Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Ove su namirnice najbolji borci protiv starenja: Jedete li ih uopće?

Ako ste među mnogima koji stalno tragaju za izvorom mladosti, obratite veću pozornost na ono što u sebe unosite jer je prava hrana najjači borac sa starenjem
10. studenoga 2020. u 07:00 5 komentara 81246 prikaza
Foto: Shutterstock

Ma koliko se trudili što dulje zadržati mladoliki izgled, ne postoji način na koji bismo potpuno izbjegli učinke vremena na naše tijelo. Zdrav život - bez alkohola i dima cigarete, uz adekvatnu fizičku aktivnost, dovoljno sna i izbjegavanja sunca i stresa - može nam pomoći da dulje ostanemo zdravi i vitalni, no to je samo dio 'recepta' za mladolikost. Ono što najviše utječe na način na koji organizam stari je naravno - prehrana.

Prava hrana za naše tijelo čini mnogo više od samog održavanja željene linije i pružanja osjećaja sitosti, a ako ste među mnogima koji tragaju za nekim provjerenim i djelotvornim izvorom mladosti, obratite veću pozornost na ono što u sebe unosite. Evo koje bi se namirnice u borbi s godinama trebale češće pojavljivati na meniju:

1. Batat
Studija iz časopisa Journal Evolution and Human Behaviour kaže da prehrana bogata voćem i povrćem koži vraća zdravi mladenački sjaj. Istraživači su otkrili i da ljudi koji svakodnevno jedu crveno i narančasto voće i povrće imaju ljepši ten od onih koji ga nisu konzumirali tako često.

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Pretpostavlja se da su razlog tome karotenoidi, spojevi koji pomažu u borbi sa raznim bolestima,  a koji crvenom i narančastom voću i povrću daju boju.  No nema baš mnogo namirnica bogatih karotenom  - koji se u tijelu pretvara u A vitamin - no optimalnu količinu možete dobiti iz slatkog batata koji s korom sadrži  čak 156 posto preporučenog dnevnog unosa.

2. Maslac od badema
Bademi su namirnice koje imaju širok spektar hranjivih sastojaka - uključujući proteine i zdrave masti - što ih čini idealnima za očuvanje zdravlja i snage kose, a u tome pomaže i E vitamin s kojim ovi orašasti plodovi obiluju. 

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Jedno je osmomjesečno ispitivanje tako pokazalo da muškarcima koji dobivaju dovoljno E vitamina kosa raste brže i zdravija je, a pola preporučenog dnevnog unosa možete dobiti iz samo jedne porcije (dvije žlice) bademovog maslaca.

3. Hidrolizirani kolagen
Iako postoje namirnice koje podržavaju prirodno stvaranje kolagena u tijelu, studije pokazuju da uzimanje dodataka kolagena posebno dobro djeluje na izgled kože.

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Studija objavljena u Skin Pharmacology and Physiology otkrila je tako da su oni koji su jednom dnevno uzimali hidrolizirani kolagen imali značajno elastičniju i 'gušću' kožu. Ovakav kolagen dolazi kao prah pa ga je najbolje dodavati npr. u smoothieje.

4. Šitake gljive
Jedan od uzroka rane pojave sijedih dlaka manjak je bakra u organizmu. Studija iz časopisu Biological Trace Elemental Research otkriva da su ljudi koje su rano posijedili imali znatno nižu razinu bakra od kontrolne skupine ispitanika.

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Bakar je naime tijelu potreban za proizvodnju pigmenta kože i kose, a šitake gljive su jedan od najboljih izvora tog elementa. Samo pola šalice gljiva osigurava čak 72 posto preporučenog dnevnog unosa bakra - i to sa samo 40 kalorija iz gljiva.

5. Sir Cheddar

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Istraživanje objavljeno u časopisu General Dentistry pokazalo je da je jedenje ovog sira pH vrijednost u ustima dovelo do idealne razine kod ispitanika koji čak 48 sati nisu oprali zube. Osim toga, spojevi iz sira koji se hvataju na caklinu zuba pomažu i u obrani od kiseline, prenosi Eat This.

6. Voda s limunom

Voda s limunom | Autor : screenshot/facebook Foto: screenshot/facebook

Slana hrana, alkohol, vježbanje, vrućina i jednostavno ne pijenje dovoljno tekućine može stvoriti upale u organizmu što rezultira s nadutosti i tamnim tenom i podočnjacima. Idealno piće za ostati hidriran hladna je voda s komadom limuna.

Djeca kažu: Sve će biti dobro, a mi hrabrimo roditelje da budu poput njih

7. Nemasna govedina

 | Autor : shutterstock Foto: shutterstock

Prehrana bogata proteinima, željezom i cinkom navodno je jedini pravi put prema dugim, jakim i zdravim noktima. A sve se te tri hranjive tvari mogu dobiti iz manjeg komada nemasnog crvenog mesa, pokazuje nedavno istraživanje iz časopisa The European Academy of Dermatology and Venereology.

8. Rajčica

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Jedno je novo istraživanje otkrilo da su šanse za melanom kože manje kod ljudi koji se hrane s tzv. 'mediteranskom prehranom'. Hrana bogata antioksidansima puna je voća i povrća jarkih boja, a ono može pomoći u borbi protiv oksidacijskog učinka UV zraka. Konzumacija same rajčice osigurava tako čak 33 posto veće šanse za obranu tijela od melanoma.

Ekskluzivno za Večernji list: Stigao nam je novi PlayStation 5, pogledajte kako izgleda!

Ekskluzivno za Večernji list: Stigao nam je novi PlayStation 5, pogledajte kako izgleda!

Ekskluzivno za Večernji list: Stigao nam je novi PlayStation 5, pogledajte kako izgleda!

Objavljuje Večernji list u Četvrtak, 5. studenoga 2020.
Od polja do stola Zelena strategija OD POLJA DO STOLA: Strategija koja otkriva pozadinu održivog razvoja Huawei PETAL SEARCH Kako najlakše skinuti top aplikacije poput Tik Toka ili Deezera na vaš Huawei mobitel Samo na Večernji TV-u Stručnjakinja objasnila zašto mladi nemaju poduzetnički duh i je li euro bolji od kune Mljaaac! Za brz, ali zdrav doručak isprobajte jaja na oko na drukčiji način
INA Klub volontera
Volontiranje u Hrvatskoj
Filmska priča volontera iz domaće kompanije: 'U 10 godina smo prošli smijeh i suze'
Plitvička jezera
DOBRO DOŠLI!
Vikend putovanja i obilasci Hrvatske ne prestaju dolaskom jesni i hladnijeg vremena
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • mica1111:

    Ni najbolja hrana ne pomaže ako niste u glavi kako treba! Zdrava hrana je važna,al još više dobra duša,uravnotežen život.Jer da je zdrava hrana presudna,onda bi ovi koji si je mogu priuštiti živjeli 100 godina.A ne žive!

  • montello:

    rajčica zakon

  • njofra51:

    Od sada jedem samo 3 vrste povrća, rajčicu, paradajz i pomidore