Naslovnica Premium Kolumne

Nitko, pa ni velika Kina, ne ulaže bez razloga

Kina će možda i uložiti neki novac, ali to neće biti zbog lijepih očiju, već iz interesa. Jer, Kina je već uložila u, da se ne širimo po ostalim zemljama, talijanske luke Genovu, Trst, Ravennu, Savonu…
11. travnja 2019. u 09:05 4 komentara 1030 prikaza
Kineski premijer stigao na Markov trg
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Italija je jedina država iz skupine industrijski najrazvijenijih (G7) koja je s Kinom potpisala memorandum o novom putu svile, kako je nazvan Belt and Road Initiative. Potpisani su i kinesko-francuski sporazum (uz ostalo za izvoz 300 zrakoplova Airbus u Kinu), kao i s Njemačkom, ali prema memorandumu (uz koji je i 29 sporazuma vrijednih oko 20 milijardi eura) Italija ulazi u kinesku inicijativu u kojoj se već nalazi 65 država, uglavnom afričkih i azijskih, koje ukupno imaju 70 posto svjetskog stanovništva.

Milan Mandarić VELIKI INTERVJU VIDEO Legendarni srpski biznismen: Vraćam se u Liku! Uvijek sam patio od nostalgije

Inicijativu koju je Xi lansirao 2013. u SAD-u se, ali i u EU, ocjenjuje kao kinesko geopolitičko, a ne samo ekonomsko, osvajanje svijeta. Posebno se upozorava na kineski izvoz tehnologije tvrtke Huawei zbog mogućeg špijunskog djelovanja. Francuska i Njemačka imaju s Kinom veću trgovinsku razmjenu od Italije koja ima oko 50 milijardi eura godišnje robne razmijene s tom azijskom zemljom koja je od 2000. do 2017. u Italiji uložila 13,7 milijardi eura. No i talijanske tvrtke uložile su u Kinu te posjeduju oko 2000 tvrtki u Kini sa 160.000 zaposlenih koje ostvaruju 25 milijardi eura prometa.

Kineski premijer stigao na Markov trg
1 / 10
Tijekom prvog službenog posjeta kineskog premijera Lija Keqianga Hrvatskoj, organiziran je i damski program za supruge kineskog i hrvatskog premijera, gospođe Cheng Hong i Anu Maslać Plenković, koje su obišle Nacionalni park Plitvička jezera.

Gdje je Hrvatska u toj ekonomskoj bitki? Što hrvatske tvrtke mogu izvoziti u Kinu? I pojedine europske države kao što su Italija i Francuska i Njemačka ne mogu se same sučeliti s Kinom. Za to ekonomsko, pa prema tome i geopolitičko sučeljavanje, potrebno je zajedničko djelovanje EU. Zbog toga je kinesko izaslanstvo i bilo u Bruxellesu. No to ne znači da Kina ne želi, dapače upravo to želi, sklapati sporazume s pojedinim državama. Možda je za izvoz kineske robe u Europu potrebna, primjerice, luka Rijeka, ali se u nju, kao i u daljnju infrastrukturu, treba ulagati.

Nikolina i Vidoje Ristović wow Starija kći Nikoline Ristović postala je prava ljepotica! Evo kako danas izgleda

Kina će možda i uložiti neki novac, ali to neće biti zbog lijepih očiju, već iz interesa. Jer, Kina je već uložila u, da se ne širimo po ostalim zemljama, talijanske luke Genovu, Trst, Ravennu, Savonu… U Savoni kineske su tvrtke uložile u izgradnju novog kontejnerskog terminala te će imati 50,1 posto vlasništva. Kineska ulaganja u Hrvatsku, ako do njih dođe, trebala bi značiti i neku korist za hrvatske tvrtke, a ne samo obrnuto.

VIDEO Kineski premijer Li Keqiang sletio u Zračnu luku Dubrovnik uoči summita Kina 16+1:

Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • ante.oreskovic75:

    Nitko pametan ne ulaže svoj novac bez interesa,zato ga i ima!Komunisti su trošili naš novac pa ga nitko nije imao,osim njih naravno!

  • Avatar Jopa
    Jopa:

    Druže Tomaševiću, komunisti ulažu tuđi novac bez razloga tako da nisi u pravu.

  • Avatar lip_ko_nadan
    lip_ko_nadan:

    Pa u Rijeci već sada kontejnerski terminal je u vlasništvu strane kompanije. Mi bi trebali pokušati izdogovarati kineska ulaganja u infrastrukturu uz dobivanje dugogodišnjih koncesija. Željeznica Rijeka-Zagreb je svakako prioritet. Njenom gradnjom bi došla i kineska roba.