Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Evo kako smanjiti simptome menopauze bez uzimanja hormona

Nutricionistica je otkrila njezinih nekoliko savjeta kako pobijediti menopauzu.
16. prosinca 2019. u 10:58 0 komentara 855 prikaza
Foto: Shutterstock

Kate Llewellyn-Waters iz Londona kaže kako ju često kontaktiraju žene u menopauzi kojima su ginekolozi preporučili uzimanje hormona.

Kate je za dailymail.co.uk rekla kako je najbolji način za kontroliranje menopauze popraviti prehranu. Uvrstite u svoj jelovnik hranu bogatu phytoestrogenom, voće i povrće.

“Susrela sam se s jako puno žena koje mi se žale da su im ginekolozi preporučili hormone koji im ne pomažu.”, rekla je.

“O kontroliranju menopauze i simptoma konačno se raspravlja, što je jako dobro jer mnogim ženama to utječe na posao i na dom negativno. Simptomi menopauze mogu se smanjiti prehranom i načinom života, ali nije dovoljno istraženo."

 | Autor : Shutterstock Foto: Shutterstock

Povrće i soja
“U jednom istraživanju iz 2012. provedenom na 17 473 žena koje su jele više povrća, voća, vlakana i soje dokazalo se da je 19 posto njih doživjelo manje valunga od onih koje nisu.”

“Treba jesti hranu koja sadrži više phytoestrogena kao što su soja, lanene sjemenke, jabuke, mrkve, celer, peršin, komorač i mahunarke.”, tvrdi Kate.

Prirodne pripreme
Kate je dodala da prirodna krema progesterona može biti učinkovita u perimenopauzi. "Regulira menstrualni ciklus, vrućice, noćno znojenje, promjene raspoloženja, poremećaj u spavanju i simptome PMS-a. Ako uzimate lijek prije uvođenja prehrambenih ili biljnih dodataka uvijek se posavjetujte s liječnikom."

Način života
Životni stil može biti značajan dio poboljšanja simptoma, a oslabljena aktivnost endorfina u mozgu može izazvati vrućicu. "Redovna tjelesna aktivnost - barem 30 minuta hoda dnevno je idealno - smanjuje učestalost i jakost vrućine", predložila je.

"Jedno je istraživanje pokazalo da žene bez vrućice troše 3,5 sati tjedno vježbajući, pa hodanje svaki dan u trajanju od 30 minuta može biti od koristi, posebno ako vježbanje podiže raspoloženje."

"Pušenje povećava rizik od rane menopauze i udvostručuje rizik od menopauze u dobi od 44-55 godina."

Žene ga koriste kao izgovor? Stručnjaci tvrde: PMS je samo mit, on kao takav ne postoji!

Suplementi
Kate tvrdi da dodaci prehrani mogu biti od velike koristi. Vitamin E smanjit će nagle napadaje vrućine I vaginalne simptome, popravlja krvni sustav.

Gama-oryzanol
Pronađen u rižinim mekinjama ova fitokemikalija je kemijski spoj kojeg proizvode biljke. Neke od ovih fitokemikalija imaju snažan antioksidativni i protuupalni učinak, promiču endorfine, a također potiču rast mišićnog tkiva. Učinkoviti su čak i kod menopauze koja je inducirana kirurškim putem, a također snižava kolesterol i trigliceride koji su vrsta masti koja se nalazi u vašoj krvi.

Hesperidin i vitamin C
“Istraživanja sugeriraju da kombiniranje vitamina C i bioflavonoida (biljnih spojeva) koji imaju snažnu antioksidacijsku snagu mogu ojačati i stabilizirati kapilare i druge male krvne žile, što može spriječiti pojavu vrućina.

Hesperidin poboljšava integritet krvožilnog sustava (zdravlje krvnih žila), smanjuje propusnost krvnih žila i čini ih manje krhkim. U kombinaciji s vitaminom C i drugim citrusnim flavonoidima može se spriječiti vrućica.

Prstasta konopljika
Poznat i pod nazivom Vitex agnus-castus liječi neravnotežu hormona I povećava luteinizirajući hormon, koji je hormon koji proizvodi hipofiza i jedan od glavnih hormona koji kontrolira reproduktivni sustav.

Utječu na puno toga u organizmu Kontracepcijske pilule smanjuju dio mozga koji je kontrolira seksualni nagon!
International Business Hotel
Luksuzno opremljen
International Business Hotel: Jedini zagrebački hotel koji se specijalizirao za biznismene
Harats
U SRCU ZAGREBA
U potrazi za dobrim pivom i još boljom atmosferom
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.