Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 23
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ANDREJ GUNJIN

Kako su slovenski policajci u pedalu za okretanje nota vidjeli “ bombu”

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL/Instagram
1/4
30.12.2019.
u 06:36

'Iznenadio me je ogroman publicitet i interes javnosti za ovaj incident na granici. Naporno vježbam i sviram već godinama, ali ništa od toga nije dobilo toliki prostor u medijima', rekao je Gunjin

Drama koja se prošlog petka odvijala na slovenskoj strani graničnog prijelaza Bregana počela je kada su se granični policajci munjevito bacili na mladog muškarca, zgrabili mu i na leđima lisicama vezali ruke i oborili ga na tlo.

Mladić je u samo nekoliko sekundi odvučen i odnesen na sigurnu udaljenost od zgrade, prtljage i ostalih zaprepaštenih putnika autobusa u kojem je bila i njegova djevojka.

Uključio se tihi alarm

Razlog za intervenciju bio je tihi alarm rendgenskog aparata koji je u mladićevoj torbi prepoznao eksplozivnu napravu s detonatorom na daljinsko upravljanje. Granični prijelaz ostao je zatvoren puna dva sata. Srećom, uzbuna se pokazala lažnom.

Mladić nije bio terorist, nego pijanist, a “eksplozivna naprava” bio je pedal za “okretanje” stranica nota na zaslonu tableta. Zapravo prilično jednostavan uređaj velika je pomoć pijanistima koji inače, svirajući iz nota, trebaju pomagača da im okreće stranice partiture.

– Kada smo se svi malo smirili, uspio sam policajcima, koji su me još uvijek čvrsto držali, reći da sam pijanist i da je uređaj na koji sumnjaju sigurno pedal za okretanje nota. Međutim, u tom je trenutku već bio pokrenut protokol postupanja propisan za takve izvanredne situacije i nitko se nije smio približiti mojoj torbi dok ne stignu pirotehnički stručnjaci koji su smjesta bili pozvani iz Ljubljane – kazao mi je u subotu Andrej Gunjin, izvanredni ruski pijanist međunarodnog ugleda koji već nekoliko godina živi u Zagrebu.

Iz Zagreba se tog dana sa svojom djevojkom uputio prema Ljubljani odakle su planirali odletjeti u Amsterdam gdje će s prijateljima dočekati i proslaviti Novu godinu. Usprkos čekanju na granici, uspjeli su uhvatiti avion pa sam razgovarajući dan kasnije telefonom s ovim sjajnim umjetnikom oko njega mogao čuti veselu vrevu amsterdamskih ulica. A i on sam bio je odlično raspoložen i već se mogao opušteno i od srca nasmijati kada sam mu rekao kako će kritičari sada imati razlog više da ga nazivaju “bombastičnim pijanistom s eksplozivnim pedalom”.

U svakom slučaju, za rusko-zagrebačkog virtuoza Gunjina, kojeg smo prije točno mjesec dana našim čitateljima predstavili velikim intervjuom u Obzoru, subotnjem prilogu Večernjeg lista, sada će znati i mnogo šira javnost. Bit će dovoljno reći da je to onaj s “bombom” na Bregani. Zahvaljujući društvenim mrežama, vijest o pijanistu uhićenom pod sumnjom za terorizam proširila se i globalno, osobito među njegovim kolegama, a Gunjinov opis incidenta na Facebooku, napisan kao upozorenje svim kolegama koji putuju sa sličnim uređajima, prenio je i najčitaniji svjetski glazbenički blog Slipped Disc.

Gunjin nam je u razgovoru potvrdio kako ništa ne zamjera slovenskoj policiji.

– Bili su tako brzi i efikasni da se nisam stigao ni prestrašiti. Zapravo, nisam mogao ni morao ni o čemu razmišljati, samo sam se mogao prepustiti njihovom postupanju. Bili su čvrsti i odlučni onoliko koliko je valjda potrebno, bez pretjerane grubosti. Kada se sve razjasnilo, ispričali su mi se, ponudili me kavom i strpljivo mi objasnili i pokazali što je točno pokazao rendgenski aparat, tako da moram reći da bih na njihovu mjestu i ja postupio jednako. Nisu mi ozlijedili ruke i prste, stradale su samo moje nove cipele dok su me vukli na sigurnu udaljenost – kazao mi je Gunjin iz Amsterdama opušteno, očito već prežalivši ogrebotine na cipelama iz radionice jednog zagrebačkog postolara.

Andrej Gunjin je rođen 1987. u Moskvi u obitelji znanstvenika koja je podržala njegovu ljubav i talent za glazbu, a u Zagrebu je prvi put nastupio 2011. na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Svetislav Stančić, osvojivši drugu nagradu, a s njom i niz koncertnih angažmana u Hrvatskoj. Ubrzo se zaljubio u Zagrebu gdje je, čim mu se pružila prilika, kupio i stan.

