ŠEST TUNELA U LOŠEM STANJU

FOTO Nitko ne želi raditi na obnovi hrvatskih tunela: HAC će sada posao morati platiti dvostruko više

Stanje tunela
Foto: Mi projektiramo vama/HAC
1/6
19.04.2025.
u 06:28

Za obnovu triju tunela na A1 HAC je lani nudio 635 tisuća eura bez PDV-a, a na A6 i A7 dodatnih 270 tisuća eura (sad su iznosi 1,2 milijuna i pola milijuna eura)

Pukotine, vlaga, oljuštena boja, odlamanje betona, a u Maloj Kapeli i početni stadij korozije armature. U takvom su stanju trenutačno hrvatske spojnice s jugom, točnije desne cijevi tunela Mala Kapela, Sveti Rok i Dubrave. Autocesta A1, naravno, nezamisliva je bez njih, a obnova im je nužna, procijenili su to već odavno u Hrvatskim autocestama (HAC), gdje dosad baš i nisu imali sreće s nalaženjem tvrtke koja bi posao sanacije i obavila.

Vidljiva armatura

Projektanti iz firme "Mi projektiramo vama" same su tunele obišli prije više od godinu dana, dok je HAC već jednom građevinare tražio, ali na natječaj im se nije javio nitko. Vratit ćemo se na to nešto kasnije, idemo prvo s trenutačnim stanjem. Sanaciju tunelskih obloga u Maloj Kapeli, Svetom Roku i Dubravama HAC bi platio 1,2 milijuna eura bez PDV-a, a zainteresirane firme mogu im se javiti do 6. svibnja.

Uvjet koji su Hrvatske autoceste postavile jest da se radovi u tunelima ne smiju obavljati u razdoblju turističke sezone, odnosno od 15. lipnja do 15. rujna, kao ni za vrijeme zimskog održavanja autoceste (od 1. studenog do 1. travnja), kada se promet mora odvijati u punom profilu. Radovi na Svetom Roku i Dubravama trebao bi se završiti u roku od 45 dana, Mala Kapela sanirat će se deset dana duže, a radnici će na poslu trebati biti u tri smjene, 24 sata dnevno, sve dane u tjednu.

A s čime će se uhvatiti u koštac? Što se Dubrava tiče, nakon što je zatražen pregled i izrada tehničkog rješenja sanacije betonske obloge u desnoj cijevi tunela, lanjskog 16. veljače djelatnici iz "Mi projektiramo vama" obišli su mjesta prodora vode u tunelu te ustanovili oštećenja obloge Dubrava "u vidu ljuštenja premaza, pukotina i odlamanja betona". Da se samo curenje vode na kolnik javlja pretežito po dilatacijskim rešetkama između kampada, također su utvrdili projektanti.

– Pregledom desne cijevi detektirano je i zabilježeno nekoliko različitih tipova oštećenja od kojih su najzastupljenije pukotine te, nakon njih, segregacije, ljuštenje i odlamanje betona. Prvu skupinu pukotina čine uzdužne pukotine koje su usmjerene paralelno s osi tunela. Ovaj tip pukotina najzastupljeniji je u kaloti, odnosno tjemenu tunelske obloge. Drugi tip su pukotine po obodu tunelske obloge usmjerene okomito na os tunelske obloge, odnosno radijalne pukotine.

U posljednju kategoriju uočenih pukotina svrstane su mrežaste i dijagonalne pukotine, odnosno pukotine koje su pod određenim kutom nagnute u odnosu na os tunelske cijevi. Izluživanje i vlaženje uočeno je na nekoliko mjesta, koncentrirano uglavnom u dilatacijskim rešetkama. Na nekim dijelovima obloge vidljiva je armatura zbog premalo ugrađenog zaštitnog sloja betona ili segregacije betona koja korodira i bubri te uzrokuje ljuštenje betona – što su uočili pri pregledu tunela Dubrave, pojasnili su stručnjaci iz tvrtke "Mi projektiramo vama". Bili su i u Svetom Roku.

– Pregledom desne cijevi tunela detektirano je nekoliko različitih tipova oštećenja od koji su najzastupljenije pukotine, a nakon njih, oštećenje boje. Na više spojnica uočene su nepravilnosti u obliku pukotine izvan spojnica ili dijelova betona koji strši. Na nekim dijelovima spojnica uočena su manja odlamanja betona, a na nekim je dijelovima obloge vidljiva armatura zbog premalo ugrađenog zaštitnog sloja betona – kažu projektanti. U Maloj Kapeli zabilježili su nekoliko različitih tipova oštećenja od kojih su najzastupljenije pukotine, a nakon njih segregacije, ljuštenje i odlamanje betona "uz početne stadije korozije armature".

Tuneli nisu stari

Ništa bolja situacija nije ni na A7, odnosno A6 jer "Mi projektiramo vama" pregledala je i Tuhobić, u kojem treba sanirati obje cijevi, a onda i Škurinje te Vršek, u kojima će se raditi na lijevoj cijevi. Radnike i za ove tunele traži HAC, natječaj su pokrenuli ovog tjedna, a posao procijenili na pola milijuna eura bez PDV-a.

Vratit ćemo se sad malo na sam naš početak teksta, odnosno na činjenicu da su Hrvatske autoceste već tražile tvrtke koje bi sanirale sve navedene tunele. Projektanti su zdanja obišli krajem 2023. i početkom 2024., a HAC je odmah krajem lanjske godine počeo tražiti i same radnike. Nitko se na njihov natječaj nije javio pa u ovom trenutku planiraju posao platiti dvostruko više nego tada. Točnije, za obnovu triju tunela na A1 nudili su lani 635 tisuća eura bez PDV-a, a na A6 i A7 dodatnih 270 tisuća eura (sad su iznosi 1,2 milijuna i pola milijuna eura). Hoće li to privući tvrtke da im se jave, vidjet ćemo otprilike sredinom svibnja, a za kraj ćemo još dodati da tuneli kojima je potrebna obnova nisu ni posebno stari; otvarani su između 2003. i 2008. godine, Škurinje čak i nešto kasnije. 

FOTOGALERIJA Ovo je 10 najdužih tunela u Hrvatskoj: Znate li koji je na prvom mjestu

Stanje tunela
1/11

Komentara 9

FR
franc251
09:26 19.04.2025.

Nitko ne želi radit za iznos ispod razine isplativosti.

IF
I_Fotez
17:18 19.04.2025.

Kad dođe SDP na vlast onda će biti opet previše zainteresiranih jer će biti sve po zakonu pogotovo ako bude slučajno Čačić ministar jer se neće moći krasti ali to su priče za malu djecu znači Čačić i poštenje to vam je kao da sam ja astronaut

PO
poluprovokator
09:21 19.04.2025.

Nekvalitetan beton, izvođač armaturu stavio pre blizu "šalunga", nadzorni jeo janjetinu pa nije to iskontrolirao. Pajde i the stranka omastili brk. Svi podatci su poznati pa može sljedeći članak sa imenima pliz?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije