uspješno testiran

Znanstvenici od kožnih dobili moždane stanice

snimka mozga
PIXSELL
31.01.2012.

Liječenje takvim stanicama bilo bi još uspješnije i moralno manje upitno od liječenja matičnim stanicama izdvojenim iz embrija

Pokusi na miševima poslužili su nam za još jedno značajno otkriće koje bi moglo dovesti do novih i boljih metoda liječenja raznih bolesti. Znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta uspjeli su stanice kože pretvoriti u stanice koje čine glavne dijelove mozga. Iako ne kriju oduševljenje zbog najnovijeg uspjeha, napominju da će do eventualne primjene ove metode na ljudima biti potrebno provesti dodatna ispitivanja. Ovo je otkriće važno i zbog činjenice da bi moglo smanjiti potrebu za korištenjem matičnih stanica. Te stanice koje se mogu transformirati u ostale tipove stanica, od moždanih do koštanih, danas pružaju veliku nadu u liječenje bolesti, a brojna istraživanja već su u završnoj fazi pa bismo uz njihovu pomoć uskoro mogli liječiti pacijente koji su preživjeli moždani udar te određene oblike sljepoće. No, ono što je glavna slabost matičnih stanica jest način dobivanja s obzirom na to da njihovo izdvajanje iz embrija izaziva brojne etičke i moralne dileme.

Zbog toga bi alternativna metoda bila mogućnost uzimanja stanica kože pacijenta i njihova reprogramiranja u inducirane matične stanice. Prednost je što bi se te stance stvarale iz pacijentova tkiva pa ne bi postojala opasnost da će tijelo odbaciti nove stanice kao što je to slučaj kod liječenja matičnim stanicama iz embrija.

– Uzbuđeni smo zbog mogućeg korištenja kožnih stanica u medicinske svrhe. Pokazali smo da se stanice mogu integrirati u mozak miša i proizvesti protein nužan za provodljivost električnih signala koje šalju živčane stanice – rekao je voditelj istraživanja profesor Marius Wernig.

ST
standup
23:07 31.01.2012.

Dª-Mengele....

HA
handi
09:44 01.02.2012.

Znao sam ja da ima vraga u narodnoj izreci, da mnogi razmišljaju K . . . .M, a ne glavom. I vidi ti vraga iz kožnih stanica napravili moždane stanice, pa će tako jednog dana napraviti moždane stanice iz muškog spolovila, tako da će ta naša narodna izreka dobiti i naučno znanstvenu potvrdu. Dakle nemojte se uvrijediti, ako vam netko kaže da razmišljate kurcem, a ne glavom.

Avatar Aristarh
Aristarh
12:31 01.02.2012.

Ovakva motkriča tjeraju teologe svih boja na velike moždane napore. Vjerojatno neki misle i ovako; a gdje je svemogući, zar ne vidi što mu ovi rade u špajzu. Sve više činjenica ide u prilog tome da je svemogući u stvari neki svemogući softver. No ipak je opet svemogući.