Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Jeste ovisni o ugljikohidratima? Evo zbog čega se to događa!

Konzumiranje ugljikohidrata potiče povišenu razinu inzulina i navodi nas da tražimo još više
15. lipnja 2019. u 14:10 1 komentara 4486 prikaza
Ugljikohidrati
Foto: Shutterestock
Pogledajte galeriju 1/3

Male količine nekog finog deserta ili tjestenine ili kruha ne mogu zadovoljiti vašu želju za tom namirnicom. Baš suprotno, dok ih jedete želite još, pojest ćete sve što je ispred vas, pa i više od toga. Jesti umjereno hranu koja u sebi sadrži šećer, žitarice ili škrob mnogima je gotovo pa nemoguće. Često prejedanje razlog je, reći će stručnjaci, povišene razine inzulina, koja se javlja svaki put kad se najedemo ugljikohidrata.

POČELO LJETO Kamo s namirnicama za vrijeme velikih vrućina: Drže li se čokolada i Nutella u hladnjaku?

– Što se više poveća razina inzulina, to više žudite za ugljikohidratima. Kada uzmete malu količinu ugljikohidrata od koje vam se podigne inzulin, energija se pretvara u vaše masne zalihe – ističe dr. Robert Lustig, pedijatrijski endokrinolog sa Sveučilišta California u San Franciscu. Čak i samo zalogaj ili okus hrane bogate ugljikohidratima, može stimulirati inzulin i stvoriti žudnju, tzv. craving za još više ugljikohidrata.

– Uopće ne sumnjam da kada “karboholičari” smanje razinu inzulina postaju manje karboholični. Ako opet pokleknu i počnu jesti ugljikohidrate, vraćaju se na početak. Vidio sam to kod brojnih pacijenata – govori dr. Lustig.

Iz začaranog kruga može se izaći tek ako se prestane s konzumiranjem ugljikohidrata, smatra i Laura Schmidt, specijalistica za ovisnost na Sveučilištu California, San Francisco School of Medicine. To je prva i najočitija strategija u borbi s ugljikohidratima.

Vitamini Pazite da ih unosite Najvažniji vitamini i minerali koji su potrebni vašem tijelu i gdje ih pronaći

– Alkoholičari se neće zaposliti u kafiću ako im je stalo da ostanu trijezni, neće čak ni zalaziti u dio trgovine koji sadrži alkohol – kaže dr. Schmidt, dodajući da ako znamo da svaki dan oko 15 sati imamo mali pad zbog kojeg ćemo poželjeti otići do automata sa slatkišima, onda možemo imati spremnu odgovarajuću hranu koja neće izazvati prejedanje. – Umjesto bezalkoholnih gaziranih pića može se piti gaziranu vodu s malo limuna – navodi dr. Schmidt. Za svaki princip prehrane za koji se odlučimo najbitnija je dugoročna predanost, a ako se prihvati logika prehrane s ograničenim unosom ugljikohidrata, onda to podrazumijeva prihvaćanje doživotnog suzdržavanja.

– Riječ je o vrlo moćnom sustavu koji se mora razriješiti, bilo da je riječ o ovisnosti ili metaboličkoj bolesti. Taj sustav utkan je u tijelo i um tijekom niza godina i potrebna je promjena na dulje staze kako bi se ozdravilo – zaključuje doktorica Schmidt.

Pogledajte video: Supernamirnice koje trebate imati u svom domu

SightRun
PAMETNIJE TRČANJE
Oduševljeni smo: Aplikacija koja spaja tehnologiju, trčanje i putovanja

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar Lavalenna
    Lavalenna:

    Znaš li gdje mogu naći ženu za jednu noć? Idite na > > > www.Sexcoss.Com