– Vjerujem da možete smatrati domom ono mjesto na kojem se baš tako osjećate, a ja se u Zagrebu definitivno baš tako osjećam. Svaki put kad sletim na Franju Tuđmana, kao i ranije na Pleso, kroz mene prostruji radosna misao “napokon kod kuće”... I Moskva je moj dom, tamo sam odrastao, tamo mi je obitelj. Ali u posljednje vrijeme tamo me umara tjeskoba ogromnog megalopolisa i čitava atmosfera me živcira i počinje trovati. A u Zagrebu prodišem punim plućima, osjećam se kao svoj na svome – kazao nam je Gunjin koji će iz Amsterdama ponovo produžiti najprije u svoju rodnu Moskvu, gdje će nastupiti na festivalu “Homecoming” namijenjenom mladim ruskim glazbenicima koji su uspješni u svijetu.

Nakon toga opet se vraća u Zagreb gdje će nastaviti intenzivno raditi na novom repertoaru, a naročito na svih pet klavirskih Beethovenovih klavirskih koncerata koje će uskoro odsvirati u Moskvi u povodu 250. godišnjice rođenja velikog skladatelja. Dirigent će biti Filip Čiževski, kojeg je Gunjin također već bio doveo u Zagreb, gdje su uz Simfonijski orkestar HRT-a napravili prvu snimku rijetko izvođenog Prvog koncerta za klavir i orkestar hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula.

– Iznenadio me je ogroman publicitet i interes javnosti za ovaj incident na granici. Naporno vježbam i sviram već godinama, ali ništa od toga nije dobilo toliki prostor u medijima – rekao mi je Gunjin te poželio da se ta iznenadna pažnja, pogotovo u Hrvatskoj, usmjeri i na njegovu ljubav prema hrvatskoj glazbi, a osobito prema djelima Borisa Papandopula.

Papandopulo u Moskvi

– Snimio sam za Hrvatski radio i Osam studija za klavir Borisa Papandopula i žao mi je što te snimke još nisu objavljene na CD-u. Želio bih da se ova iznenadna “bombastična” pažnja malo usmjeri i na glazbu – kaže Gunjin.

On je Papandopulove efektne skladbe već svirao i po svijetu, pa tako i nedavno u slavnoj dvorani moskovskog Konzervatorija Petar Iljič Čajkovski.

– Mnogi prijatelji i kolege su mi pristupili nakon tog koncerta oduševljeni Papandopulom, čudeći se kako do sada nisu čuli za tog skladatelja. Njegovo ime je poznato samo u Hrvatskoj, ali imam dojam da ni ovdje ljudi nisu dovoljni svjesni i ponosni na tako sjajnog skladatelja – kaže Gunjin.

A upravo uz Papandopula vezana je još jedna vijest koju ekskluzivno objavljujemo u ovoj “bombastičnoj” priči.

U povodu desete obljetnice smrti svog utemeljitelja i doživotnog voditelja Daniela Marušića, Osorske glazbene večeri od ove godine dodjeljuju nagradu za najbolju izvedbu djela hrvatskog autora i njen prvi dobitnik upravo je Andrej Gunjin. Na početku svog recitala 28. srpnja ove godine u osorskoj katedrali Gunjin je požnjeo ovacije oduševljene publike svirajući upravo Osam studija za klavir Borisa Papandopula.

– Bio je to jedan od meni najdražih koncerata koje sam održao ove godine, kako zbog prelijepog Osora i čitavog Cresa i Lošinja, tako i zbog posebne atmosfere koja je te večeri vladala u prepunoj katedrali dok je vani bjesnila oluja. Bilo je čudesno – prisjetio se Gunjin, sretan zbog nagrade festivala koji je posvećen upravo promicanju hrvatske glazbe

Komentara 14

SI
siglinde
08:35 30.12.2019.

Pišete ka da stroj prepoznaje i samostalno pokreće alarm. Stroj, skener prepozna predmet i oznaći ga kao sumnivog a na djelatniku je da pokrene pretragu ili aktivira alarm.

LJ
ljutko
09:14 30.12.2019.

Što bi tek Pofuk pisao da je Hrvatska policija tako postupila

Avatar nekakav
nekakav
09:16 30.12.2019.

nije alarm prepoznao eksplozivnu napravu, već je oblik pedale navodio ljude na minu. oni koji su bili u vojsci, a takvih je vrlo malo, su mogli prepoznati jednu jako zanimljivi protupješačku minu, jako omiljenu u američkim akcijama prilikom agresije na vijetnam. zanimljivu, al žestoku, ona udara jako široko. sve je u redu, normalna i očekivana reakcija službi. a sad spominjati selo, kao nešto nazadno, nema smisla. pa nisu ljudi sa sela vodili ratove, zadužili zemlju, već oni obrazovani, 'iz grada'. zadnji 'sa sela' koji je vodio zemlju je 40 godina u grobu. a ovi iz grada još uvijek nisu uspjeli rasprodati ono što je pod njegovom 'komandom' stvoreno. ne zaboravimo da ovima sa 'sela' neće prodati smrdljivo meso, dok ovome u gradu pod meso podvalite što god poželite. ako to ne vjerujete, pogledajte stampedo prilikom akcija u dućanima na meso...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije