Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Putovanja

Pilot otkriva što će se dogoditi ako u zrakoplovu ne uključite 'flight mode' na mobitelu

Osim straha od visine, straha od pada, postoje i drugi razlozi zbog kojih se mnogi ne osjećaju ugodno kada putuju zrakoplovom, a jedan je pilot odgovorio na sva pitanja
14. studenoga 2018. u 08:00 11 komentara 29149 prikaza
Flight mode
Foto: Shutterstock

Imamo li se zaista razloga toliko bojati i što se zapravo događa iza zatvorenih vrata kokpita dok putnici sjede i čekaju da stignu sigurno na odredište, otkrio je australski pilot Jetstara Brett Manders za Daily Mail. 

Ljutiti putnici Od Floride do Londona avionom putovali tri dana, a "isprika" kompanije je nevjerojatna

Ispušta li se zaista otpad iz zrakoplova u zrak tijekom leta?

Ne, sav otpad, uključujući i onaj iz wc-a, ostaje u tankovima dok zrakoplov ne sleti, a potom se sav otpad čisti i prazni iz tankova. Tako da možete biti sigurni da nakon nužde koju obavite u wc-u ništa neće završiti u atmosferi. 

Zašto nas prije leta upozoravaju na sigurnosni položaj naginjanja unaprijed u slučaju prinudnog slijetanja?

Jasno, ako dođe do neočekivanih situacija i zrakoplov mora prisilno sletjeti, taj položaj će vam pomoći da izbjegnete eventualne ozljede od predmeta koji mogu popadati prilikom takvog slijetanja. 

Ryanair naplata nezakonitih subvencija Morali napraviti neobičan potez: Zaplijenili zrakoplov Ryanaira sa 149 putnika

Postoji li najsigurnije sjedalo u zrakoplovu?

Ne. Sva sjedala su jednako sigurna. 

Mogu li se vrata u zrakoplovu otvoriti ručno tijekom leta?

Mnogi putnici strahuju da se tijekom leta može dogoditi da netko pokuša otvoriti vrata, kao u hollywoodskim filmovima, no pilot ističe da to nije moguće. "Kao da imate jako napumpanu nogometnu loptu i pokušavate je pritisnuti, ali ne možete. Tako je i s vratima u zrakoplovu."

Prednja vrata zrakoplova prvo se otvaraju prema unutra, a onda se gurnu prema van, objašnjava, i zbog jakog pritiska ih ne možete otvoriti ručno.

Što kada netko umre u kabini zrakoplova?

Tijekom desetogodišnjeg iskustva pilot Manders imao je samo jedan smrtni slučaj za vrijeme leta. Kabinsko osoblje osposobljeno je za takve situacije. Izolirat će preminulog putnika od ostalih uz maksimalnu diskreciju. 

duh u zrakoplovu Jezivi trenutak Provjeravao čudne zvukove u avionu pa pobjegao glavom bez obzira kada je ovo ugledao

Trebaju li nas brinuti turbulencije?

Ne trebaju, poručuje Manders. "One znaju biti neugodne, ali nisu razlog za brigu. Ni piloti ne vole turbulencije baš kao ni putnici stoga ih svakako pokušavamo izbjeći. No, nema razloga za brigu."

Što se zaista događa ako ne upalite "flight mode" (zrakoplovni način rada) na svom telefonu? 

To će prouzročiti smetnje u slušalicama pilota, poput neugodnih zvukova, posebice ako je više uređaja ostalo aktivno. Ovo pravilo za prebacivanje na zrakoplovni način rada pametnog telefona ne vrijedi samo za putnike već i za pilote i kabinsko osoblje, poručuje.

Pogledajte i video Sve što niste znali o mikrovalnim pećnicama

MSC Cruises
PROMO
MSC Grandiosa je osvijetlila rijeku Labu na svečanosti krštenja
  • midea:

    zaboravio je naglasiti da jedino što ispuštaju tokom leta su razne kemikalije !

  • Vito:

    Pilot otkriva što će se dogoditi ako u zrakoplovu ne uključite 'flight mode' na mobitelu ::: Jedino to da kad želite nekog nazvati iz zrakoplova naplate vam korištenje njihovog sustava komunikacije. __ Znanstveno je dokazano da frekvencija koju koriste prenosivi ... prikaži još! brzoglasi ne smeta zrakoplovnoj elektronici __ Samo se zapitajte: na koji način prenose podatke i govor preko oceana??? __ U kantama ili putem satelita??? __ Koga i tko to obmanjuje??? __ Evo vam jednostavni pregled koliko danas u zraku ima zrakoplova: Flightradar24 – Web stranica gdje možete pratiti avio letove uživo

  • cigrovski.darko:

    Fekvenrni opseg mobitela i ostalih uređaja koji emitiraju elektromagnetne valove i avionskih uređaja se razlikuju radi sigurnosti avionskih uređaja i nebi trebali imati nikakav utjecaj, alibilo kakvi kbarovi na mob uređajima ili smetnje u drugim uređajima koji su standardni ili ... prikaži još! novi mogu moderne avione odvesti u katastrofu, jer osim navigacije može utjecati i na upravljanje, zato je svakako najbolje gasiti sve radio odašiljaće, ili ako baš mora u zrkoplpvnom modu.Mogao bih kladiti da se je barem jedan avion srušio zbog djelovanja ometajučih radio valova sa zemlje ili kabine.