Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Istraživači kažu: Ako želite i u starosti dobro pamtiti, jedite što više mediteranske hrane

Mediteranska prehrana nije utjecala na bolje zdravlje mozga sudionika (npr. više sive ili bijele tvari koju pokazuje MRI), ali je pokazala bitan utjecaj na pamćenje i spoznajni proces
28. veljače 2021. u 07:00 1 komentara 1430 prikaza
Foto: Shuttershock

Poznato je da se mediteranski način prehrane povezuje s dugovječnošću, zdravljem crijeva, pa čak i s poboljšanjem raspoloženja, a prema najnovijem istraživanju objavljenom u Experimental Gerontology, hrana s mediteranskog područja dobro utječe i na kognitivne funkcije.

To je nedavno dokazao tim istraživača sa Sveučilišta u Edinburghu, Škotska, koji je među 500 pojedinaca starijih od 79 godina proveo ispitivanje o njihovim prehrambenim navikama, pamćenju, rješavanju problema i brzini razmišljanja.

Većina je ispitanika prije prošla i pretragu magnetske rezonance, pa su im tako istraživači mogli procijeniti i strukturu mozga.

Evo kako stoji Albina na kladionicama i koja zemlja ima najviše šanse za pobjedu na Eurosongu

1 / 7
Albina Grčić

- Na kognitivne funkcije i pamćenje najbolje utječe prehrana s puno zelenog lisnatog povrća i s minimalnom konzumacijom crvenog mesa - rekla je koautorica istraživanja dr. Janie Corley, napominjući kako se čini da su baš ta dva čimbenika najviše povezani s boljom kognitivnom funkcijom.

 | Autor : Shuttershock Foto: Shuttershock

Zanimljivo je, kaže ona, i da mediteranska hrana zapravo nije utjecala na bolje zdravlje mozga sudionika (npr. više sive ili bijele tvari), ali je imala bitan utjecaj na pamćenje i cjelokupni spoznajni proces.

- Pozitivna veza između mediteranske prehrane i razmišljanja u ovom istraživanju nije objašnjena sa zdravijom strukturom mozga - kaže dr. Corley za Mind Body Green, već se čini da mozak u određenim regijama bolje funkcionira kad je u korelaciji sa spomenuta dva čimbenika prehrane; što više zelenog povrća i što manje crvenog mesa..

Ona dodaje i kako održavanje kognitivnih funkcija s ovim tipom prehrane ne može biti jednostavnije: a potrebno je, kaže,samo paziti da u organizam unosimo mnogo zdravih masnoća, puno svježeg voća i povrća i nešto nemasnih izvora proteina.

Pogledajte kao se pripremala spektakularna izložba Hrvatska svijetu

Tko proizvodi lošije? Gastro bloger otkrio koliko su namirnice istog proizvođača drugačije u SAD-u i Velikoj Britaniji - ovo je nevjerojatno! Gradska svakodnevica u centru Zagreba uoči Dana mrtvih VOLIMO HRVATSKO, JEDEMO UVOZNO Jedemo li hrvatsko: Imamo dovoljno samo krumpira, kupusa i mandarina uživa u lijepim stvarima Samohrana majka troje djece ispričala: 'Za Valentinovo samu sebe počastim šopingom - vrijednim 15 tisuća kuna'
Maja Milan
život na vagi
Kakva razlika! U showu je izgubila 41 kilogram, a evo kako sada izgleda: 'Nema više pekare'
Ivanić-Grad
Grad po svačijoj mjeri
Ivanić-Grad: Moderna sredina pogodna za svakoga