Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Stručnjaci su otkrili načine na koje restorani potiču ljude da potroše više novca

Veliku ulogu igra i glazba koja svira dok jedete, kao i način na koji je hrana servirana
21. listopada 2019. u 13:17 4 komentara 1859 prikaza
Foto: Getty Images

Zaposlenici restorana trude se da njihovi gosti potroše što više novca, a u svojoj se namjeni služe raznim trikovima, a važan je svaki detalj. Od vašeg ulaska u restoran pa sve do tanjura u kojem se hrana nalazi, otkriva Bright Side

Obratite pozornost Jeste li znali da hladna pića u restoranima brze prehrane znače i veći apetit?

Tanjuri 

 | Autor : Getty Images Foto: Getty Images

Često je u restoranu hrana servirana na velikim tanjurima kako bi gosti mislili da su dobili velike porcije hrane. Ista količina hrane mogla bi stati i na manji tanjur, ali ovo se radi zbog vizualne manipulacije. 

RADITE LI IH I VI? Sedam pogrešaka koje radimo kada smo u restoranu: Ne miješajte se konobaru u posao

Čaše 

Jeste li primijetili da se sokovi vrlo često toče u visokim i uskim čašama? Ovo je tako jer ljudi koji dolaze u restorane misle kako visoko znači i više soka, dok je količina u tankim i visokim te debljim i širokim čašama zapravo ista. 

Kruh 

 | Autor : Getty Images Foto: Getty Images

Neki restorani stari kruh koji nitko nije pojeo često samo podgriju i ponude ih idući dan novim gostima. 

Jelovnik 

Na jelovniku se vrlo često odmah na prvom mjestu nalaze najskuplja jela kako bi upravo to prvo vidjeli gosti, a potom i naručili. 

Što kažete? Iskustva u restoranima brze prehrane: 'Zaposlenici nisu oprali ruke nakon korištenja toaleta'

Glazba 

Vjerojatno ste primijetili glazbu koja svira u pozadini dok jedete ili ispijate piće. Naime, dokazano je kako, na primjer, klasična glazba utječe na to da se ljudi osjećaju cijenjeno i samim time su spremni potrošiti više novca na hranu. 

Posebna imena

 | Autor : Pixsell/Sanjin Strukic Foto: Pixsell/Sanjin Strukic

Nekada posebno ime na jelovniku znači i da je viša cijena obroka. Pokazalo se kako drukčija, čak i strana imena hamburgera, bitno povećavaju njihovu kupnju. Sofisticiranije ime zvuči mnogo bolje i ljudi će prije kupiti nešto takvo.

Pogledajte kako se zdravo hraniti i nakon 50. godine života: 

DIVA CIJELI DAN
Jedan dan u životu beauty novinarke – puno više od pisanja o cipelama
  • mikrogrizzly:

    Starinsko pravilo jest da bi cijena gl. obroka trebala otprilike odgovarati cijeni 1 kg mesa, prevedeno bi to bilo 50 kn. I toga se i dalje drži većina restorana u "zabačenoj" kontinentalnoj RH. dok su cijene u velikim gradovima i ... prikaži još! osobito duž obale i 2-3 puta veće od te cifre. Znači, to je glavna prevara - da nasviraju cijene obroka, a da se o salatama, prilozima, kruhu i ne govori. Kako se jednima isplati ponuditi hranu po fair cijenama, a drugi ni čuti za tako nešto...

  • Avatar krile11
    krile11:

    Najbolja fora je naplacivanje postavljanje stola.Iz cega bi trebali jesti u restoranu?Sa poda ispod stola?

  • chemica:

    Mojim želucem ne možete manipulirati, a kamoli ga prevariti. Ili je pun ili je pak prazan. Nula i jedinica, kao u informatici.