Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

SDP protiv plutajućeg LNG terminala - To je zakon na štetu svih građana RH

SDP-ov Domagoj Hajduković podsjetio je da 10 posto prihoda od turizma u Hrvatskoj čini turizam na Krku, što čini oko 250 milijuna eura godišnje
08. lipnja 2018. u 13:19 39 komentara 1219 prikaza
SDP
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Lex LNG je zakon na štetu svih građana Hrvatske, ne samo lokalnog stanovništva u Primorsko-goranskoj županiji, pa se postavlja pitanje koji se interesu kriju u pozadini da Vlada na silu po hitnoj proceduri gura taj zakon iako mu se protive i lokalni predstavnici njihovih stranaka, poručili su SDP-ovci s konferencije za medije u Hrvatskom saboru dok je paralelno u sabornici trajalo odbijanje njihovih 369 amandmana. SDP-ovci su ponovili da se ne protive izgradnji LNG terminala u Omišlju, ali se protive izgradnji plutajućeg umjesto kopnenog terminala.

Dani vina NA DANIMA VINA SDP-ovci se zabavljali s Nives Celzijus

- Ovo je rijedak slučaj gdje se u Saboru zanemaruju interesi građana, krše i Ustav i brojni zakoni, pa se postavlja pitanje za koga se gura taj zakon? - zapitao se SDP-ov Željko Jovanović. Podsjetio je na posebnu spornu odredbu zakona prema kojoj se država obvezuje naplatiti gubitke operatoru ako ne bude poslovao pozitivno.

- Država to plaća iz proračuna, dakle, ovo je zakon na štetu svih građana RH. Treba podsjetiti i da je LNG terminal nezakonit jer ga nema u prostornom planu. Ovo je još jedna izdaja HDZ-a i vrijeme je da kažemo dosta – kazao je Jovanović te najavio da će, ako treba, nelegalnost zakona dokazivati i na Europskom sudu.

Sabor Rasprava o LNG terminalu Burno u Saboru: SDP-ovci puštaju audiozapise, Jandroković opominje

Njegov stranački kolega Saša Đujić dodao je kako su oni za kopneni LNG terminal koji je legalno postojati u prostornom planu.

- Ne možemo vjerovati da Vlada ovaj zakon gura po hitnoj proceduri. Svi građani, sve političke opcije u Primorsko-goranskoj županiji su protiv plutajućeg terminala, pa i braniteljske udruge, rijetko koja tema može dovesti do takvog konsenzusa – kaže Đujić. Pita se zašto slučaj ne komentira ministar turizma Gari Cappelli, kako zbog činjenice da i sam dolazi iz te županije, kako zbog lošeg utjecaja plutajućeg LNG terminala na lokalni turizam, ali i turizam cijele države.

- On će svaki vikend kad bude putovao doma na Lošinj prolaziti kod tog rugla od brodusine. Kako će to svojoj djeci objasniti? Kako će HDZ-ovi zastupnici koji dolaze iz tog kraja objasniti da su glasovali za ovaj zakon, kako će se vratiti doma? Podsjećam ih da su funkcije prolazne, da smo tu zbog građana – naglasio je Đujić.

Kristina Ikić Baniček Udarila po 'uhljebima' SDP-ova gradonačelnica neobično izravno odgovorila na pitanje HDZ-ova vijećnika

SDP-ov Domagoj Hajduković podsjetio je da 10 posto prihoda od turizma u Hrvatskoj čini turizam na Krku, što čini oko 250 milijuna eura godišnje.

- Omišalj je dobra pozicija za kopneni LNG terminal, no za plutajući su možda postojale bolje lokacije. Treba podsjetiti i da Luka Rijeka još nema načina kako taj ukapljeni plin prebaciti na vlak i voditi ga dalje, zato nema rješenja i dalje – podsjetio je Hajduković. Isto tako, nastavlja, u blizini budućeg terminala nalazi se i vrijedno arheološko nalazište Mirine-Fulfinum koje je na listi top 20 nalazišta i koje u sezoni posjeti 1000 ljudi dnevno.

Barbara Dorić Barbara Dorić: LNG terminal na 
Krku počet će raditi 
u listopadu 2020.

- Kako će terminal utjecati na to? Projekt ne garantira ni jeftiniji ni dostupniji plin – tvrdi Hajduković te dodaje kako bi se na gradnji kopnenog terminala angažiralo dvostruko više radnika nego što će to trebati za plutajući. U početku je Vlada govorila kako je plutajući terminal komercijalni projekt za strance, a sada je to, u nedostatku boljih argumenata, proglašeno strateškim izvorom plina u slučaju da Rusija obustavi isporuku, kaže Hajduković.

- Ako je to širi interes od nas samih, ako treba služiti i drugim zemljama, zašto bi samo Hrvatska snosila posljedice – zanima Hajdukovića.

Njegov kolega Joško Klisović pita se čemu nepotrebni troškovi ako se zna da je plutajući terminal zapravo samo prijelazno rješenje prema kopnenom terminalu.

Jedan od nacionalnih prioriteta bila bi izgradnja plutajućeg LNG terminala na Krku Bitka za strateški projekt Komadina plutajući LNG u prostornom planu ima od 2013.

- LNG terminal je od strateškog interesa Europske unije jer pridonosi njenoj energetskoj stabilnosti. Taj terminal prvenstveno služi kako bi se nadomjestio nedostatak u slučaju nestašice plina i Hrvatska tu vidi svoju prednost jer se čvrsto etabliramo na energetskoj karti EU – rekao je Klisović. Osim što bi Hrvatskoj kopneni terminal donio profit, donio bi i dobre odnose s ostalim zemljama EU koje bi ga koristile, kao i sa susjednim zemljama koje tek trebaju ući u EU.

- To je dakle i investicija u dobre bilateralne odnose. Kada govorimo o investicijama, svaki kapital je dobrodošao, pa i ruski, Hrvatskoj trebaju partneri, ali ne samo jedan, ne samo Rusija – naglasio je Klisović podsjetivši kako su Rusi već iskazali interes za kupnjom dionica Ine od MOL-a, privatizaciju HEP-a, njihove dvije banke će praktički biti većinski vlasnici Agrokora...

- Trebamo investicije, ali nikako samo iz jedne zemlje – zaključili su SDP-ovci apelirajući još jednom na zastupnike i Vladu da se odupru plutajućem LNG terminalu.

SDP
1 / 6
Inicijativa Ovršni ustanak u nedjelju je na Trešnjevačkom placu skupljala je donacije za bivšu ministricu gospodarstva Martinu Dalić. 
Mohammad Reza Sadegh Veleposlanik Irana: 'Hrvati već uvoze naftu iz Irana, a za LNG terminal možemo biti pouzdan izvor plina'
Business brunch: Must have vodič za hrvatske biznismene
Slasni zalogaji
Business brunch: Must have vodič za hrvatske biznismene
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima
  • Avatar Toni Broo
    Toni Broo:

    SDP-ovci se ne protive izgradnji LNG terminala u Omišlju, ali se protive izgradnji plutajućeg umjesto kopnenog terminala. Slučajnost? Luksemburška tvrtka Gasfin aktivno je sudjelovala u financiranju i izradi ekološke studije koja se protivi plutajućem terminalu. Ta je tvrtka bliski poslovni ... prikaži još!i partner ruskog Gazproma, a otkupom potraživanja austrijskeke Hypo banke postala je vlasnik zemljišta u Omišlju gdje bi oni htjeli graditi kopneni terminal. Gasfin se zauzima za izgradnju kopnenog terminala. Ovi SDP-ovci su ruski igrač i tko zna s koliko love su podmazani da sabotiraju plutajući LNG terminal. Hoće li i DORH, MUP i tajne službe reagirati? Naravno da neće jer tim institucijama drmaju likovi istog svjetonazora i mentalnog sklopa kao SDP-ovci.

  • rightside:

    da da,,))) a ponajvise na stetu partijskog financijskog stanja i novca namjenjenog za sljedece izbore (jer sad sami nemaju ni za otplatu kredita kamoli za nove izborne kampanje)

  • derin:

    Hoće li sad Nacional i drugi mediji pisati o vezi SDP-a i Rusa, ne čak i neki od njih izgledaju odjednom su na ruskoj strani.