S obzirom na segment gradskih automobila kojem pripada i cijenu koja ga svrstava među najpovoljnije, očekivali smo da će novi Citroën C3 mnogima biti zanimljiv. No, nismo očekivati baš toliki interes, ali ni komentare da cijena od 15.990 eura nije visoka za takav auto. Valja to ipak uzeti s rezervom, jer na percepciju 'ne visoke' cijene utjecale su ostale cijene - veće od ove za C3 - ali i dizajn koji je nekad naglašeno gradski auto prometnuo u mali SUV. Među SUV modelima, C3 uvjerljivo je najjeftiniji. Dakle, s novom generacijom Citroën C3 ukazao se u karoseriji SUV oblika, s upečatljivim SUV obilježjima, među kojima je i čak 20 cm odignutosti od tla. Nastao je na novoj modularnoj platformi koja u auto dug 402 centimetra prima i elektropogon. Te vanjske dimenzije, uz kratke prevjese i 254 cm razmaka među osovinama, jamac su okretnosti u gradu i prostranog interijera.
Osim što u kabini ima dovoljno prostora za pet osoba, a u prtljažnik stane i 310 l prtljage, sviđa nam se razigranost dizajna (već svojstvena za Citroën), udobnost i dojam kvalitete, uz iznimku ponegdje tvrde plastike. Završna obrada je odlična, zadebljana sjedala poput fotelje. Opći dojam prilično je dobar, dok detaljnija analiza 'stavku po stavku' otkriva da je oprema promišljeno složena: nema stavki koje nisu nužne, malo je onoga čemu je uloga tek razmaziti vozača, ali nismo uočili niti da nešto bitno nedostaje. Isprobani automobil stigao je u bogatoj Max razini opreme, pa i to utječe na takav dojam. Citroën C3 Max ima ovjes Citroën Advanced Comfort, LED Vision svjetla, 17" alu felge, dvobojnu karoseriju, automatski klima-uređaj, Advanced Comfort sjedala, pomoć pri parkiranju straga, kameru za vožnju unatrag, regulator/limitator brzine, Citroën Head-up display na TFT zaslonu, 3D navigacijski sustav, bežično punjenje pametnog telefona, grijane i električno preklopive retrovizore...
Malo kolo mesnatog upravljača podsjeća na ono u bratskom Peugeotu, nama odgovara, kao i položaj za volanom. Multimedijski sustav jednostavan je, lako se snaći. Cijenimo izdvojene fizičke komande klimatizacije. Testni primjerak pokreće već poznati, ali sada dorađen trocilindarski turbobenzinski 1,2-litreni PureTech motor sa 101 KS. U gradskim i prigradskim uvjetima, nema mu se što prigovoriti. Radi mirno, na gas reagira brzo, povuče dobro. Uparen je sa solidnim 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Tijekom testa u prosjeku nam je trošio 5,9 l/100 km. C3 Max s ovim malim turbakom stoji 19.900 eura, s opcijama 20.550, odnosno 20.050 eura uz Citroën financiranje.
Kanta sa motorom od mlinca za kavu!