Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 22
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Poznate i cijene

Novo izdanje kultnog auta: Pogledajte kako Porsche namjerava zadržati oštrinu

Foto: Porsche
1/10
09.06.2024.
u 08:00

Novi model 911 Carrera GTS prva je 911-ica odobrena za vožnju na cesti opremljena laganim hibridom. Porsche nudi novi model 911 Carrera po početnoj bruto cijeni od 160.767 €. Očekuje se da će prvi primjerci modela 911 Carrera u Hrvatsku stići krajem ljeta, dok na 911 Carrera GTS valja pričekati do kraja godine

Porsche je predstavio redizajn njihovog kultnog automobila, modela 911. Novi 911 Carrera GTS prva je 911-ica odobrena za vožnju na cesti opremljena laganim hibridom. Novorazvijeni, inovativni sustav pogonskog sklopa, s 3,6 litara obujma, nudi značajno poboljšane vozne performanse. 911 Carrera GTS Coupé ubrzava iz mirovanja do 100 km/h za samo tri sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 312 km/h. Odmah prilikom uvođenja novog modela bit će dostupan i 911 Carrera. Pokreće ga izmijenjeni 3,0-litreni twin-turbo boxer motor, snažniji od prethodnika. Uz to, novi 911 dolazi s osvježenim dizajnom, nudi bolju aerodinamiku, svježu unutrašnjost, poboljšanu serijsku opremu i proširene mogućnosti povezivanja. Dakle, možemo reći da je Porsche iz temelja poboljšao kultni sportski model 911. Njegovim ponovnim uvođenjem Porsche je modernizirao četiri od svojih šest linija modela u samo nekoliko mjeseci: Panameru, Taycana, Macana i 911-icu. Za novi 911 Carrera GTS, Porsche inženjeri koristili su znanje stečeno u motosportu kao osnovu za koncept dizajna hibridnog sustava.

- Razvili smo i testirali velik broj različitih ideja i pristupa i na kraju smo se odlučili za hibridni sustav koji savršeno odgovara modelu 911. Rezultat je jedinstven pogon koji se uklapa u cjelokupni koncept modela 911 i značajno povećava performanse – kazao je Frank Moser, potpredsjednik odgovoran za linije modela 911 i 718.

Foto: Porsche

Lagani i snažni T-Hybrid sustav uključuje novorazvijeni električni turbopunjač na ispušne plinove. Integrirani elektromotor, smješten između kompresora i kola turbine, brzinom munje podiže broj okretaja turbopunjača. Na taj se način odmah povećava tlak prednabijanja. Elektromotor u turbopunjaču na ispušne plinove također funkcionira kao generator. Generira do 11 kW (15 KS) električne energije. Ta se energija izdvaja iz protoka ispušnih plinova. Električni turbopunjač bez wastegatea omogućuje korištenje samo jednog turbopunjača umjesto prethodna dva – s poboljšanim odzivom i povećanom dinamikom. Pogonski sklop također uključuje permanentno pobuđeni sinkroni motor integriran u novi, snažniji 8-stupanjski mjenjač s dvije spojke (PDK). Čak i u praznom hodu, podržava boxer motor s dodatnim pogonskim momentom do 150 Nm i osigurava povećanje snage do 40 kW. Porsche je oba elektromotora povezao laganom i kompaktnom visokonaponskom baterijom. Po veličini i težini odgovara uobičajenoj 12 V starter bateriji, ali pohranjuje do 1,9 kWh bruto energije i radi pri naponu od 400 V. Za optimiziranu ukupnu težinu, Porsche je ugradio laganu litij-ionsku bateriju za 12 V električni sustav u vozilu.

