Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 185
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nova pravila

Od Nove godine uvode se promjene u plaćanju poreza na auto

opel astra
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
30.11.2016.
u 11:55

I dalje se porez plaća prema snazi motora izraženoj u kilovatima (kW) i prema starosti vozila, a kategorije i iznosi nisu se mijenjali

Od Nove godine i stupanja na snagu novih zakona vezanih uz veliku poreznu reformu vlasnici motornih vozila godišnji će porez na cestovna motorna vozila plaćati prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a ne kao dosad jednom godišnje temeljem rješenja Porezne uprave koje je stizalo na kućnu adresu. Tako plaćanje tog poreza postaje preduvjet za registraciju automobila, motocikla ili četverocikla pa će se lokalnim jedinicama, kojima je i dosad išao prihod od tog poreza, osigurati stopostotni prihod od tog nameta, koji su očito dosad neki vlasnici vozila izbjegavali.

I dalje se porez plaća prema snazi motora izraženoj u kilovatima (kW) i prema starosti vozila, a kategorije i iznosi nisu se mijenjali. Primjerice, za najčešću kategoriju automobila od 70 do 100 kW snage plaćat će se 600 kuna za auto star do dvije godine, 500 za auto od 2 do 5 godina starosti, a 400 za auto od 5 do 10 godina starosti. Za aute starije od 10 godina porez se i dalje neće plaćati. Novost je i da će se oporezivati i četverocikli od 30 do 120 kuna godišnje ovisno o snazi i starosti.

Vlada je ipak odlučila dodatno oporezovati luksuzna vozila skuplja od 300.000 kuna: od 300.000 do 350.000 kuna s 9 umjesto 8%, od 350.000 do 400.000 10 umjesto 9%, od 400.000 do 450.000 kuna 15 umjesto 11%, od 450.000 do 500.000 kuna 20 umjesto 12%, od 500.000 do 600.000 kuna 25 umjesto 14% te na aute skuplje od 600 tisuća kuna 30% umjesto 14%. Tako će, primjerice, BMW X6M s prodajnom cijenom od 954.377 umjesto pojeftinjenja od 111.601 kunu poskupjeti 41.093 kn.

>> Komu koristi hrvatska porezna reforma?

Komentara 39

Avatar Hazl113
Hazl113
13:01 30.11.2016.

Nije mi samo jasno čemu taj porez, odnosno porez na luksuz. Pa zar nije dovoljno što stalno plaćamo sva moguća davanja na automobil kroz porez kod kupnje, cestarinu, benzin, registraciju, stalno porezi i porezi.

Avatar nekakav
nekakav
12:42 30.11.2016.

županijama ide taj porez, naknada, o čem novinar lupeta? županijske uprave za ceste dobivaju taj novac. čitajte što vam piše na uplatnici. jel on ikad sam registrirao svoje vozilo? očito nije. nego, kakvi su to administrativni poslovi, tj. troškovi? čemu čemu to služi? 'poslovi koji prethode registraciji', cca 80 kuna, ili kolko već? dođeš u dućan, uzmeš kilu brašna, i na blagajni ti naplate kilu brašna, tome dodaju troškove koji prethode naplati (znači, vizualni pregled pakiranja brašna, uzimanje u ruku, bacanje na pult...), dodaju pdv, i ispostave ti račun. recite, jel to po propisu? kakvu uslugu to oni zasebno naplaćuju? 80 kuna puta 2 milijuna vozila koja se svake godine registriraju je 160 milijuna kuna godišnje! hehe, lijepi prihodi, a nema osnove za to naplatiti. al da nitko to ne dirne, čudno mi je. porez na auto, dobro, al ajmo onda prema kataloškoj vrijednosti....

Avatar ivo587
ivo587
12:47 30.11.2016.

Pljačka, ovdje se točno vidi da mi ne posjedujemo vozilo u stvarnosti nego država.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije