Kvar automobila

Nije vrijeme za paniku: HAK-ov stručnjak objasnio je smijete li voziti kad se upali ova lampica

Shutterstock
25.01.2025.
u 07:00

Što ako se u vožnji na instrumentnoj ploči uključi znak za hitni odlazak u servis? Zaustaviti se ili voziti dalje? Prije nastavka putovanja morate provjeriti neke stvari: razinu ulja u motoru i ostale tekućine, koliko je vremena i kilometara prošlo od zadnjega servisa...

Vjerojatno nema vozača koji će ostati ravnodušan kad mu na instrumentnoj ploči zasvijetli znak koji kazuje da hitno treba s automobilom u servis, odnosno kad se ukaže poruka "Service Now". No, neće ni sve vozače u tom trenutku uhvatiti panika. Service Now, valja znati, poruka je koja vam najavljuje da je vrijeme za odlazak u servis; nije uvijek riječ o opasnom, nenadanom kvaru. Što trebamo činiti kad ta lampica zasvijetli u vožnji, pojasnio je HAK-ov stručnjak. "To ne znači da morate prestati s vožnjom, ali prije nastavka putovanja potrebno je provesti određene kontrole i radnje", objašnjava Marin Morava, suradnik za tehničku podršku u HAK-u. Kako navodi Morava, vozači najprije trebaju kontrolirati razinu ulja u motoru i ostale tekućine, a ako nisu sigurni kako odraditi ove kontrole od pomoći će im biti knjiga uputstava vozila. Potom je preporuka kontrolirati prema planu održavanja ili na servisnoj kartici u motornom prostoru vozila koliko je prošlo vremena i kilometara od posljednjeg servisa.

– Otvorena je mogućnost da je vaše putno računalo uključilo servisnu poruku jer je prošlo 365 ili 730 dana, a da vozilo nije prošlo mnogo kilometara od zadnjeg servisa vozila (odnosno da nije prijeđena puna kilometraža između servisnih intervala) – tada je prostor mnogo veći da vozilo odradi potrebno proputovanje i stigne do vrata servisa bez ikakvih problema. Ako ste kontrolom utvrdili da je vozilo uključilo servisnu poruku zbog previše prijeđenih kilometara, utvrdite još jednom u servisnoj kartici kada je bio po kilometrima upisan zadnji servis. Postoji i mogućnost da se na zadnjem servisu nije uspješno provelo resetiranje servisnog intervala, koji se najčešće kreću od 15.000 km do  30.000 km - pojašnjava Marin Morava za Reviju HAK, te nastavlja:

– Ako ste u idućem koraku utvrdili da je vozilo prerano uključilo servisnu poruku u odnosu na prijeđene kilometre, ne zanemarujte upozorenje vozila! Također, otvorena je mogućnost da je došlo do ranijeg pada kvalitete ulja, s obzirom na to da današnja vozila s dizelskim filtrom krutih čestica u ispuhu prilikom aktivnih učestalih čišćenja navedenog filtra, koje provodi motor svojim brizgaljkama, mogu ubrzati smanjivanje kvalitete ulja, a odgađanje odlaska u servis može dovesti do potpunog uništenja motora.

Ovo su samo neki od mogućih scenarija, a svakako je preporuka ako se nađemo u ovoj ili sličnoj situaciji da prije nastavka daljnjeg putovanja kontaktirate stručno osoblje servisa koje održava vaše vozilo. Ako vam telefonski broj servisa nije dostupan iz nekih razloga, možete kontaktirati stručno osoblje Hrvatskog autokluba na telefonski broj 1987 kako bi se procijenilo je li moguće daljnje putovanje s vozilom.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije