Naslovnica Auti

Volkswagenovo vjetrobransko staklo zimi se bežično grije, a ljeti štiti od topline

Novi je sustav bolji od starih metalnih niti, koje vozač vidi
09. veljače 2017. u 09:25 5 komentara 2648 prikaza
Volkswagenovo staklo
Foto: Volkswagen

Vozači automobila tijekom zime svakog se jutra suočavaju sa zaleđenim vjetrobranskim staklom. Strugalica za led ili sprej za odmrzavanje tada su im najbolji saveznici. Volkswagen je kao alternativu ponudio staklo za ugodnu klimu u vozilu. Ono bežično zagrijava vjetrobransko staklo i brzo ga odmrzava. Također, sprečava ponovno zamagljivanje odnosno smrzavanje.

Grijano staklo ne predstavlja novi izum u proizvodnji automobila. Tanke grijaće niti integrirane u staklo već desetljećima opcijski sprječavaju zamagljivanje stakla odnosno osiguravaju brzo topljenje sloja leda. Međutim, tanke metalne niti vozač može primijetiti posebno u večernjim satima kod prometa iz suprotnog smjera ili kada je sunce nisko pozicionirano. No, kod bežičnog sustava vrlo tanki, električno vodljivi srebrni sloj u višeslojnom staklu osigurava potrebnu toplinu na način da pretvara struju. Pri maksimalnoj snazi od 400 do 500 W staklo se zagrijava u vrlo kratkom roku te tako pomaže u odmrzavanju. Dodatno se u donjem području vjetrobranskog stakla nalaze izvana nevidljive grijaće niti u funkciji grijanja površine za odlaganje brisača kako bi se spriječilo smrzavanje metlica brisača. Bežično grijano vjetrobransko staklo s reflektiranjem infracrvenih zraka opcijski je u ponudi za određene Volkswagen modele.

Ovo inovativno staklo vozačima ne pomaže samo tijekom hladnijeg godišnjeg doba. Ljeti tanki srebrni sloj djeluje kao pasivna zaštita od topline. S obzirom da reflektira čak 60 posto sunčeve topline, ovo staklo može sniziti temperaturu unutrašnjosti za čak 15 stupnjeva u odnosu na konvencionalno staklo sa zelenom nijansom.

>> Najveći utjecaj 2017. imat će samovozeći automobili, umjetna inteligencija, dronovi...

>> 10 inovacija koje mijenjaju navike i način života

Elipso

  • Avatar maxist
    maxist:

    korisno.komforno,a kritičari se mogu podsjetiti da postoji i webasto grijanje (daljinski uključivo )pa se uđe po snijegu u topli auto čistih šajbi.......

  • tombič:

    to ford ima već 20g

  • hyperkrat:

    Besmislicama u auto industriji nikad kraja,recimo sad,kad bi to vjetrobransko staklo moglo letit ko onaj cilim iz one bajke,ne bi morali plaćati benzin ! neka VW obesteti ljude prevarene u dizel aferi,pa neka onda pričaju VJETROBRANSKOM staklu