Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Zbog koronavirusa sve više ljudi zahvatio 'sindrom hrčka': Evo što znači taj pojam

Pojava koronavirusa uzrokovala je toliku paniku da ljudi, bez obzira na upozorenje stručnjaka da je nepotrebno, kupuju abnormalne količine hrane i kućnih potrepština kao što su toaletni papir, gel za dezinfekciju, brašno, ulje...
11. ožujka 2020. u 10:26 2 komentara 6720 prikaza
Foto: shutterstock

Često znamo upotrijebiti frazu 'kao hrčak si' kada netko čuva stvari koje ne koristi, a osim kod nas ovaj termin koristi se i u Njemačkoj i savršeno opisuje trenutno stanje praznih polica u trgovinama, piše Metro.co.uk.

Hamsterkäufe je kombinacija riječi 'hamstern' koja znači skupljati i riječi 'kaufen' koja znači kupovati. Zajedno ovaj pojam označava panično kupovanje i skupljanje nepotrebnih količina stvari baš kao što hrčak puni usta hranom u strahu da će ostati bez iste. Ljudi su u strahu da, ako će morati u izolaciju, neće imati dovoljno potrepština kod kuće kao što su sapun, toaletni papir, pa čak i alkohol. Opskrbljuju se apsolutno svime, kupuju namirnica onoliko koliko mogu nositi ili staviti u auto jer strahuju da uskoro neće imati priliku ići u trgovinu.

Kako pravilno oprati ruke pogledajte u videu:

Pojam 'Hamsterkäufe' ili 'sindrom hrčka' koristi se za upravo takvo ponašanje. Sada kada se koronavirus proširio diljem cijelog svijeta, proširio se i ovaj sindrom, a mnogi su na Twitteru koristeći hashtag #hamsterkaufe objavili fotografije praznih polica trgovina i kupaca čija su kolica napunjena do vrha. 

Panično kupovanje radi ozbiljnu štetu ljudima jer kada će nekome zaista biti nešto potrebno neće imati gdje to nabaviti. Stvara se jedan krug straha i panike jer ljudi, vidjevši jednog kako kupuje zalihe hrane i potrepština, odmah osjećaju pritisak, paniku i anksioznost da moraju učiniti isto jer će ubrzo ostati bez svega. Tako to prelazi s jedne osobe, na drugu, treću... I dolazi do praznih polica trgovina i nestašice svega, a ljudi se osjećaju ispunjeno. 

Zana Busby, stručnjakinja za kognitivno - bihevioralnu znanost kaže: "Umjesto da ostanu mirni i procjene informacije dane u medijima, ljudi su započeli ovu masovnu histeriju. Na sve to jako utječu društvene mreže jer ljudi vide jedni druge kako masovno kupuju i misle kako je to korisno, kako oni moraju napraviti isto. Nema nikakve koristi od takve panike i to je negativni način obrane od koronavirusa."

Ulice, trgovi, javni prijevoz... U italiji gradovi potpuno pusti:

mjere u cinestaru Novi režim sjedenja u kinu: Između osoba moraju biti minimalno dva prazna mjesta! Koronavirus u Kini Prebolio bolest Ispovijest muškarca koji je imao koronavirus: Najviše me je brinula jedna stvar

 

Koronavirus Sveučilište Johns Hopkins Istraživanje o koronavirusu: Većina pacijenata prve simptome pokazuje već peti dan
Zlatne poluge
U STAKLENKAMA ZA DŽEM
Kupili kuću za 130.000 eura i u njoj pronašli zlato vrijedno čak 650.000 eura
Nikša Bratoš
RAIFFEISEN FUTURE BOOST
Pogled iza scene: Što treba za kvalitetan nastup i kako je biti glazbenik u doba korone?
  • Deleted user:

    Novine i televizija LAŽE,nema nikakvih nepotrebnih kupovina,jedino što je poraslo u trgovinama su CIJENE i to ohoho.

  • nordic:

    Asocijalno drustvo koji to cini! oduzimaju onima kojima je najpotrebnije. Siromasi, stariji, bolesni... oduzimaju time njima hranu tj raznim udrugama. Gade mi se takve ljude. Btw.. Hamsterkäufe. Njemačka riječ tojest njihov izraz tome kad se skupe masa zaliha kao što ... prikaži još! hrčak to čini. Zdravlje svima. pozd