Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Zašto se san star pola stoljeća o metrou u Zagrebu još nije ostvario

Minsk, Baku i Almaty svoje su metro-sustave otvorili. Europski Zagreb još čeka.
04. siječnja 2018. u 11:51 31 komentara 10292 prikaza
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/2

Godine 2005. tadašnji i današnji gradonačelnik najavio je gradnju metroa do 2015. godine. 

Promocija Pogledajte gondolu buduće sljemenske žičare

Te 2015. godine isti je gradonačelnik o gradnji metroa rekao da takve projekte “uvijek netko počne, a netko završi”. Pritom je, naravno, mislio na to da će ga njegova vlast uskoro početi, a jednom netko dovršiti. Nije se ispunio nijedan dio te rečenice. Godine su proletjele, a zagrebačka je podzemna željeznica ostala nedosanjani san mnogih zagrebačkih generacija. Nikada ozbiljni radovi nisu počeli iako su prvi nacrti i spomeni podzemne željeznice stari više od 40 godina. Nisu samo gradske vlasti spominjale taj projekt, o njemu je govorio, primjerice, i Radimir Čačić kao potpredsjednik Vlade, ali i banke koje su bile spremne investirati u gradnju, no zagrebački se promet nikada nije spustio ispod zemlje. Jasno je da se radi o ogromnom projektu koji bi tražio veća sredstva nego bilo koje javno financiranje u posljednjih nekoliko desetljeća, ali čini se da je možda i važniji razlog zašto je ta investicija pomaknuta na marginu interesa zapravo generalni nedostatak vjere da se projekt uopće može realizirati.

1 / 33
Život u velikom gradu kao što je Zagreb ima svojih prednosti i mana. Mnogima ponekad treba odmor i bijeg od užurbane svakodnevice, a odlično mjesto za to su parkovi i šume kojih u Zagrebu ne nedostaje.

Sprdnja s podzemnom željeznicom ostala je konstanta društvenih mreža, internetskih foruma i članaka za prvi travnja, a najveći stručnjaci za tu problematiku moraju odgovarati na novinarska pitanja radi li se o utopiji. Večernji list jučer je pisao o prvim idejama spuštanja tramvajske linije pod zemlju. Taj nacrt s početka 1970-ih godina idejna je studija Miroslava Begovića i Radovana Nikšića i pohranjen je u zbirci akademika Miroslava Begovića. Bio bi to prvi korak u izgradnji podzemne pruge, vjerojatno u konačnici realiziran kao projekt podzemno-nadzemnog tračničkog sustava. S obzirom na to da izborne kampanje nisu plodno tlo za najavu takvih investicija, prvi korak u realizaciji projekta moralo bi biti rušenje cinizma. Jer Minsk, Baku i Almaty svoje su metro-sustave otvorili.

Europski Zagreb još čeka.

Pogledajte galeriju: Ovako će izgledati rekonstruirani zagrebački rotor

Navijači na Sljemenu IZA KULISE Gledatelja je manje, ali Sljeme i ‘Kraljica’ i dalje imaju svoju dušu podzemni kontejneri Kante su tu, a čime ih isprazniti Poznati na Snježnoj kraljici POZNATI NA SLJEMENU Bandić, Čačić, Jakov Kitarović... Pogledajte tko je sve bio na Snježnoj kraljici
Dacia Duster
Pošumljavanje Dalmacije
Sađenje borova, off road vožnja i iskustvo kakvo se događa jednom u životu
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • microlion:

    Metro ne treba, jer je prosječnom Hrvatu statusni simbol doći na posao sa svojim automobilom, pa makar na to potrošio pola dana.

  • microlion:

    Zagreb nije (pre)mali. Eto veći je od Stuttgarta koji ima i metro i puno snažniju tramvajsku mrežu. Ali u Stuttgartu i direktor i čistačica dolaze na posao s javnim prijevozom. Nema šanse da takvo ponašanje prođe u Hrvatskoj.

  • Deleted user:

    Pa jednostavan odgovor. Trebalo je u razdoblju od 1970-1985 godine potrositi 15% BDP-a na naoruzavanje JNA i gradnju desetak atomskih sklonista za partiju i Tita. Prema ekonomskim izracunima to je u tom razdoblju iznosilo cca 100-tinjak milijardi dolara. Eto, pa ... prikaži još! se ti pitaj i dalje...