Naslovnica Auti Automobili

Razlozi pada na tehničkom: Ovo su auti s najmanje i najviše kvarova

Od ukupno 2,065.038 pregledanih vozila na tehničkom nije prošlo 439.999, a pronađeno je 1,579.100 grešaka
11. kolovoza 2018. u 09:02 48 komentara 53546 prikaza
Yugo
Foto: Filip Brala/PIXSELL

S obzirom na to da je prosjek starosti osobnih automobila u Hrvatskoj 13 godina (ukupno svih vozila 13,99 godina), za mnoge vozače je odlazak na tehnički pregled pravi stres. Obavljaju se hitni servisi i krpa se ono najosnovnije kako bi se dobila naljepnica tehničke ispravnosti za idućih godinu dana. I bez obzira na to, svako peto vozilo, točnije 439.999 (21,31%) od 2,065.038 lani ukupno pristiglih na tehnički pregled nije prošlo, što je na razini statistike iz prošlih pet godina. Dakle, ne izgleda nimalo bajno, ali to je uobičajena hrvatska statistika.

Modrić si je bez problema mogao priuštiti Bentley vrijedan dva milijuna kuna jer godišnje zarađuje 22,5 milijuna eura Borbena ergela Vatrene kočije: evo što voze Dalić, Modrić, Lovren, Vrsaljko...

Prosječno su vozila koja nisu iz prve prošla tehnički pregled imala čak 3,6 grešaka, a nađeno je ukupno 1,579.100 grešaka.

A ono što posebno zabrinjava jest što je daleko najviše, čak 29,87 posto odnosno ukupno 471.681 greška zabilježena na uređajima za kočenje. Druga najčešća greška je na uređajima za osvjetljenje i signalizaciju, s 352.739 pronađenih nepravilnosti. Tu spadaju nepravilni nagib kratkog odnosno dugog svjetla, kao i zamućena stakla svjetala. Slijede neispravnosti osovina, kotača, guma i ovjesa s 181.462 greške, a ova opasna kategorija sadrži, između ostalog, istrošene gume za što su krivi vozači, ali i problem s ovjesom vozila, za što su najčešće krive naše loše ceste.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

Yugo
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica The Yugo - The Rise and Fall of the Worst Car in History (Uspon i pad najgoreg auta u povijesti).

Zavariti auspuh za 100 kn

Jedna od kategorija gdje pada najveći broj automobila je i ekotest s 129.182 zabilježene greške. S obzirom na to da se ponovljeni tehnički pregled ne naplaćuje u roku od 15 dana od pada na prvom tehničkom pregledu, ali se ponovljeni ekotest naplaćuje 50%, nemojte ponavljati pregled prije odlaska mehaničaru i saniranja problema. Dakako, bez obzira na to što je ponovljeni pregled besplatan u roku od 15 dana, nemojte ni na ponovljeni pregled ići ako niste popravili ostale greške.

Tučnjava na cesti Brutalan okršaj Vozačica Mercedesa iznervirala pješakinju pa se potukle nasred ceste

Mnogo ih pada na ekotestu zbog neispravnosti na motoru (lošija varijanta) ili na ispušnom sustavu, koji se može u nekim situacijama varenjem popraviti već za manje od 100 kuna.

Dobro je znati da u vozilu treba imati svu potrebnu opremu poput rezervnih žaruljica i kutije prve pomoći.

S obzirom na starost voznog parka, nije iznenađenje što je na 68.976 vozila uočena neispravnost na karoseriji, a hrđa koja se proširila na automobilu valjan je razlog za pad na tehničkom pregledu. Saniranje hrđe nije malen i jeftin zahvat, doduše, možete naći limara koji će zakrpati hrđu i proći tehnički pregled, ali iduće godine ćete imati isti problem, pa je bolje to riješiti kako treba.

Automobili Izabrali smo Top 5 rabljenih auta za početnike: malo para za puno muzike

Vozimo najviše Volkswagena

Zanimljivo je vidjeti koje marke vozila imaju najmanje grešaka. Prema statistici CVH raspoređeni su u više kategorija, a nama je najzanimljivija ona s vozilima iznad 10 godina. U tom razredu je najbolja Toyota s 18,89% neispravnih od ukupno 21.335 automobila, pa slijede Jeep, Smart, BMW, Mercedes, Volvo, Chevrolet, Mazda, Honda...

S druge strane, najlošije rezultate ima Zastava (uz napomenu da su i prosječno najstariji auti) s 46,06% neispravnih, a slijede Lada, Rover, Fiat, Daewoo i Kia. Sedmi je Volkswagen, koji ima daleko najviše auta starijih od 10 godina u hrvatskom voznom parku – 182.341, a neispravnih je u 2017. s 32,37% neispravnih, pa Seat, Ford, Dacia, Opel...

BMW E46 M3 Kako se to dogodilo? Naručio spojku za BMW, nije mogao vjerovati kad je vidio što mu je stiglo

Za potrošene gume ste sami krivi, treba kupiti nove

1. Kočnice su najčešća uočena nepravilnost na tehničkim pregledima (471.681), bilo da je riječ o neispravnoj ručnoj kočnici ili nožnoj kočnici

2. Svjetla i uređaji za svjetlosnu signalizaciju bili su neispravni u 352.739 slučajeva. Tu spadaju greške kod kratkih i dugih svjetala, pokazivačima smjera...

3. Osovine, kotači, ovjes i gume su skupina s 181.462 zabilježene greške. Tu spadaju i potrošene gume, poremećen trag ovjesa (špur), neispravni zglobovi...

4. Ekotest nije prošlo 129.182 vozila, a najčešći razlozi su propusnost ispušnog sustava, količina CO u sastavu ispušnih plinova benzinaca, zagušenost i dimljenje dizelskih motora

5. Na motorima je uočeno 84.737 grešaka. Najčešće zauljenost motora, problem s napajanjem gorivom, usisni sustav...

Pogledajte koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:

[video: 26037 / Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:]
ar
Nova kolekcija
Otkrijte poklone koji će izmamiti osmijeh na lice svake žene

A1 izdvaja za Vas

  • Umjereni:

    To da treba imati rezervne žaruljice u automobilu je žestoki kretenizam koji se provlači kroz svaku verziju zakona jer ga pišu stručnjaci koji se voze u službenim automobilima i pojma nemaju da nije isto promijeniti žaruljicu na fići ili jugiću ... prikaži još! ili u nekom suvremenom vozilu. Tog genijalca bih ja stavio pred svoj auto, dao mu set žaruljica i da ga vidim kako bi on to promijenio.

  • Avatar Ronin
    Ronin:

    Ovo je katastrofalan podatak. I pogotovo ovo sa rezervnim žaruljicama?? Kretenizam na kubik.

  • Marko1337:

    Jugo je u SAD-u proglašen za najlošiji i najružniji auto na njihovim cestama. Da ne govorimo o fići. tp smeće je trebalo čekati 2 godine, a za naše uvjete koštao je kao mercedes.