Naslovnica Vijesti Hrvatska kakvu trebamo

'Ako sami ne budemo kreirali imidž, to će učiniti netko drugi. A to nećemo dopustiti'

– Vrlo je važno kako nas doživljavaju drugi, ali još je važnije kako uistinu doživljavamo sami sebe – rekla je predsjednica na Večernjakovoj konferenciji o novom imidžu Hrvatske
04. lipnja 2019. u 12:18 124 komentara 8564 prikaza
Kolinda Grabar-Kitarović
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/46

Ako sami ne budemo kreirali imidž, to će učiniti netko drugi. A to nećemo dopustiti, poručila je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović na još jednoj konferenciji Večernjeg lista "Hrvatska kakvu trebamo", koja je danas održana na temu novog imidža Hrvatske. Na konferenciji su izlaganja održali profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu Božo Skoko i voditeljica predsjedničine radne skupine za razvoj identiteta i brenda Hrvatske Dubravka Sinčić Ćorić, nakon čega je održana i panel-diskusija.

Karolina Amidžić Dosje Slavonija 'Tko god kaže da u Njemačkoj teku med i mlijeko, taj nema pojma!'

Predsjednica je rekla kako joj je iznimno zadovoljstvo biti na konferenciji te je zahvalila Večernjem listu i glavnom uredniku Draženu Klariću što su prepoznali potrebu za održavanjem niza konferencija "Hrvatska kakvu trebamo", na kojima možemo izraziti svoja mišljenja o tome kamo želimo ići i kako doći do tog cilja.

– Imidž države danas je sve važnije sredstvo u konkurentskoj borbi u međunarodnom kontekstu – rekla je Grabar-Kitarović.

Pohvalila je rad radne skupine za razvoj identiteta i brenda Hrvatske koji je, kako je rekla, nadmašio sva njezina očekivanja te je pozvala okupljene da je pozdrave pljeskom.

– Vrlo je važno kako nas doživljaju drugi, ali još je važnije kako uistinu doživljavamo sami sebe – rekla je predsjednica. 

Uspješna slika Hrvatske

Grabar-Kitarović rekla je da je veliki uspjeh hrvatske nogometne reprezentacije na SP-u u Rusiji 2018. svijetu pokazao drukčiju, uspješnu sliku Hrvatske koja je ponosna i radosna, koja je pokazala golemo zajedništvo i ponos koji je zadivio cijeli svijet.

– Svijet je u Rusiji svjedočio koliko je Hrvatska ponosna – rekla je predsjednica. Dodala je kako su joj u brojnim susretima nakon toga državnici i ostali ljudi izrazili zadovoljstvo što dolazi iz Hrvatske te rekli da su navijali za nas.

Kolinda Grabar-Kitarović
1 / 46
Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, glavni urednik Večernjaka Dražen Klarić i član Uprave Večernjaka Renato Ivanuš

Grabar-Kitarović također je rekla da se ne smijemo osloniti samo na uspješne pojedince već da se i država mora aktivno uključiti u kreiranje jakog nacionalnog brenda. 

Predsjednica je rekla kako su i u razvijenim zapadnim zemljama brojni nezaposleni i siromašni, pa i beskućnici.

– Hrvatska je prekrasna zemlja, povezani smo mrežom modernih autocesta zbog čega nam je sve nadohvat ruke. Imamo mogućnost proizvodnje hrane koja je zdrava i kvalitetna. Naš je zrak čist, a naša voda pravo je bogatstvo. Imamo sjajne liječnike, brojne uspješne znanstvenike, inovatore, sportaše i poslovne ljude. Hrvatske je sigurna zemlja, što u današnje vrijeme sve više dobiva na cijeni. Još se nismo udaljili jedni od drugih. Naši su ljudi topli i gostoljubivi. Hrvatsko zajedništvo najjače je kad nam je najteže, pokazali smo to u brojnim situacijama. Sve navedeno smatramo normalnim, a nismo svjesni koliko je to u današnje vrijeme rijetko i dragocjeno – rekla je Grabar-Kitarović.

– Ako sami ne budemo kreirali imidž, to će učiniti netko drugi. A to nećemo dopustiti – rekla je Grabar-Kitarović.

– Da parafraziram Sokrata, moramo se ponašati onako kako želimo biti viđeni, odnosno percipirani. A krajnja svrha jest uspješnija Hrvatska čiji će građani imati bolje plaće, bolji standard i veće životno zadovoljstvo – poručila je.

neven mimica: 'Trebamo odraditi još mnogo posla ako želimo poboljšati život ljudi diljem svijeta'

Glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić naglasio je kako je glavna ideja, kad smo krenuli s ovom konferencijom, bila da prije svega razgovaramo, razmjenjujemo mišljenja i ponudimo viziju Hrvatske barem 20 godina unaprijed.

– Nema ničega ljepšeg nego kad plodove osjetite, a to je današnja konferencija – rekao je Klarić.

Rekao je kako je predsjednica na prvoj konferenciji posvećenoj brendiranju najavila komisiju koja je u međuvremenu osnovana, a danas ćemo čuti njezine zaključke. Rekao je da u inozemstvu postoji određeni brend Hrvatske koji je pogotovo devedesetih bio obilježen ratom. Druga etapa svela se na lijepo more i turizam, a u trećoj fazi, kojoj smo svjedočili prošloga ljeta, u središtu je bio veliki sportski uspjeh.

Dražen Klarić | Autor : Igor Kralj/Pixsell Foto: Igor Kralj/Pixsell

– Idealan je trenutak da pokušamo sada, na valu velike prepoznatljivosti u svijetu, pokušati ispričati svoju priču. Ne da je drugi o nama pričaju, nego da je mi ispričamo – rekao je Klarić.

Izrazio je uvjerenje da je u nama dovoljno inata i energije da gradimo još bolju i uspješniju Hrvatsku, u koju će se oni koji su otišli vrlo rado vraćati.

– Nismo najbolji, nemamo najljepšu povijest, nemamo najljepše otoke. Možemo si tepati, ali hajdemo se staviti u okvire. Imamo lijepe otoke, imamo lijepu zemlju, imamo lijepo more, ugodne i dobre ljude. Na nama je da iz svega toga napravimo miks i da ispričamo priču o nama samima – zaključio je Klarić.

Večernjakova konferencija 'Moramo odbaciti ideološke okove i učiniti našim obiteljima i sebi život boljim'

Propaganda kratko traje

Nakon uvodnih obraćanja uslijedila su izlaganja. Prvo pod nazivom "Trendovi u strateškom komuniciranju država i mogućnosti hrvatskog predsjedanja EU 2020." održao je profesor sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti Božo Skoko.

Skoko je naveo pozitivan primjer Estonije koja je Europi i svijetu ispričala drukčiju priču od one koja je do tada prevladavala, za što su iskoristili i svoje domaćinstvo Eurovizije. Tu je pomogla i državna agencija Enterprise Estonia koja daje podršku Estoniji u svim njezinim naporima u pitanjima izvoza, investicija i promocije.

Kolinda Grabar-Kitarović
1 / 8
Konferencija Večernjeg lista 'Hrvatska kakvu trebamo', izlaganje: Novi brend Hrvatske

– Ova agencija pruža potporu od dizajna, pregovora, plasiranja na tržišta do sklapanja konkretnih ugovora – rekao je Skoko. Za razliku od naših institucija, ova ima konkretne mjerljive učinke, dodao je.

– Njihov je glavni cilj da već sljedeće godine uđu u 20 najkonkurentnijih zemalja svijeta – rekao je Skoko.

– Nema promjene imidža bez promjene ponašanja građana i političara, funkcioniranja države i poslovanja – rekao je Skoko.

– Ako ne mijenjamo ništa u državi, a pričamo lijepu priču, onda je to samo propaganda, a znamo da propaganda kratko traje – dodao je.

hrvatska kakvu trebamo ENERGETIKA I EKOLOGIJA Energetska je strategija poziv za gospodarski razvoj

Skoko je rekao kako je međunarodno strateško komuniciranje jedno od najvažnijih alata u međunarodnim gospodarskim i političkim odnosima te prioritet vlada 21. stoljeća. Istaknuo je primjer Mađarske koja mnogo ulaže da bi se u Europi pozicionirala kao kulturni brend.

– Nijedna država nije postala super brend zbog svoje ljepote, turističke ponude i sportskih uspjeha. Neće nas nitko poštovati samo zato što smo lijepi i nadareni u sportu – rekao je Skoko.

Božo Skoko na konferenciji Hrvatska kakvu trebamo | Autor : Igor Kralj/PIXSELL Foto: Igor Kralj/PIXSELL

– Lijepo je da je Hrvatska lijepa, ali to smo opservirali. Svi znaju da je Hrvatska lijepa, ali je krajnje vrijeme da pokažemo da imamo marljive, sposobne i kreativne ljude – dodao je.

Kao veliku šansu za Hrvatsku najavio je 2020. godinu kad predsjedamo Europskom unijom. Rijeka je europska prijestolnica kulture, a tu je i Europsko nogometno prvenstvo na kojem će Hrvatska, očekuje se, dominirati.

– Ako ne napravimo pomak, bojim se da će svaki događaj biti stvar za sebe i imati ograničen doseg – zaključio je Skoko.

U mreži političkih veza Zašto u Hrvatskoj nedostaje ljudskog kapitala?

Drugo izlaganje na temu "Novi brend Hrvatske – zaključci i preporuke" održala je voditeljica predsjedničine radne skupine za razvoj identiteta i brenda Hrvatske Dubravka Sinčić-Ćorić. Rekla je kako je uživala slušajući mišljenja različitih osoba koje su došle s vrlo čvrstim stavom, ali su zahvaljujući otvorenom umu i srcu postigle konsenzus.

– Brendiranje zemlje nije dnevnopolitička tema i izuzetan mi je gušt sudjelovati u ovakvim konferencijama jer je ovo jedna od rijetkih pozitivnih tema o kojima se u Hrvatskoj razgovara – rekla je Sinčić-Ćorić.

Dubravka Sinčić Ćorić, voditeljica Radne skupine Predsjednice za razvoj identiteta i brenda RH | Autor : Igor Kralj/PIXSELL Foto: Igor Kralj/PIXSELL Dubravka Sinčić Ćorić, voditeljica Radne skupine Predsjednice za razvoj identiteta i brenda RH

Istaknula je kako je brendiranje sredstvo za konkurentsku borbu u svijetu, kako u gospodarskom, tako i u političkom smislu. Naglasila je kako je iznimno važno da oni koji žive u nekoj zemlji osjećaju i mogu se identificirati s brendom.

Sinčić-Ćorić predstavila je sedam važnih elemenata identiteta kojima se može koristiti kao osnovom za uspješno brendiranje. Prvi su element ljudi koji su, kako je navela, neotuđeni, uporni, koji pokazuju veliku spremnost pomoći drugima i koji imaju snagu pokrenuti stvari. Drugi je životni stil koji nam omogućuje da živimo jako balansirano, da imamo vremena i za posao i za obitelj i za prijatelje.

– U Hrvatskoj građani misle da živimo sigurno i da brinemo jedni o drugima – rekla je Sinčić-Ćorić.

Građani Rast životnog standarda Hrvati: apatični, a nikad bogatiji

Treći su element prirodne ljepote i raznolikost.

– Na malom prostoru imamo goleme raznolikosti koje su dohvatljive, u kojima možemo uživati. Ovo je nešto u čemu je Hrvatska već poznata, već priznata – rekla je Sinčić-Ćorić.

Zemlja po mjeri čovjeka

Četvrta je odrednica očuvanost i inovativnost, što su prepoznali kao osnovu za nova ulaganja. Peti je element društvena odgovornost. Zdravstvena skrb i obrazovanje dostupni su svima.

– Za razliku od nas, stranci misle da je naš obrazovni sustav dobar – rekla je Sinčić-Ćorić.

Šesta je odrednica kulturno bogatstvo, a posljednja odlična hrana.

– Naš je generalni zaključak, a to je srž brenda Hrvatske, da imamo sve predispozicije da budemo zemlja po mjeri čovjeka – zaključila je Sinčić-Ćorić.

Baby Beef Prodaja brenda Hrvatska junetina porasla 25 posto

U panel-diskusiji koja je uslijedila, uz izlagače Skoku i Sinčić-Ćorić, sudjelovali su i dizajneri Boris Ljubičić i Davor Bruketa, znanstvenik Bojan Jerbić, predsjednik uprave Podravke Marin Pucar, državna tajnica u MVEP-u Andreja Metelko-Zgombić i predstojnik Ureda premijera Zvonimir Frka-Petešić.

"Pred nama veliki posao"

Ljubičić, koji je poznat po radu s motivima "hrvatskih" kvadrata, pokazao je okupljenima neke od svojih radova na tu temu. Istaknuo je pet pravila za hrvatski identitet: hrvatsko je različito, dobro, lijepo, svjetsko i – hrvatsko. 

Kolinda Grabar-Kitarović
1 / 9
Andreja Metelko-Zgombić, državna tajnica pri ministarstvu vanjskih i europskih poslova, Bojan Jerbić, profesor na Fakultetu strojarstva i brodogradnje i Mislav Šimatović, zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista.

Metelko-Zgombić rekla je kako će se u povodu predsjedanja Europskom unijom o Hrvatskoj više pisati, a već pred kraj ove godine predstavit ćemo naše prioritete i prikazati se kao država koja zna što hoće, koja zna voditi EU. Tijekom samog predsjedanja pokazat ćemo da smo odgovorna članica koja može EU voditi naprijed.

– Svi kažu: "Svi mi znamo da je Hrvatska predivna zemlja, da ima predivne sportaše", a sad će biti prigoda da pokažemo da imamo divne ljude. Zna se da se Hrvati u inozemstvu cijene kao obrazovani i marljivi ljudi i mislim da je ovo zaista prigoda da se brendiramo u tom smjeru – rekla je Metelko-Zgombić.

“Hrvatska kakvu trebamo – pogled izvana“ Globalizacija se dramatično ubrzala. Iako rezultati ne dolaze odmah, ključna je suradnja

Bruketa je rekao da je pred nama veliki posao.

– Brendiranje Hrvatske tek se mora dogoditi. Tek smo detektirali potencijal i obećanje i pred nama je sada veliki posao – rekao je Bruketa.

Pucar se pitao tko će biti brend-menadžer Hrvatske te istaknuo kako je tajming izuzetno bitan. Nigdje nismo vidjeli nacionalnu koncepciju i strategiju koja će iskoristiti planetarni uspjeh u Rusiji, smatra.

– Nogomet je danas toliko globalnih razmjera da nam se nije moglo dogoditi ništa bolje od toga, a nismo to iskoristili, rekao bih, ni deset posto – rekao je Pucar, dodajući da nam nedostaje izvršni dio.

– Mi uvijek padamo na izvršnom dijelu – smatra.

Jerbić je rekao kako se putujući po svijetu često susretao s neželjenom paradigmom te da mu je jedan profesor iz Trsta rekao: "Nemojte se ljutiti, činjenica je da Hrvatsku ne vidimo kao zemlju visoke tehnologije."

U 2017. iselilo se 3000 djece u dobi od 7 godina i mlađih Izazovi Hrvatske Iseljavanje mladih samo je simptom problema

Frka-Petešić rekao je kako je percepcija jedina stvarnost kojom raspolažemo te da je jako važno biti svjestan toga.

– Dakle, sve je percepcija. Ništa što je stvarnost, a ne možemo to percipirati, ne doživljavamo – rekao je Frka-Petešić.

Kul predsjednica

Prva asocijacija na nas u svjetskim medijima je beautiful, što je sjajno, ali moramo dati mnogo više sadržaja koji nije samo turizam. Frka-Petešić rekao je također da nas mnogi povezuju s Balkanom.

Hrvatska kakvu trebamo - panel diskusija | Autor : Igor Kralj/PIXSELL Foto: Igor Kralj/PIXSELL

– Na Zapadu je prva asocijacija o Balkanu bure baruta. To ne mora biti točno, ali nažalost, to je takav stereotip – rekao je Frka-Petešić. Naglasio je da je potrebno producirati sadržaj. Uz velike zemlje asociraju se i negativne stvari, ali ima i mnogo drugih pozitivnih asocijacija. Nemamo nijednu stranicu na kojoj je na razumljiv način strancima objašnjen Domovinski rat – rekao je.

Skoko je naglasio da su mu studenti u Kaliforniji kao prepoznatljive ljude iz Hrvatske, osim sportaša, naveli i Matu Rimca i "kul predsjednicu". Dubravka Sinčić-Ćorić rekla je da brend-ambasadori Hrvatske nisu isti za različite ciljne skupine. Frka-Petešić rekao je da je najbolja ikona Hrvatske kao male, a moćne države Luka Modrić. Prepričao je anegdotu iz Burkine Faso, gdje su ga 2004. godine mještani oduševljeni njegovim hrvatskim podrijetlom koje povezuju sa slavnim nogometašima tražili autogram, pa čak i zatvorili štand i odvezli ga na drugi kraj grada kako ne bi morao ići taksijem.

– Tada sam shvatio što je moć sporta i koliko to treba iskoristiti u smislu ne samo prepoznatljivosti Hrvatske nego i dizanja vlastitog optimizma – rekao je Frka-Petešić.

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar ovdje Maks
    ovdje Maks:

    Ljudi se trude, rade i zauzimaju, pomazu, promoviraju, drugi se bave politikanstvom i prodaju demagogiju (Citaj maglu). Uopce me ne cudi da nema oporbe na ovakvim skupovima.

  • Princeza:

    Lijepa nasa predsjednica.❤️🇭🇷

  • MK2:

    imidž Hrvatima u Svijetu već dugo sustavno uništavaju Kroatofobi i Titoisti - a kad nas ljudi u Svijetu upoznaju zavole nas ko ljude i kao narod... Ljudi poput Danko Rabrenović, Žarko Puhovski itd. povodom uspjeha Vatrenih u Rusiji na SP-u ... prikaži još! su pravi integrirani program ocrnjavanja Hrvatske i Predsjednice u Svijetu pokrenuli ali su u naumu i jadno kapitulirali - simpatije Vatrenima, Navijačima i Predsjednici su pravcato eksplodirale u Svijetu tako da su Rabrenović, Puhovski i takvi zabilježili nula bodova...