Naslovnica Kultura Film

Priča o Hrvatskoj kao ishodišnoj točki emigracije

Na Pulskom filmskom festivalu premijerno je prikazan film “Za dobra stara vremena” koji varira između komedije i socijalne drame.
20. srpnja 2018. u 13:01 0 komentara 240 prikaza
Foto: Pula Film Festival
Pogledajte galeriju 1/2

Na festivalu u Puli premijerno je predstavljen film “Za dobra stara vremena” redatelja Eduarda Galića prema scenariju i u produkciji njegova sina Dominika, čijim su autobiografskim epizodama inspirirani i dijelovi radnje.

Glumačko producentski par Matija i Dominik: Nema seksa u filmovima pa ispada da to više nitko ne radi

Režiran u frenetičnom ritmu, uz mnogo proplamsaja adrenalina i gotovo bez statičnih kadrova, film nose mladi, slabo poznati glumci među kojima se ističu Karlo Mrkša u ulozi neodgovornog ženskara Borne i Marko Petrić u ulozi Hrvoja, mladića koji se osjeća poraženo jer, usprkos fakultetskoj diplomi, radi u skladištu i ne uspijeva se umiliti nikome osim Borninoj mami. Njih dvojica kreću se u skupini klipana koji na samom početku 21. stoljeća nemaju ni najbližu ideju što će se događati s njihovim životima, tražeći ventile u porocima, seksu i nogometu.

'Do kraja smrti' Najbolji je segment filma onaj u kojem glumci uopće ne govore

Centar njihova društvenog života kvartovska je birtija u kojoj nasilje nije rijetkost, a u kojoj se kao centar Hrvojeva romantičnog interesa i kasniji kamen spoticanja u odnosu dvojice prijatelja pojavljuje mlada konobarica Ivana (igra ju iznimno dopadljiva Vini Jurčić). Kroz prikaz trenutka u životima generacije rođene u Jugoslaviji, a odrasle u ratnoj i tranzicijskoj Hrvatskoj, autori razrađuju tezu da je Hrvatska uvijek bila ishodišna točka emigracije, u kojoj su politički obrati mnoge dočekivali nespremne, u kojoj su moćni postajali sve moćniji, a obespravljeni obespravljeniji, vrteći se u začaranom krugu balkanske interpretacije svjetskih društvenih trendova.

Pula Film Festival Tihana Lazović: Nove ‘Novine’ preslika su stanja u državi

Na pola puta između komedije i socijalne drame, film se gubi i iznova pronalazi baš kao i njegovi likovi, na trenutke izazivajući salve smijeha u pulskoj Areni pa skrećući u naporni klišej, da bi se potom vratio i osvojio simpatije publike te na kraju pao u pretencioznom završetku.

1 / 11
Matija Prskalo i Dominik Galić: Nema seksa u filmovi pa ispada da to više nitko ne radi

 

VIP izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.