Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević i zamjenici gradonačelnika Danijela Dolenec i Luka Korlaet danas će u ZET-ovoj garaži na Remizi predstaviti novi tramvaj ZET-a. Prvi je ovo od 40, koliko ih nabavlja ZET, a riječ je o prvom novom tramvaju u Zagrebu nakon 15 godina, a prije službenog preuzimanja te njegovog uključenja na redovne linije provest će se faza ispitivanja i testiranje u realnim uvjetima na zagrebačkim ulicama.
Ispitivanje će provesti Povjerenstvo za tehnički pregled, sastavljeno od predstavnika ZET-a i sveučilišnih profesora u suradnji sa stručnjacima iz Končara. Nakon ispitivanja i pozitivnog mišljenja Povjerenstva, Grad Zagreb izdat će rješenje za prometovanje. Potom slijedi službena primopredaja i uključivanje tramvaja u redovni promet, što se očekuje u drugoj polovici veljače. Sjeli smo i mi u novi tramvaj. Sjedala su plastična, no unutrašnjost je prostrana, a tu su i USB utori.
"Veseli me čitati na mrežama čitati pozitivne komentare. Teško je udovoljiti svima, to je stvarno super. Tramvaj je suvremen, napredniji od svih dosad. Ljepota je u oku promatrača, ali mislim da je ovo jedan od najljepših koje smo napravili", rečeno je uvodno. Predsjednik tvrtke Končar, proizvođača vozila, također je iskazao zadovoljstvo obavljenim poslom.
"Idemo u tom smjeru da se javni transport ne samo u Gradu Zagrebu već i drugdje, elektrificira, da bude održiviji. Hvala ZET-u na dugoročnom partnerstvu", rekao je Gordan Kolak. Državni tajnik Josip Bilaver iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture također je pohvalio projekt, napomenuvši da se financira europskim i nacionalnim sredstvima, a iskazao je i zadovoljstvo što je projekt realizirala domaća tvrtka. "Ovo je prvi od 40 tramvaja koji će biti isporučeni ZET-u. Prvih 20 financiramo kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, a drugih 20 ćemo financirati kroz operativni fond Konkurentnost i kohezija", rekaoje. Tih 40 tramvaja bit će isporučeno tijekom sljedeće dvije godine, dodao je još. Najavio je i da će vlada sufinancirati i pomagati u svim budućim projektima koje Grad Zagreb bude realizirao.
Gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je, pak, da je ovo povijesni dan za ZET i Zagreb. "Ovo je prvi novi tramvaj koji je došao u ZET nakon 15 godina. To je nedopustivo, ali nama se dogodilo pa smo vidjeli da moramo hitno djelovati. Postoji i procedura za javnu nabavu, mogle su se javiti sve firme koje proizvode iz Europe, jako mi je drago da je pobijedio Končar. To je velika stvar da naše tramvaje proizvodi tvrtka koja se također nalazi u istom gradu. Zagreb je među tim rijetkim gradovima", rekao je te dodao da će se javiti na natječaj za kupnju električnih autobusa. U pripremi je za javnu nabavu još 40 dužih, niskopodnih tramvaja, pa je riječ o kupnji ukupno 80 novih tramvaja vrijednosti preko 200 milijuna eura.
Dao je više detalja o ovom tramvaju. "Posebno je za istaknuti što ima potpuno novi dizajn, energetsku učinkovitost, bolje je prilagođen za osobe s invaliditetom. Ugrađeni su USB punjači, a ukoliko nestane struje, vozila imaju baterije kojima mogu proći neku kraću udaljenost", rekao je. Prva vožnja bit će moguća kroz nekoliko tjedana, kad se završe potrebna testiranja. Tramvaj će prvotno vrijeme biti na području Trešnjevke, no raspoređivat će se i u druga spremišta. Prosječna starost vozila bila je 27 godina, dodao je Zeba. Jedan novi tramvaj košta oko 2 milijuna eura s PDV-om. Novi tramvaj ima i senzor koji prebrojava putnike, koji se nalaze kod svakih ulaznih vrata, sa 98% ima točnost prebrojavanja. "Ovo je dobar podatak jer će pomoći sutra, kad bude više niskopodnih tramvaja, da se optimizira vozni red i doda veći broj tramvaja na linije koje su više opterećene".
Nakon obilaska tramvaja, gradonačelnik je održao i redovnu tjednu konferenciju za novinare o tekućim temama. Nakon što je zahvalio građanima na održanom dočeku rukometaša, Tomašević je krenuo u komentar aktualnih zbivanja. Vezano za doček hrvatske reprezenracije, organizirali su ga Vlada, Grad i savez, a izvođači se biraju sukladno željama sportaša i mogućnostima izvođača. "Nakon što su dogovoreni Daleka Obala, Prljavo kazalište i Zaprešić Boysi, igrači su nakon finala tražili da im se pridruži i Thompson, budući da su njihovu pjesmu pjevali za vrijeme cijelog prvenstva. Thompson nije moj ni glazbeni i politički izbor, međutim nisam za prisilne zabrane koncerata. Načelno govoreći, svi pojedinci koji na koncertima nose ustaška obilježja smatram da je neprihvatljivo te da to uvijek treba sankcionirati. Što se tiče Hipodroma, nemam ništa novo za dodati u odnosu na ono što sam već komentirao", rekao je.
Što se tiče čuvara u školi, Danijela Dolenec objasnila je o čemu se radi, vezano uz OŠ Granešina. "Grad je s početkom školske godine osigurao zaštitare za 116 škola, u obje smjene, prema sastancima suradnja je dobra i kvalitetna. Ovo je izolirani incident kojeg smatramo grubo kršenje ugovora tvrtki sa Gradom Zagrebom. Tražit ćemo očitovanje zaštitarske tvrtke i da se to, naravno da se ne ponovi", rekla je.
Na pitanje što će biti s refletkorima koje NK Rudeš traži, kao i izgradnje dodatne tribine. "Što se tiče reflektorima, USO će vidjeti da li se mogu vidjeti i gdje, donijet će se odluka i to je to. Vidjet ćemo što ćemo s njima, nećemo ih baciti u smeće. Što se tiče tribine, mislim da tamo ima nekih imovinsko-pravnih odnosa, ali govorim napamet", rekao je.
Komentirao je i novu platformu Servus Zagreb koju vodiDavor Bernardić. "Fokusiram se na ovo što trenutno radimo, a ne na druge kandidate", rekao je. Na pitanje tržnice Vrapče, rekao je da će ona otvoriti uskoro, ali u tijeku je natječaj za zakup samog objekta. "Nema smisla da ju otvorimo praznu", dodao je.
Dobro što su naši, ali ako nisu dobri bacili smo novac. Ugovorili smo tramvaje 20 komada preko EU fonda super, ostale platiti će građani. Ako ne zadovoljavaju, kao stari (preteški uništavaju pruge) imati ćemo opet za par godina priču o javnom prijevozu. Vrijeme će pokazati je li su isplativi. Za sada imamo loša iskustva sa TT-om. Sve što je nabavio porazno za grad.