PRVI BROD-MUZEJ U HRVATSKOJ

FOTO Brod 'Galeb' privezan uz Molo longo u riječkoj luci: Konačna cijena obnove oko 14 milijuna eura

Rijeka: Remorkeri tegle brod "Galeb" u luku
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
1/12
10.02.2025.
u 16:03

Ravnatelj Muzeja grada Rijeke Mladen Urem ustvrdio je da je privezivanjem broda počinje završna faza uređenja. U tijeku je postavljanje podnih obloga te vraćanje restauriranog namještaja, nakon čega slijedi uređenje stalnog muzejskog psotava kojeg je osmislila nagrađivana dizanerica Nikolina Jelavić Mitrović, izvijestio je Urem.

Brod Galeb u ponedjeljak je dotegljen iz kraljevičkog brodogradilišta Dalmont u riječku luku i privezan uz Molo longo, glavni lukobran riječke luke, što su popratili na mjestu događanja brojni Riječani. Brod "Galeb su teglila dva rekorkera, odnosno tegljača Jadranskog pomorskog servisa. Privezan je uz dvije restaurirane dizalice, gdje će za nekoliko mjeseci početi djelovati kao brod-muzej. "Galeb" je obnavljan u kraljevičkom brodogradilištu od 2019. godine, ujedno su obavljeni restauratorski radovi unutrašnjosti broda. U tijeku je uređenje muzejskog postava, što će se nastaviti nakon privezivanja uz Molo longo. Riječki gradonačelnik Marko Filipović izrazio je zadovoljstvo što je brdo konačno stigao u riječku luku te započeo svoj četvrti život. "Galeb" je sagrađen 1936. kao brod za prijevoz banana, u Drugom svjetskom ratu prenamijen je u ratni brod, 1943. godine su ga preuzeli nacisti te je postao minopolagač, a nakon rata je postao školski brod Jugoslavenske ratne mornarice i ploveća rezidencija Josipa Broza Tita.

Rijeka: Remorkeri tegle brod "Galeb" u luku
1/12

Filipović je naglasio da je ovo prvi brod-muzej u Hrvatskoj. "Njime dobivamo novi muzej kojim će upravljati Muzej grada Rijeke a pričat će o zanimljivoj prošlosti broda", rekao je gradonačelnik. Naveo je da Grad Rijeka još traži najmoprimca za oko tisuću četvornih metara komercijalnog dijela broda, namijenjenog smještaju i ugostiteljstvu. Više zainteresiranih gospodarskih subketa je razgledalo brod, ali se na prvom natječaju za zakup nije javio nitko, dodao je Filipović. Očeukujemo da brod godišnje obiđe oko 50 tisuća posjetitelja, naveo je. Konačna cijena obnove i prenamjene broda, uključujući dodatne troškove Grada Rijeke za kupnju broda, projektnu dokumentaciju i drugo je oko 14 milijuna eura. Otvaranje se očekuje u svibnju ili lipnju, rekao je Filipović.

Ravnatelj Muzeja grada Rijeke Mladen Urem ustvrdio je da je privezivanjem broda počinje završna faza uređenja. U tijeku je postavljanje podnih obloga te vraćanje restauriranog namještaja, nakon čega slijedi uređenje stalnog muzejskog psotava kojeg je osmislila nagrađivana dizanerica Nikolina Jelavić Mitrović, izvijestio je Urem. Na brodu je 4300 četvornih metara površine, od čega je oko 1500 namijeneno muzejskom postavu. Kao što je danas nužnost, postav mora korelirati sa sadašnjošću, pa će slati poruku mira i suradnje među ljduima, u današnje vrijeme puno ratova i konflikata, istaknuo je. Multimedijalni i interaktivan stalni postav broda-muzeja sastojat će se od četiri osnovne tematske cjeline: povijest broda RAMB III/Kiebitz/Galeb od 1938. do 1990. uz poveznice s poviješću Rijeke u istom razdoblju, uloga Josipa Broza Tita i njegovih putovanja "Galebom" u razvoju Pokreta nesvrstanih, život na vojnom školskom brodu i prezentacija broda kao tehnološkog dostignuća.

>> VIDEO Thompson na Pantovčaku: Evo koju će pjesmu izvesti Klapa Hrvatske ratne mornarice

Ključne riječi

Komentara 6

Avatar juma
juma
00:12 11.02.2025.

Bolje da su umjesto preuredjenja Galeba otvorili muzejsku postavku na Golom otoku koji je potpuno devastiran i zapušten. To bi bio čin ljudskosti i pijeteta prema stradalnicima koji su u vrijeme dok je debeli diktator sa svojom svitom plovio zabitima Afrike i Azije, bili izloženi strašnim mučenjima i torturi istog tog sistema kojemu neki i danas otvaraju muzeje.

NI
Nikanor
20:46 10.02.2025.

Brod muzej ??? U RH je to kao da su u Izraelu kao muzej otvorili neko prevozno sredstvo Hitl*ru !

Avatar gusjenica
gusjenica
17:36 10.02.2025.

Dugo nisam kupovao brod ovakvih gabarita. Koliko bi koštao jedan novi ovakav ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije