Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Cestarina raste 15 posto, ali ne i za ENC koji će dijeliti za jednu kunu

Poskupljenje cestarine se pak pravda teškim financijskim stanjem u kojem su HAC i pogotovo ARZ koji više ne može otplaćivati kredite.
23. svibnja 2012. u 23:03 2 komentara 248 prikaza
'11.05.2012., Zagreb, - Ministar mora, prometa i infrastrukture Sinisa Hajdas Doncic s clanovima Uprave HZ-a obisao je Glavni kolodvor i postavnicu. Jasmin Krizmanic, Sinisa Hajdas Doncic. Photo: Anto
Foto: 'Anto Magzan/PIXSELL'
Pogledajte galeriju 1/3

Cestarina na autocestama kojim upravljaju Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb od 1. lipnja poskupit će 15 posto. To je prijedlog HAC-a i ARZ-a, a koji je prihvatio resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Sad je pak na Vladi da takvu odluku i donose.

Opravdanja za veće cijene

Jednosmjerna vožnja od Zagreba do Splita tako će umjesto dosadašnjih 157 kuna za osobna vozila od sljedećeg mjeseca koštati 180 kuna.

Cestarina će pak poskupjeti pred turističku sezonu kako bi se ubralo što više novca od turista koji će dolaziti na godišnji odmor u Hrvatsku autocestama. Poskupljenje cestarine se pak pravda teškim financijskim stanjem u kojem su HAC i pogotovo ARZ koji više ne može otplaćivati kredite.

No vozači koji koriste elektronsku naplatu cestarine, znanu kao ENC, izbjeći će to poskupljenje. Prema zasad dostupnim informacijama, poskupljenje cestarine neće se odnositi na ENC korisnike, a oni već imaju popust od 10 posto na cijenu cestarine pa su tako primjerice od Zagreba do Splita plaćali jednosmjernu vožnju za osobna vozila 141 kunu. Toliko bi trebali plaćati i nakon što cestarina poskupi pa će korisnici ENC-a uštedjeti na primjeru vožnje između dva najveća hrvatska grada 39 kuna.

Novi uvijet za popust na ENC-u bi pak trebala biti minimalna uplata od 500 kuna. Usto, HAC i ARZ planiraju pokrenuti i akciju prodaje ENC uređaja za samo jednu kunu plus PDV odnosno 1,25 kuna. Dosad je HAC taj uređaj naplaćivao 122 kune uz obveznu pretplatu od minimalno 100 kuna.

Ta cijena ENC-a je ispod nabavne cijene koju je HAC plaćao za taj uređaj koja je iznosila oko 150 kuna. Tako će novom akcijom ARZ i HAC u biti vozačima koji se odluče na ENC podijeliti nekoliko milijuna kuna. Te dvije tvrtke dosad su nabavile oko 300.000 ENC uređajai za njih platile oko 45 milijuna kuna. ARZ je 2007. godine kupio oko 107.000 ENC uređaja, kad je na čelu te tvrtke bio Jurica Prskalo, a nakon što je postao predsjednik Uprave HAC-a odmah je i za tu tvrtku naručio još 150.000 ENC-ova.

No ENC-ovi su uglavnom trunuli na skladištu jer od ukupno 210.000 tisuća tih uređaja koliko ih je kupio HAC, njih čak 140.000 je 2009. godine bilo na skladištu. ARZ je pak na skladištu tada imao oko 70.000 ENC-ova.

Iako ENC uređaji nemaju ograničen rok upotrebe ipak imaju jedan mali problem. Vijek trajanja baterije na tim uređajima je pet godina. S obzirom da su postojeći ENC uređaji kupljeni prije odavno na velikom broju njih mogla bi biti potrebna zamjena baterija, što je onda dodatni trošak za ARZ i HAC koji će ionako gotovo besplatno dijeliti te uređaje. Koliko sad imaju trenutno ENC uređaja na skladištu iz ARZ-a i HAC nisu htjeli odgovoriti na naš upit.

Fimi medija i ENC

Iako sadašnje uprave nisu nabavljale te uređaju, ipak kriju podatke o tim brojkama. HAC je pak pokušavao i prije popularizirati korištenje ENC-a i to dodatnim popustima za korištenje tog načina plaćanja cestarine zimi pa daje u tom periodu poput od čak 23,5 posto. A koristio je i promidžbene kampanje za što je bio angažio svima dobro znanu Fimi mediju, koja je usluge izrade promidžbenih spotova i njihove emitiranje naplatila 12 milijuna kuna.

Kriju podatke o ENC-ovima na skladi&scar

Kriju podatke o ENC-ovima na skladištu

Iz Autoceste Rijeka-Zagreb i Hrvatskih autocesta na naš upit koliko su ukupno nabavili dosad ENC uređaja, po kojoj cijeni i koliko ih imaju trenutno na skladištu odgovorili su da će u Ministarstvu prometa u četvrtak biti konferencija za novinare i da ćemo tada moći postaviti svoja pitanja! Tako su izbjegli odgovoriti na tri jednostavna pitanja na koja su čak odgovarale i bivše Uprave tih tvrtki, inače nesklone ikavom komuniciranju sa medijima.

U Ministarstva prometa su nam pak kazali da nećemo dobiti te podatke jer oni imaju svoj komunikacijski plan. A on previđa press konferenciju na tu temu četvrtak.

Norveška rukometna reprezntacija
Hrvatska u finalu
Pogledajte što norveški mediji pišu nakon poraza, još ne mogu vjerovati da neće u finalni boj
Plin
SMANJENJE CO2
Perspektive plina kao alternativnog goriva u prometu u Hrvatskoj
  • matan91:

    Uzmite taj ENC, tu i tamo ne zabilježi prolazak kroz naplatnu kućicu:-) Isplati se.

  • pravica:

    Cirkus od članka. Pričam ti priču samo neka se nešto priča. Novinar si nije dao truda pa malo ušao u Zakon kojim je regulirana i naplata cestarine. On se okomio na Juru Prskala ili ne znam ti koga već. Zašto ... prikaži još! cestarina poskupljuje 15, a ne 20 ili 10 posto? Zašto ne komentira izjave gospodina Guština kada tvrdi da blagajnika ima možda i manjka, a sad se tvrdi kako će se naplata ENC-om višestruko povećati, znači da će se rad blagajnika višestruko smanjiti? Što će raditi blagajnici? Koji su to poslovi koje će oni preuzeti, a sad rade kooperanti? Možda će zalijevati cvijeće koje je nabavljeno dok je Guštin bio dir Sektora za održavanje. Na žalost ovo je vrlo korumpirano društvo, korumpirano po svim porama