Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Večernji TV

Bez ijedne greške riješio je matematiku i fiziku na višoj razini, ali ima i jednu primjedbu

Foto: Screenshot
1/3
03.08.2020.
u 13:00

Marijan Višić na ispitima državne mature bez ijedne je greške riješio matematiku i fiziku na višoj razini

Današnji gost uspješan je maturant i budući student PMF-a molekularne biologija Marijan Višić. Marijan je ovogodišnji dobitnik nagrade "Marin Soljačić" što znači da je na ispitima državne mature bez ijedne greške riješio matematiku i fiziku na višoj razini. S budućim studentom i uspješnim učenikom razgovaramo o obrazovnom sustavu, e-nastavi, školi za život i ulozi nastavnika u njegovom uspjehu. S današnjim gostom razgovara Lana Kovačević

VIDEO Najbolji ovogodišnji maturant Marijan Višić u studiju Večernjeg lista

Marijan tvrdi kako je imao dobru podlogu za pisanje mature jer je pohađao XV. gimnaziju, poznatiju kao Mioc, te je sve zadatke, čak i kompliciranije, učio na nastavi. 

Dodatne pripreme za državnu maturu mu nisu bile potrebne jer se u gimnaziji, kako kaže, "sve osnove koje su potrebne dobiju".

Na pitanje je il državna matura dobar način vrednovanja učenika i upisa na fakultet zaključio je kako jest. 

"U školama su profesori ipak više subjektivni, nego kad se radi na razini cijele države i kada su svima isti kriteriji", rekao je i dodao kako bi ostavio državnu maturu te kako je ne bi mijenjao način na koji se provodi. 

"Čini mi se da su dosta niski kriteriji za položiti maturu", ističe kao manu državne mature te smatra kako bi bilo dobro imati jednu razinu jer bi se onda lakše mogla usporediti uspješnost. 

Iako su zbog kaotične školske godine mnogi političari zagovarali ukidanje državne mature, maturanti su bili protiv toga. Marijan smatra kako su se svi krenuli ranije pripremali za državni ispit te se nisu željeli upisivati na fakultet samo na temelju ocjena koje su često, kako tvrdi, previše subjektivne. 

Kao prednost digitalne nastave navodi to što su si maturanti sami mogli rasporediti vrijeme. 

"To nam je bilo od velike pomoći zato što smo mogli u mature uložiti truda koliko želimo", smatra te dodaje kako su profesori smanjili kriterije na redovnoj nastavi. On se tako manje posvetio predmetima kao geografiji i povijesti za koje je znao da mu neće u tolikoj mjeri biti potrebni u budućem obrazovanju. 

Škola za život

Marijan nije bio izravno uključen u "Školu za život", no smatra kako ona ima neke prednosti. Kao jednu od njih navodi slobodniji izbor lektira koje mogu biti veći poticaj na čitanje. 

Kao negativno ističe neobično postavljanje gradiva i kao primjer navodi: "Iz kemije se u drugom razredu učio dio organske kemije, ne uči se sustavno", tvrdi. 

"Nije mi jasno na koji način oni misle da će takav način prenošenja znanja pomoći u boljoj organizaciji informacija u glavi", zaključuje Marijan. 

Izbornosti u gimnazijama

Budući student PMF-a o obećanjima o izbornosti u gimnazijama tvrdi kako bi bile dobro moći odabrati ključne predmete potrebne za daljnje obrazovanje i budućnost. 

"Meni je u redu da svi predmeti ostanu, ali ne na tim razinama. Ja sam znao da se neću baviti geografijom ili poviješću i sretan sam što sam imao priliku usvojiti to znanje, ali volio bih da sam imao priliku polovicu tog vremena uložiti u biologiju i kemiju koje će mi na fakultetu sigurno trebati", tvrdi. 

Fakultetu se veseli i nada se praktičnim vježbama. "Nadam se da ću dobiti znanje za život ovdje ili negdje vani", a gdje će nastaviti karijeru ovisi o prilikama. 

Komentara 12

Avatar NenadNikolic
NenadNikolic
15:05 03.08.2020.

Kemija je podcijenjeni predmet na MIOC-u.

KO
Kološanin
20:10 03.08.2020.

Naklon do poda! Međutim, kao što njemu ne treba geografija i povijest u daljnjem obrazovanju za zanimanje koje je odabrao, tako nekim drugima ne treba matematika i fizika. Zato je dobro da postoje dvije razine državne mature.

PE
PEROLINO
11:12 04.08.2020.

Jako glup komentar i dokaz da je maturu naucio kao klasicni streber. Danasnja matura je jako glup nacin vrednovanja ucenika i nikako nije prilagodena vecini i njihovim daljnjim zeljama. Cijeli sustav je uzasan jer na 35 000 razlicite djece nijee okej staviti 35000 istih ispita. Takoder kapa do poda decku sto ima sve tocno, ali socijano je prilicno neiteligentan i dzabe mu sve petice kad ce ga drustvo kostat zivota.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije