Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Ostajem doma Mijenjamo navike

Što čeka ugostitelje i sve zaposlene u ugostiteljstvu u narednih godinu dana?

Scenarij koji nam slijedi je neizvjestan, ali građani Hrvatske željni su starih navika i malih rituala koji su činili svakodnevicu boljom
24. travnja 2020. u 16:50 26652 prikaza
Badel 1862
Foto: Badel 1862
Pogledajte galeriju 1/3

Dovoljan je jedan pogled na najpoznatije ulice u hrvatskom gradovima i jasno je da će ova kriza ostaviti ozbiljne posljedice na gospodarstvo i društvo u cjelini. Prazne ulice, trgovi i poznata okupljališta svih generacija zjape poluprazni i pokazuju da su Hrvati na vrijeme shvatili o kakvoj se ozbiljnoj situaciji radi. Iako s popuštanjem mjera život polako dolazi u normalu koju smo uzimali zdravo za gotovo prije krize, ugostitelje i zaposlene u ugostiteljstvu tek čeka pravi izazov. Mjerama socijalnog distanciranja promet u restoranima i kafićima osjetno je pao, a još nam ostaje za vidjeti kako će proći udarni dio godine, ljeto i sezona godišnjih odmora.

Kako će izgledati posjet kafićima i restoranima ovo ljeto?

Odgovor na ovo pitanje ustvari nitko ne zna, mogućnost provođenja mjera ovisiti će o samim prostorima i mogućnostima ugostitelja. Jedno je sigurno, svi zaposleni u grani ugostiteljstva morati će prilagoditi posao novonastaloj situaciji i uvesti radikalne promjene kako bi se zaštitilo zdravlje gostiju i zaposlenika.

Vlada je donijela niz mjera za pomoć gospodarstvu, a najavljene su i neke nove mjere, međutim situacija  u društvu je postala složenija, a financijske mogućnosti gostiju smanjene. Uz općenitu nesigurnost u poslovanju, pritisak konkurencije i nedostatak kvalitetne radne snage, ugostitelji se danas oslanjaju na svoju individualnost i jedinstvenu ponudu kao ključ uspjeha koji će pomoći prebroditi ovu tešku gospodarsku situaciju. Davno su prošla vremena kada su gosti bili obični potrošači, uz modernu tehnologiju, društvene mreže i dostupnost podataka, današnji gosti traže više za svoj novac i uvijek traže dodatnu alternativu kako bi odabrali najbolje za sebe.

Badel 1862 | Autor : Badel 1862 Foto: Badel 1862

Kako si ugostitelji mogu sami pomoći?

Prednost će svakako imati manji i srednji ugostitelji koji su ujedno i proizvođači, poput OPG-ova. Trend zdrave prehrane postati će još jači, a sve više gostiju davati će sve više pažnje provjerenim brandovima i proizvodima poznatog porijekla. Neće više biti mjesta za rutinu i kopiranje drugih, gosti će biti željni novih iskustava, pogotovo uz rjeđe odlaske u restorane i kafiće. Vlastiti, originalni recepti, bilo da se radi o tradicionalnim jelima ili modernim koktelima, biti će glavne zvijezde ponude. I na kraju, ljubaznost i komunikacija s gostima, uživo, preko društvenih mreža i ostalih on line kanala stvoriti će novi odnos prema gostima i djelatnicima.

Stručno usavršavanje za sigurnije zaposlenje

Uslužni sektor, posebno ugostiteljstvo i turizam među onim su djelatnostima koje su najviše pogođene aktualnom krizom i situacijom koju je uzrokovala pandemija COVID-19. Kako bi podržao velik broj konobara i barmena te drugih ugostiteljskih djelatnika koji su ovih dana kod kuće i bez mogućnosti rada Badel 1862 je pokrenuo besplatnu on line platformu za edukacije i stručno usavršavanje za sve koji rade u sektoru ugostiteljstva. Cilj Badelovih edukacija je pomoći svima koji rade u ugostiteljstvu da steknu dodatna znanja i vještine kako bi kasnije bili još kompetentniji na tržištu, a hrvatsko ugostiteljstvo dodatno podiglo razinu kvalitete usluge.

Badel 1862 | Autor : Badel 1862 Foto: Badel 1862

Edukacija je koncipirana tako da prijavljene osobe dobivaju pristup video materijalima preko kojih će učiti od najboljih iz svake kategorije, a za praktično rješavanje zadataka i testiranje teorijskog znanja polaznici će biti uključeni u Badel Masterclass online platformu. Prijavljeni će tako iz područja jakih alkoholnih pića imati priliku učiti od legende koja ima četiri titule hrvatskog prvaka u flairu - Maria Majcena. Ivan Šarić predavač je u kategoriji psihologija potrošača, a kroz njegova predavanja polaznici će imati priliku naučiti više o govoru tijela te vještini pregovaranja i zrcaljenja. Za područje kulinarstva zadužen je renomirani hrvatski kuhar David Skoko koji je i poznato TV lice, dok će o svijetu vina polaznici učiti od jednog od vodećih hrvatskih sommeliera Darka Lugarića.

Završetkom predavanja, svi prijavljeni koji su položili završne testove znanja, dobit će i certifikat koji će moći uvrstiti u svoje životopise. Najuspješniji kandidati koji su pokazali dodatan trud i zalaganje tijekom trajanja edukacije bit će posebno nagrađeni.

Online predavanja kreću 4. svibnja, a prijave su moguće na mrežnoj stranici Badela 1862.

Sadržaj omogućio Badel 1862.

kostajnica
NA GRANICI EU
Tužna priča iz hrvatskog grada: 'Znate kakva je situacija kad je čak i gradonačelnik odselio'
Biciklisti
PROMO
Kako izabrati pravi bicikl