Naslovnica Kultura Film

Priča o Hrvatskoj kao ishodišnoj točki emigracije

Na Pulskom filmskom festivalu premijerno je prikazan film “Za dobra stara vremena” koji varira između komedije i socijalne drame.
20. srpnja 2018. u 13:01 0 komentara 265 prikaza
Foto: Pula Film Festival
Pogledajte galeriju 1/2

Na festivalu u Puli premijerno je predstavljen film “Za dobra stara vremena” redatelja Eduarda Galića prema scenariju i u produkciji njegova sina Dominika, čijim su autobiografskim epizodama inspirirani i dijelovi radnje.

Glumačko producentski par Matija i Dominik: Nema seksa u filmovima pa ispada da to više nitko ne radi

Režiran u frenetičnom ritmu, uz mnogo proplamsaja adrenalina i gotovo bez statičnih kadrova, film nose mladi, slabo poznati glumci među kojima se ističu Karlo Mrkša u ulozi neodgovornog ženskara Borne i Marko Petrić u ulozi Hrvoja, mladića koji se osjeća poraženo jer, usprkos fakultetskoj diplomi, radi u skladištu i ne uspijeva se umiliti nikome osim Borninoj mami. Njih dvojica kreću se u skupini klipana koji na samom početku 21. stoljeća nemaju ni najbližu ideju što će se događati s njihovim životima, tražeći ventile u porocima, seksu i nogometu.

'Do kraja smrti' Najbolji je segment filma onaj u kojem glumci uopće ne govore

Centar njihova društvenog života kvartovska je birtija u kojoj nasilje nije rijetkost, a u kojoj se kao centar Hrvojeva romantičnog interesa i kasniji kamen spoticanja u odnosu dvojice prijatelja pojavljuje mlada konobarica Ivana (igra ju iznimno dopadljiva Vini Jurčić). Kroz prikaz trenutka u životima generacije rođene u Jugoslaviji, a odrasle u ratnoj i tranzicijskoj Hrvatskoj, autori razrađuju tezu da je Hrvatska uvijek bila ishodišna točka emigracije, u kojoj su politički obrati mnoge dočekivali nespremne, u kojoj su moćni postajali sve moćniji, a obespravljeni obespravljeniji, vrteći se u začaranom krugu balkanske interpretacije svjetskih društvenih trendova.

Pula Film Festival Tihana Lazović: Nove ‘Novine’ preslika su stanja u državi

Na pola puta između komedije i socijalne drame, film se gubi i iznova pronalazi baš kao i njegovi likovi, na trenutke izazivajući salve smijeha u pulskoj Areni pa skrećući u naporni klišej, da bi se potom vratio i osvojio simpatije publike te na kraju pao u pretencioznom završetku.

1 / 11
Matija Prskalo i Dominik Galić: Nema seksa u filmovi pa ispada da to više nitko ne radi

 

Poduzetnik
Kviz
Jesi li rođeni poduzetnik ili radije radiš kako ti drugi kažu?

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.