što prevarantima olakšava posao. Iako ovakav tip prevare koriste većinom kriminalci koji su se specijalizirali za uvoz automobila i zarađuju na njihovoj preprodaji, privatni prodavatelji također mogu doći u iskušenje da se bave ovakvim ilegalnim aktivnostima.

- U Hrvatskoj je vraćanje kilometraže najčešće kod Porsche vozila koja su imala samo jednog vlasnika – 20,5% svih modela do pet godina starosti imalo je vraćenu kilometražu. Slijede Opel (11,6%), BMW (9,1%), Renault (9%) i Dacia (8,7%) - kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu. Kada traže rabljeni auto, vozači preferiraju vozila s manjom kilometražom. Prema podacima carVerticala, prosječni automobil u Hrvatskoj nakon jedne godine korištenja ima 35.039 km, 74.189 km ima nakon tri godine te dobrih 106.208 km nakon pet godina. To objašnjava zašto pojedinci mogu doći u iskušenje promijeniti kilometražu vozila i tako povećati njegovu vrijednost. „Kilometraža automobila obično se dramatično poveća tijekom prve godine nakon napuštanja auto-kuće. Posve nova vozila obično su prikladnija za duža putovanja jer je jamstvo proizvođača savršeno jamstvo da će se sve riješiti u slučaju bilo kakvih problema na cesti”, objašnjava Buzelis.

VEZANI ČLANCI:

Premda vozači preferiraju vozila koja su imala samo jednog vlasnika, to ne uklanja rizike kupnje automobila s vraćenom kilometražom ili skrivenim nedostacima. Stručnjaci iz industrije savjetuju kupcima da ne žure s kupnjom i pažljivo pregledaju vozilo koje žele kupiti. Ovaj postupak uključuje provjeru povijesti auta, probnu vožnju i pregled vozila u ovlaštenom servisu. Ove bi se mjere trebale primijeniti bez obzira na starost ili kilometražu automobila. Procjenjuje se da bi vozilo s promijenjenim brojačem kilometara na kraju moglo biti  i do 25% skuplje za kupca. Nakon otkrivanja sumnjive povijesti vozila, njegova prodajna vrijednost naglo pada, pa novi vlasnik ne samo da automobil plaća više, već se može dogoditi i da dobije manje kada ga kasnije bude prodavao. Kada je automobil star samo nekoliko godina, za četvrtinu manja cijena može rezultirati ogromnim gubitkom novca.

Ključne riječi

Komentara 1

DA
dado6
08:59 08.11.2023.

Ne znam cemu tolika reklama carvertikala....potpuno nerelevantne stranice koja uz vrlo malo upitnih podataka koja saznate o zeljenom vozilu i usto bez ikakve odgovornosti za obavljene podatke.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije