Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ISPUŠNI PLINOVI

Autoindustrija u problemima: 'Brine nas kako ćemo uspjeti zadovoljiti ciljeve'

Auspuh
Borna Filic/PIXSELL
05.09.2018.
u 07:27

Smanjenje korištenja dizela dovelo je porasta emisija ugljičnog dioksida po prvi put, „unatoč svim naporima” proizvođača, dodao je Jonnaert.

Europska automobilska industrija propituje klimatske ciljeve koje Europska Unija planira provesti do 2021. godine te traže produljenje vremenskog razdoblja, rekao je Erik Jonnaert, predsjednik Europske udruge proizvođača automobila (ACEA).

Do 2021. godine, pravila EU propisuju da novi automobili ne smiju imati emisiju veću od prosječnih 95 grama ugljičnog dioksida po kilometru. Prošle je godine Europska Komisija predložila da se ciljana brojka umanji za dodatnih 30 posto do 2030. godine.

Ciljevi EU dio su globalnih napora kako bi se smanjile emisije ugljičnog dioksida te ograničili učinci na klimatske promjene.

„Našu industriju jako brine kako ćemo uspjeti zadovoljiti ciljeve do 2021. godine”, rekao je Jonnaert. Prošle su godine novi automobili imali emisije od prosječnih 118.5 grama ugljičnog dioksida po kilometru.

Smanjenje korištenja dizela dovelo je porasta emisija ugljičnog dioksida po prvi put, „unatoč svim naporima” proizvođača, dodao je Jonnaert.

Naglasio je kako su proizvođači napravili sve kako bi postigli ciljeve do 2021. godine, i ne samo da bi izbjegli velike novčane kazne s kojima će se suočiti u suprotnom.

Predsjednik ACEA odbio je plan Komisije za dodatnim smanjenjem ciljane razine emisija ugljičnog dioksida do 2030. godine te je upozorio Europski parlament protiv poticanja smanjenja za 50 posto u usporedbi s ciljanim brojkama za 2021. godinu. Bilo što više od 20-postotne redukcije je nerealno, rekao je Jonnaert.

„Naravno, dobar je osjećaj imati visoke ciljeve redukcije na papiru, ali mi želimo biti sigurni da ćemo što god bude stavljeno na papir, barem u našoj industriji, izvršiti”, zaključio je.

Pogledajte i video: Koliko vrijede vozačke dozvole

Komentara 3

KR
kristijan68
10:42 05.09.2018.

Norme za emisije ispušnih plinova su zadane kao cilj i od toga nebi trebalo odustati. Naravno da autoindustrija pruža otpor jer moraju ulagati u nove tehnologije da bi zadovoljili kriterije. Da se razumijemo novaca imaju na pretek pogotovo Njemačka autoindustrija pogledajte samo kolika je bila odšteta u SAD-u za aferu Dieselgate izašli su nakon enormnih kazni skoro neokrznuti koliko novaca imaju. Tehnologija postoji i polako se okreču investiranju u nju (hibridni pogon, potpuno električni pogon izd) ali je jeftinije platiti odvjetnike i kukati evropskim regulatornim tijelima nego odriješiti kesu malo više

ME
Menjik
09:39 05.09.2018.

Smanjiti će kubikažu motora, u laboratorijskim uvjetima će manji trošiti, u realnim više.

JO
josmalopanestalo
10:00 09.09.2018.

koje gluposti ! , htjeli bi da se sve prodaje u duplim i još više količinama da bi netko imal na papiru ili u računalu velike brojke novaca i malo kog je briga kak bu dalje za našu djecu, zakajaj gomilaju ("virtualne") novce kaj z njima nekaj ne naprave za zbilja, ne mogu ih jesti na šalatu z uljem i octom i samo ih muljaju među sobom te bogate firme i ljudi

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije