Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Vozačima ZET-a putnici prijete i vrijeđaju ih

Videonadzor, fizičko odjeljivanje vozača od putnika i suvremen elektronički zaštitni sustav znatno su smanjili broj incidenata u ZET-ovim vozilima
06. ožujka 2010. u 15:27 11 komentara 58 prikaza
ZET
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Osvetoljubivi putnik vozaču ZET-a slomio nos... Tinejdžeri napali ZET-ovca... Pretukao vozača jer mu nije pustio psa u tramvaj... Naslovi su to novinskih članaka koji svakih nekoliko mjeseci u svega par redaka opišu svakodnevicu vozača i vozačica najpoznatijeg zagrebačkog javnog prometala.

 Najgore je u rano jutro

 Je li život za “plavim volanom” doista toliko opasan, upitali smo ljude koji u uniformi ZET-ovih vozača i kontrolora karata provode čitav svoj radni vijek.

 – Ovo je prilično opasno zanimanje, posebno vikendom u rane jutarnje sate kada se u tramvaju nađe pet, šest pijanih klinaca koji iz zabave uništavaju sve pred sobom. Trudim se ne uplitati ni u kakve sukob, no teško je ostati ravnodušan kada znaš da te od njih dijeli samo staklo vozačke kabine – iskren je Boženko Škeba, koji u ZET-u radi već osamnaest godina. Iako do sada nije doživio ni jedan fizički napad, iskustva ga kolega uče da uvijek bude na oprezu.

 – Vozačima se događalo stvarno svašta, od vrijeđanja i verbalnih prijetnji do naguravanja i teških tjelesnih ozljeda i to uglavnom bez ikakvog razloga – negoduje B. Škeba. Ipak, u posljednje se dvije godine, kaže, na radnom mjestu osjeća mnogo sigurnije. Razlog – nov, moderniji sustav zaštite koji vozačima i putnicima jamči mnogo sigurniju vožnju.

 – Otkad su 2008. u niskopodne tramvaje i neke autobuse uvedeni suvremeni elektronički zaštitni sustavi, videonadzor i fizička pregrada između vozača i putnika broj incidenata u vozilima znatno smanjio – objašnjava glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić i otkriva nam prošlogodišnju statistiku – u tramvajima su u 2009. godini zabilježena dva, a u autobusima četiri incidenta.

“Šverceri” su najnasilniji

 Za razliku o vozača koje sigurnosni sustav vrlo dobro štiti, kontrolore od bijesa putnika dijeli tek vlastito umijeće izbjegavanja sukoba.

 – S putnicima koji imaju kartu gotovo nikada nema problema, no “šverceri” u obrani od naplate 210 kuna kazne ne zaziru ni od nasilja – pričaju iskusni kontrolori Simo Ilić i Darko Matijević i otkrivaju svoju “tajnu uspjeha”: Nikada ne dopusti da te uvuku u sukob!

Pritiskom tipke do lokacije, imena vozač

Pritiskom tipke do lokacije, imena vozača, smjera...

Kada vozač u vozilu primijeti bilo kakav sukob ili prijetnju, sigurnosnim tipkama smještenima u svojoj kabinu kontaktira ZET-ov prometni centar i šalje poziv upomoć. Elektronički signal u nekoliko sekunda dežurnim ekipama daje informaciju o tipu incidenta, lokaciji, položaju i smjeru vozila te samom vozaču pa one alarmiraju nadležne službe.

Devet kamera danonoćno snima incidente u

Devet kamera danonoćno snima incidente u ZET  ovim tramvajima i autobusima

Nasilnicima zbog kojih ponekad nerado odlaze na posao ZET-ovi kontrolori poručuju:

 

– Naše je da tražimo tramvajsku ili autobusnu kartu, a vaše da zbog toga prigovarate, no morate znati da vas u našim tramvajima promatra devet kamera. Sve gluposti koje napravite za svega nekoliko sekunda mogu doći do očiju policije!

Samobor: Predsjednik HGK Luka Burilović posjetio tvrtku Nord Product
SVE POZNATIJI HRVATSKI PROIZVOĐAČ
Hrvatske mobilne kuće izdrže na -25°C, a izvoze ih i u Skandinaviju: 'Sve je domaći proizvod'
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
  • -obrisani-:

    Vozač, bilo autobusa ili tramvaja je taj koji je prvi na udaru putnika kada nešto nije uobičajeno u ZET-ovom prijevozu. I kada je zastoj, i kada kasni jer osobni auti samo sa vozačem voze po žutoj traci, onemogućuju promet vozila ... prikaži još! javnog gradskog prijevoza, ne dozvole autobusima da se uključe iz ugibališta stajališta. Često ne dozvole ni da autobus stane u stajalište jer je to idealno mjesto za ostaviti osobni auto i skoknuti po cigarete, novine, kruh... Pa trube oni iza, ZET-ovcu ili onom vozaču osobnog na autobusnom ugibalištu? Nedaj Bože da da vozač kaže: \"Popunjeno, više ne ulazite!\" Poznaju li korisnici JGP svoja prava i obveze. Nisu svi rasli uz JGP, naučili se ponašati. Nije sramota ne znati nešto u novoj sredini. Strašno je ne naučiti. Otvorite www.zet.hr (pruzmite sadržaj: Pravila prijevoza), a zanimljiva je i stranica i forum jednog od ZET-ovg sindikata www.sapz.hr.

  • Vito:

    Uopće ne želim ovo čitati, već ću vam ispričati zašto se takvo nešto može dogoditi pa nek zetovci razmisle o svom ponašanju prema putnicima. Neki dan mi je vozač otvorio vrata na stajalištu nekoliko sekundi prije nego se uključilo zeleno ... prikaži još!o da može krenuti. Zahvalio sam mu. tramvaj staje na slijedećoj stanici. Ulazi jedan mladić, nakon čega je vozač zatvorio vrata. Čeka \"zeleno\". S druge strane ataje autobus i iz njega istrčavaju mladi građani, prelaze preko ceste kako bi došli do praznog tramvaja. Tramvajac kreće i nije ga briga za mlade koji su požurili kako bi mogli krenuti dalje. Kao da nikog nema na stajalištu. Iako ih je morao vidjeti i čuti. Da, netko će reči - ima slijedeći tramvaj. Možda, ali cijelo vrijeme vožnje,skoro desetak minuta, taj \"slijedeći\" se nije pojavio iza praznog tramvaja. Slično se ponovilo i u drugom tramvaju. zatvorio vrata i čekao cijelu minutu \"zeleno na semaforu\". Ljudi lupali po vratima, a zetovac kao pes koji čeka da ga gazda pusti s lajne i pobjegne. To se događa redovno - kad jednom zatvori vrata zetovac uopće više ne misli da postoje i građani koje prevozi. I kako ga onda netko ne bi opalio po nosu? Možda baš zbog njega nije stigao na autobus ili vlak. U vrijeme napada na Hrvatsku i stalnih uzbuna vozači tramvaja i autobusa su bili pristojni i susretljivi. Gdje je ta uljuđenost nestala? zar su se na posao vratili vozači krumpira koji su vladali zetom prije raspada Hrvatske? Ponovo ih zaposlio diplomirani ono i dsz apartčik da teroriziraju građane Zagreba. umjesto da krenemo naprijed u zaposlimo kulturne ljude očito je da zapošljavamo šljam kojeg nitko ne želi zaposliti. Prava komunjarska negativna selekcija.

  • -obrisani-:

    Vidi, vidi koliko poznajemo ZET i koliko surađujemo da se uspješno, brzo i sigurno prevezemo od točke A do točke B: - po napisanim komentarima vozači neznaju voziti, bahati su i neće puštati ni primati putnike gdje to putnicima paše, ... prikaži još! pa to rade na stajalištima. Ako i pričekaju koga, oni u vozilu postavljaju pitanja koje su to face da ih treba čekati Pričaju to svojoj dječici pa ih ovi po noći napadaju, po danu kad ima snijega obilno grudaju, razbijaju stakla, ma neka se dječica zabavljaju, pa ne razbiju baš svaki puta staklo na autobusu, tramvaju... -kontrolore dok samo rade svoj posao treba zabavljati pričama o razlogu ne imanju karte, napadati, popljuvati, udariti slabije, pobječi od jačeg, a ne jednostavno pokazati kartu i sve je gotovo -novinari za Martinje i društveno priznate dane opijanja (nije nužno, može uvijek) neka pozivaju građane da koriste ZET-ova vozila, neka ne voze osobno... Koliko vas, koji ovo čitate znate da putnik pod utjecajem alkohola NE SMIJE u ZET-ovo vozilo. Piše u ZET-ovom pravilniku, ali patuljci pojma nemaju! Piše i na snazi je puno toga. Putnici znaju-neznaju prave se, pa unose u vozila plinske boce, benzin, daske i voćke, pse, guske i purane. Kada ih vozač upozori, ne pusti u vozilo, evo konflikta. Udri ZET-ovca! Opet i opet. Ima tu i čudnih prvila još čudnijih stručnjaka čudnih diploma koji napišu isto vrijeme polaska za barem pet zglobnih autobusa pa kad dođe taj vlak na stajalište kod Lisinskog, zakrče ugibalište i jedan trak, zatvore semaforizirano križanje, na Sveticama na četri stajališta čeka polazak pet autobusa.... I tko da pusti autobus iz ugibališta. Piše i o tome u zakonu. Vidio sam da vozač ZET-ovog autobusa zahvali sa \"sva četri žmigavca\" kad mu omoguće uključiti autobus u prometni trak. Možda će ga i drugi put pustiti. Vidi nove čarolije: na sljedećem ugibalištu ZET-ovac je sklonio autobus u ugibalište, a vozač vozila koji ga je pustio opet je bio u koloni kao i prije. Ovaj put je čarolija uspjela jer u ugibalištu nije bilo osobnog vozila.