Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Nudi se i hibrid, a prvi primjerci u Hrvatsku stižu krajem svibnja

Na početku će se nuditi samo dizelaši, a doznajemo da bi novi model trebao biti nekoliko stotina eura povoljniji od dosadašnjeg.
15. ožujka 2010. u 18:21 1 komentara 12 prikaza
Volkswagen Touareg
Foto: VL
Pogledajte galeriju 1/13

Oko pola milijuna prodanih primjeraka prve generacije odličan su rezultat koji Volkswagen priželjkuje i za novo izdanje Touarega. Nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 289,5 cm, kao i luksuzniji model iste grupacije – Porsche Cayenne, a potkraj prošlog tjedna isprobali smo ga na prometnicama Toskane, ali i izvan njih. U testiranju nam se pridružio glumac i voditelj Tarik Filipović, i inače vozač Touarega te VW-ov "maneken".

 Serijski na sva četiri

Baš u takvim situacijama do punog izražaja dolazi serijski pogon na sva četiri kotača, koji se nudi u dvije verzije. U osnovnoj verziji (4Motion) riječ je o pogonu na sva četiri kotača s Torsen središnjim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, koji je sposoban svladati uspon do 31 stupnja. Slično kao Tiguan Track & Field, Touareg raspolaže programom vožnje off road, koji pritiskom na tipku ABS, EDS i ASR sustave prilagođava terenskoj vožnji, aktivira sustav pomoći za vožnju nizbrdo i prilagođava točke promjene stupnjeva automatskog mjenjača.

 Terrain-Tech paket

 Usto, V6 TDI umjesto s Torsen središnjim diferencijalom nudi se i uz Terrain-Tech paket, koji je opremljen još jačim središnjim diferencijalom za off road uvjete, uključujući i redukcijski prijenos kao i središnji i stražnji diferencijal s do 100% blokade – 4Xmotion sposobnost uspona do 45 stupnjeva. Ova verzija opremljena je regulatorom uz pomoć kojeg vozač bira između pet vrsti postavki. Novi je model čak 208 kg lakši, što je svakako pomoglo i smanjenju potrošnje do 20 posto. Velika novost je ponuda prvoga paralelnog hibridnog pogona. Riječ je o kombinaciji V6 TSI benzinca od 333 konja te elektromotora od 47 KS. Kad rade zajednički, dobiva se snaga od 380 konja i 580 Nm okretnog momenta, čime se performansama nalazi uz bok V8 modela, koji i zamjenjuje, ali ipak nudi manju potrošnju. Prema službenim podacima, riječ je o 8,2 l. Do 50 km/h Touareg Hybrid može se voziti i samo uz pomoć elektromotora. Do stotke stiže za 6,5 s, a maksimum mu je na 240 km/h. Tijekom kočenja elektromotor radi kao generator i kinetičku energiju pretvara u električnu, kojom puni NiMH baterije.

 Cijene za domaće tržište još nisu definirane, a kada krajem svibnja prvi primjerci stignu u Hrvatsku, nudit će se samo dizelske varijante, dok se ostali modeli očekuju kasnije.

Narastao u svim smjerovima, jedino se po

Narastao u svim smjerovima, jedino se po visini smanjio 17 mm

Novi je Touareg duži 41 mm te je sada dugačak 479,5 cm, a u širinu je narastao 12 mm, na ukupno 194 cm. No, visina mu se smanjila 17 mm, na 170,9 cm, a povećan je i raspoloživ prostor u putničkoj kabini. Najviše će profitirati putnici na stražnjoj klupi, koji imaju 6,8 cm više prostora za koljena. Stražnja klupa je klizna, pomična 16 cm, pa se ovisno o njezinu položaju nudi prtljažnik od 580 do 660 litara, što je 25 l više u odnosu prema prethodnoj generaciji.

Početni model je V6 TDI od 240 KS Osim

Početni model je V6 TDI od 240 KS

Osim hibridne izvedbe Volkswagen je za Touareg predvidio samo još jedan benzinac – V6 FSI od 280 konja. To je dovoljno jer u ovom segmentu više se traže dizelske varijante. Tu su dvije opcije. Početna je V6 TDI od 240 KS, a za zahtjevnije se nudi 4,2-litreni V8 TDI od 340 KS. Sve pogonske opcije serijski dolaze uz novi i jako dobar 8-stupanjski automatski mjenjač.

Na Papuku pronađena dva smrznuta tijela
NEZAPAMĆENA TUGA
Detalji tragedije na Papuku: Smrznuti muškarci bili su šogori. Nosili su tenisice i bili bez jakni
Online panel
Online panel
U čak 30 posto teških slučajeva “korone” izolirana i bakterija