Jedna korisnica Reddita ostala je ugodno iznenađena, ali i zbunjena nakon što joj je poznata internetska trgovina Zalando vratila novac za kupljene čizme prije nego što ih je uopće poslala natrag. Svoje iskustvo podijelila je na internetu, pitajući se kako se kompanija osigurava od mogućih prevara u ovakvim situacijama i je li riječ o uobičajenoj praksi.
Korisnica pod nadimkom Debica8 opisala je situaciju koja je mnogima zvučala previše dobro da bi bila istinita. Nakon što je naručila čizme koje su se ispostavile prevelikima, putem aplikacije zatražila je povrat sredstava. Iako je tek dobila bar kod za slanje paketa i nije stigla ni do poštanskog ureda, novac joj je već sjeo na račun. U svojoj objavi iskreno je upitala zajednicu tko trgovcu garantira da će ona te čizme doista i poslati natrag, s obzirom na to da je povrat novca već izvršen.
Zalando mi je poslao povrat novca prije nego sam ja njima poslala artikl natrag...?
byu/Debica8 inaskcroatia
Mnogi korisnici podijelili su slična iskustva s različitim trgovcima poput H&M-a ili Zare. Jedan komentator opisao je gotovo komičnu situaciju s H&M-om gdje su mu slali krive artikle, vraćali novac, ponovno slali isti krivi artikl i na kraju mu, uz ispriku, vratili novac i ostavili proizvod. Ovakve situacije često su rezultat automatiziranih sustava i preopterećenih logističkih centara gdje je ponekad jeftinije odmah vratiti novac nezadovoljnom kupcu nego trošiti resurse na dugotrajne provjere i administrativne procese.
Pitanje koje je autorica postavila – tko garantira povrat robe – izazvalo je najviše reakcija. Najpopularniji odgovor bio je kratak i jasan: "Tvoj moralni kompas." Diskusija se brzo pretvorila u etičku debatu o poštenju kupaca naspram velikih korporacija. Dok su neki tvrdili da je zadržavanje robe i novca krađa bez obzira na veličinu tvrtke, drugi su imali opušteniji stav prema iskorištavanju grešaka "kapitalističkih divova". Ipak, prevladao je stav da većina kupaca vraća robu jer želi zadržati mogućnost budućih narudžbi bez komplikacija.
Iskusniji korisnici upozorili su da, unatoč prividnoj nonšalantnosti trgovca, sustav ipak ima kontrolne mehanizme. Jedna korisnica detaljno je objasnila kako funkcionira naplata u takvim slučajevima. Ako skladište ne zaprimi povrat u određenom roku, koji može biti i nekoliko mjeseci, sustav će automatski ponovno teretiti karticu kupca za iznos zadržanih artikala. Dakle, rani povrat novca je zapravo čin povjerenja i strategija za poboljšanje korisničkog iskustva, a ne besplatan poklon.
Zalando, kao i mnogi drugi veliki europski trgovci, gradi svoje poslovanje na povjerenju i jednostavnosti povrata, što smatraju ključnim za zadržavanje kupaca. Iako zakon u Hrvatskoj i EU nalaže povrat novca u roku od 14 dana, ovakvi potezi gdje se novac vraća trenutno, čak i prije fizičkog povrata robe, pokazuju koliko daleko su trgovci spremni ići kako bi osigurali zadovoljstvo kupca, računajući da će većina ljudi ipak postupiti pošteno.
Počeo Advent u Zagrebu: 'Cijene jesu malo visoke, ali atmosfera je super pa se isplati doći'