Naslovnica Auti Automobili

Hrvatski tim Tesla završio reli Budimpešta-Bamako prešavši Saharu električnim automobilom

Na putu su vozeći električnu Teslu (Model X) proveli ukupno 16 dana, tijekom kojih su nakon starta 12. siječnja u Budimpešti osim europskih zemalja prošli kroz Maroko, Mauritaniju, Senegal do Gambije gdje je bio cilj
30. siječnja 2018. u 16:13 4 komentara 615 prikaza
tim Tesla
Foto: Robert Anić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/2

Hrvatski tim Tesla uspješno je završio ovogodišnji dvotjedni amaterski reli Budimpešta-Bamako stigavši na cilj u Banjulu u Gambiji, a to je ujedno i prvi tim koji je električnim automobilom prvi prešao pustinju Saharu, za što su se prijavili i Guinnessovoj knjizi rekorda, doznaje se iz organizacijskog tima.

Team Tesla RELI BUDAPEST-BAMAKO Hrvatski Team Tesla vozi do cilja i Guinessove knjige rekorda

Iako je naziv relija Budimpešta-Bamako, koji je glavni grad Malija, svake godine se mijenja krajnji cilj tog relija, pa je tako ove godine odlučeno da to bude Gambija odnosno njezin glavni grad Banjulu, u koji je hrvatski tim stigao u zadanom vremenu, do 28. siječnja.

Na putu su vozeći električnu Teslu (Model X) proveli ukupno 16 dana, tijekom kojih su nakon starta 12. siječnja u Budimpešti osim europskih zemalja prošli kroz Maroko, Mauritaniju, Senegal do Gambije gdje je bio cilj.

"Po našim saznanjima naš tim Tesla u sklopu relija ujedno je i prvi koji je 'provozio' kroz Saharu električnim automobilom, što smo prijavili i Guinnessovoj knjizi rekorda, od kojih sada čekamo odgovor", poručuju poduzetnik Saša Cvetojevič te putopisac i urednik u IT magazinima Oleg Maštruko, koji su činili tim Tesla. Njima se tijekom relija u timu pridružio i Tomas Konvička, stručnjak za Afriku iz Češke.

Budimpešta-Bamako poznat je u svijetu i kao Bamako rally te je ujedno i najveći amaterski reli na svijetu, nastao s idejom da se Dakar Rally učini dostupan i neprofesionalnim ekipama.

Ove je godine na tom reliju sudjelovalo oko 150 timova u otprilike isto toliko vozila, iz gotovo svih europskih zemalja, a timovi su bili podijeljeni u nekoliko kategorija, od natjecateljskih, do kategorije "Spirit of Bamako", koja uključuje neobična ili stara vozila, poput Trabanta, Peglice, ili ovogodišnjeg rekordera – 50 godina starog Subarua 360.

Cvetojević i Maštruko nakon završenog relija izjavili su kako su se često 'borili' s pronalaskom struje za napuniti Teslu, no uspjeli su svladati i to i druge prepreke, što za primjerice za neke timove nije bilo baš lako.

"Prva odustajanja zabilježena su već na 20 kilometara od starta u Budimpešti, a u Africi je bilo i nekoliko gubljenja timova u pustinji i savani i nažalost, i jedna ozbiljna prometna nesreća. Putni uvjeti varirali su od zimsko-snježnih u Europi i na gorju Atlas, do tropskih vrućina u Mauritaniji, Senegalu i Gambiji. Većina timova ipak je došla do cilja" , iznose Cvetojević i Maštruko.

Posebno ističu da su odmah nakon ciljne ceremonije generator koji su 'vukli' sa sobom praktički cijelim putem za napajanje Tesle u pustinji donirali dobrotvornoj fondaciji "Lighthouse Foundation" u Gambiji, koju vodi Zdravko Volgar, Slovenac, koji godinama živi u Africi te će, koliko znaju, poslužiti u nekom selu ili školi u toj afričkoj zemlji.

UMALO TRAGEDIJA Nesreća na reliju: Auto naletio na djevojku koja je pretrčavala stazu WRC Sjajna promocija Najbolji svjetski relijaši stižu u Hrvatsku Gorana Hunić Reli majstorica Mama mi je rekla da vezem goblene, ali moj život su auti
VR Pole
EU FONDOVI
“Odlučili smo spojiti virtualnu stvarnost s turizmom i ponuditi svima pogled u prošlost”
  • Avatar Olujni
    Olujni:

    Kakvi su to nezahvalnici i nedomoljubi pa voze Teslu??!! Prave 'Rvatine voze električnog Rimca, jednog od tri ukupno koje je napravio u posljednih nekoliko godina!!

  • budan77:

    Zanimljivo, nigdje spomena da su zapravo taj generator vozili u Daciji koja je zapravo napajala teslu te za mene osobno to nije uspijeh elektricne tehnologije vec je to hibridni uspijeh. Obzirom da se elektricna vozila prezentiraju kao cista energija ovaj ... prikaži još! amaterski rally kaze upravo suprotno da je naftni lobi jos uvijek prejak jer da biste napunili elektricni auto strujom, palite enormne kolicine ugljena i mazuta da toplinsku energiju pretvorite u struju!

  • lampaš:

    Saša Cvetojević Novi Nikola Tesla,ne baš mala je razlika,Saša je poduzetnik i vuče generatore na benzinski pogon,eto na kraju su nešto i poklonili,sretan novi Tesla,sretni Afrikanci