Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Autocesta Zagvozd - Istanbul?! Posao od 4900 kn naplatili 2,4 mil.

Viadukt je trasiranje na Zagvozdu 2 naplatio 490 puta više
10. veljače 2011. u 11:00 92 komentara 34 prikaza
\'tabla Zagvozd\'
Foto: Arhiva
Pogledajte galeriju 1/3

Tvrtka Viadukt od Hrvatskih autocesta naplatila je trasiranje čvora Zagvozd 2 čak 2,404.784,32 kune tako što je u troškovniku dodatnih radova za gradnju tog čvora navela da je njegova dužina čak 1171,30 kilometara iako je njegova realna dužina oko 490 puta manja. Naime, dužina čvora Zagvozd 2 je oko 2,4 kilometra pa je umjesto 4927 kuna, koliko je trebalo stajati iskolčenje trase na Zagvozdu 2, Viadukt to naplatio 490 puta više.

Prema dokumentima koji su u posjedu Večernjeg lista, u suglasnosti za dodatne radove na Zagvozdu 2 iz ožujka 2008. godine navodi se da je za gradnju tog čvora potrebno dodatnih radova ukupno vrijednih 6,59 milijuna kuna, a pod stavkom iskolčenje trase i objekta navodi se da je jedinična mjera kilometar, a jedinična cijena 2053,09 kuna.

Radovi pod povećalom

No, kao ukupna količina navedeno je 1171,30 kilometara, a to bi onda značilo da je rađeno trasiranje autoceste čak, primjerice, do Istanbula. Istražitelji USKOK-a, doznajemo, intenzivno se bave dokumentacijom o dodatnim radovima na gradnji autoceste Split – Ploče, a pod posebnim su povećalom upravo radovi u podsektoru II Šestanovac – Ravča, gdje se nalazi i čvor Zagvozd 2.

Vodeći partner među konzorcijem domaćih građevinskih tvrtki na tom podsektoru bio je Viadukt, a kroz dodatne radove, sumnjaju istražitelji, izvlačio se novac namijenjen gradnji autoceste.

Na suglasnosti za sporne dodatne radove na Zagvozdu 2 uime HAC-a pak stoji potpis Marija Lovrinčevića, tadašnjeg člana uprave HAC-a zaduženog za građenje. A Lovrinčević, dok je bio u upravi HAC-a, slovio je kao čovjek braće Žužul i njihove tvrtke Skladgradnja, koja je njegovim dolaskom u HAC počela dobivati sve više poslova na gradnji autocesta kao podizvođač radova.

Usto, u toj se suglasnosti navodi da je ona donesena na temelju mišljenja glavnog inženjera i Odjela za pripremu nabave i plana, a nigdje se ne spominje suglasnost nadzornog inženjera, kao što je to bio slučaj u prijašnjim suglasnostima za dodatne radove, od kojih su neke u posjedu Večernjeg lista.

Prema dobro upućenim izvorima, istražitelje stoga posebno zanima uloga Lovrinčevića u izvlačenju novca iz HAC-a, a što je, prema dosadašnjim spoznajama, išlo preko Skladgradnje, zbog čega je Viadukt u podsektoru Šestanovac – Ravča prenapuhao cijene i količine dodatnih radova. U slučaju 1171 km sporna je i činjenica kako je to moglo proći kontrolu nadzornog inženjera, a nadzor je radio IGH, jer nadzorni inženjer mora kontrolirati količine i kvalitetu izvedenih radova.

A nadzorni inženjer?

Samo Lovrinčevićev potpis na suglasnosti za dodatne radove na čvoru Zagvozd 2, u kojoj se ne navodi i suglasnost nadzornog inženjera, može upućivati na to da je nadzor izbačen iz procedure odobrenja dodatnih radova kako bi se lakše izvlačio novac preko realno neopravdanih dodatnih i naknadnih radova. No, iako je sporne dodatne radove odobravala uprava HAC-a bez nadzornog inženjera, naši dobro upućeni izvori kažu da kod okončanja situacija u glavnoj građevinskoj knjizi bez nadzornog inženjera i njegova odobrenja količine i kvalitete izvedenih radova oni nisu mogli biti plaćeni. Usto, neovisni nadzorni inženjeri s kojima smo razgovarali kazali su nam da je nerealna i jedinična cijena iskolčenja navedena u troškovniku od 2053 kune. Naime, izlazak geodeta i obilježavanje trase kolcima realno po kilometru stoji oko 15.000 kuna. No, i po toj cijeni iskolčenje trase Zagvozd 2 stajalo bi 36.000 kuna, što je 66 puta manje od naplaćenih 2,4 milijuna.

Kako su izvukli novac Dodatni radovi od

Kako su izvukli novac

Dodatni radovi od 6,59 milijuna kuna na Zagvozdu 2

Viadukt 23. listopada 2007. godine šalje zahtjev za dodatne radova na gradnji čvora ukupno vrijedne 6,594.552,67 kuna. Sumnja se da su sve navedene stavke izmišljene

Suglasnost potpisuje samo član uprave Marijo Lovrinčević

Član uprave HAC-a zadužen za građenje Marijo Lovrinčević 27. ožujka 2008. godine daje suglasnost Viaduktu za sporne dodatne radove na gradnji čvora Zagvozd 2

Nema suglasnosti nadzornog inženjera

U svojoj suglasnosti za sporne dodatne radove Lovrinčević navodi da ih odobrava uz mišljenje glavnog inženjera i Odjela za pripremu nabave i plan HAC-a

Nada Šarić
LJEKOVITI SLATKI PELIN
Navala na pripravke iz Hercegovine: Ljudi su zvali i zahvaljivali da im je to spasilo život
HEINEKEN Hrvatska
UTJECAJ KRIZE
Kafići su i dalje omiljena mjesta za druženje, a evo kako na izazove pandemije gledaju hrvatski ugostitelji
  • japa:

    Idemo dalje!!

  • Blue Lagoon 2011:

    Pustite politiku i podržite mlade nade Hrvatske na www.citizenact.com/en/blogs/bluelagoon Na nama je budućnost ove zemlje!

  • reason:

    Trag u beskraju...