Srce T-Hybrid pogona je novorazvijeni 3,6-litreni boxer motor. Visokonaponski sustav omogućuje električno pokretanje kompresora klima-uređaja i eliminaciju remenskog pogona, što motor čini mnogo kompaktnijim. Time nastaje prostor iznad jedinice za napajanje za pretvarač impulsa i DC-DC pretvarač. Povećani provrt od 97 mm i povećani hod od 81 mm povećavaju obujam za 0,6 litara u usporedbi s prethodnikom. Motor ima VarioCam podešavanje bregaste osovine i kontrolu ventila s klackalicama. Održava idealan omjer mješavine goriva i zraka u cijelom rasponu brojeva okretaja motora. Čak i bez električne pomoći, boxer motor isporučuje 357 kW (485 KS) i okretni moment od 570 Nm. Ukupna snaga sustava iznosi 541 KS i 610 Nm, 61 KS više nego kod prethodnika. Novi model 911 Carrera GTS također je bolji od svog prethodnika u sprintu do 100 km/h, posebno u startnoj fazi. Pri tome mu pomaže i tek neznatno povećanje težine u odnosu na prethodnika - za svega 50 kilograma. 911 Carrera i dalje dolazi s 3,0-litrenim boxer motorom s dvostrukim turbopunjačem. I taj je motor potpuno redizajniran. Izmjenama je Porsche istovremeno postigao smanjenje emisija i povećanje snage na 394 konja uz maksimalni okretni moment od 450 Nm. Novi 911 Carrera Coupé od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu (3,9 sekundi s paketom Sport Chrono) i može se pohvaliti maksimalnom brzinom od 294 km/h. Ovjes modela 911 Carrera GTS također je potpuno izmijenjen. Prvi put, upravljanje stražnje osovine sada je dio serijske opreme. Ono povećava stabilnost pri velikim brzinama i smanjuje krug okretanja.

VEZANI ČLANCI:

Vanjskom dizajnu 911-ice Porsche je podario ciljana poboljšanja - većina tih mjera poboljšava aerodinamiku i performanse. Promjene uključuju nove, specifične branike, a Porsche je ovdje prvi put integrirao sve svjetlosne funkcije u sada serijska matrix LED glavna svjetla. To omogućuje eliminaciju prednjih svjetala i stvara prostor za veće otvore za hlađenje u prednjem dijelu vozila. Na modelima 911 Carrera GTS, sprijeda je pet okomito postavljenih aktivnih zaklopki zraka za hlađenje vidljivih izvana i dodatna skrivena zaklopka za zatvaranje sa svake strane. Prvi put u 911-ici, nadopunjuju ih prilagodljivi prednji difuzori u podvozju kojima se upravlja zajedno sa zaklopkama zraka za hlađenje. Ti elementi usmjeravaju protok zraka prema potrebi: kada je potrebna mala snaga, zatvorene zaklopke optimiziraju aerodinamiku. Kada se pojavi potreba za velikom snagom – na primjer na trkaćoj stazi – zaklopke usmjeravaju velike količine zraka na hladnjake vozila. U coupé varijantama, Porsche je dizajnirao unutrašnjost novog modela 911 kao dvosjed u serijskoj opremi. Konfiguracija sjedala 2+2 dostupna je kao opcija bez nadoplate. U cockpitu, Porsche kombinira poznati DNK dizajna 911-ice s modernom tehnologijom: koncept upravljanja Porsche Driver Experience usmjeren je na vozača i intuitivno, brže upravljanje. Osnovni kontrolni elementi raspoređeni su izravno na kolu upravljača ili oko njega. Uključuju serijski prekidač modusa vožnje, izmijenjenu ručicu sustava potpore za vozača i, prvi put u modelu 911, gumb za pokretanje – lijevo od kola upravljača, naravno. Također prvi put, model 911 ima potpuno digitalnu instrumentnu ploču. Zakrivljeni zaslon od 12,6 inča elegantno se uklapa u novi koncept upravljanja i prikaza i može se individualizirati. Sustavom Porsche Communication Management (PCM) i dalje se upravlja putem središnjeg zaslona visoke rezolucije s dijagonalom od 10,9 inča.

Foto: Porsche

Novi Porsche 911 Carrera sada se može naručiti kao Coupé i Cabriolet s pogonom na stražnje kotače. Za 911 Carrera GTS također su dostupni pogon na sve kotače i varijanta karoserije Targa (isključivo u ponudi s pogonom na sve kotače). Obje varijante modela serijski su opremljene spojkom Porsche Doppelkupplung (PDK). Porsche nudi novi model 911 Carrera po početnoj bruto cijeni od 160.767 €. Cijene za 911 Carrera GTS počinju od 214.048 € eura. Isporuke u Hrvatskoj počet će krajem ljeta za model 911 Carrera, a krajem 2024. godine za model 911 Carrera GTS.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije