Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

'Hrvatska rapsodija' istražuje nacionalni identitet iz moje imigrantske perspektive

Voditelj katedre fotografije na koledžu u New Jerseyu u Chicagu predstavlja 19 novih radova koji propituju položaj Hrvata izvan domovine
30. siječnja 2018. u 10:32 0 komentara 160 prikaza
Hrvoje Slovenc
Foto: Privatni album

“Hrvatska rapsodija: prigraničja” naziv je 19 radova koje je zagrebački fotograf svjetskog glasa, 41-godišnji Hrvoje Slovenc proteklog vikenda izložio u Muzeju moderne fotografije u Chicagu. Slovenc je voditelj katedre fotografije na County College of Morris u New Jerseyu. Ovaj ciklus već je izlagao u sklopu kolektivne izložbe “Past Is Now” u Münchenu, Zagrebu, New Yorku i Philadelphiji, ali muzej u Chicagu za njega ima posebnu emotivnu vrijednost.

Betonska utopija I naši Richter i Galić u MoMA-i na izložbi arhitekture Jugoslavije

Dali su mu ranu šansu

– Prije 11 godina, kada sam bio dodiplomac fotografije u New Yorku, dobio sam poziv da budem dio skupne izložbe upravo iz Muzeja moderne fotografije u Chicagu, koji je tada kupio šest mojih fotografija za svoj stalni postav. I ponovo me zvala direktorica muzeja kada je vidjela “Hrvatsku rapsodiju” oko koje je koncipirala cijeli projekt s ostalim umjetnicima, a veseli me što će ponovo većinu radova uvrstiti u svoju kolekciju. Kao nekog tko već 15 godina živi u New Yorku, zanimalo me kako temu kompliciranog nacionalnog identiteta iz perspektive imigranta staviti u slike i kako te slike spojiti kroz notu nasilja i prema tijelu, i prema granicama, i prema tlu, i prema slobodnoj volji – rekao je Slovenc, koji iza sebe ima desetak samostalnih i tridesetak skupnih izložbi diljem svijeta: od Kine i Amerike do Švicarske i Brazila.

U umjetničkom izražavanju u “Hrvatskoj rapsodiji” uz fotografije je koristio tapiseriju, trodimenzionalne skulpture, litorez, video, pisanje... Zbog toga je savladao neke nove vještine poput sitotiska, fotogravure, printanja na materijalima poput lateksa i svile, a okuražio se i u pisanju svoje prve kratke priče.

Od socijalizma do rata

– Tema povratka uvijek je intrigantna, a tragao sam za formom koja se povijesno bavi tematikom povratka u domovinu. I našao sam je u rapsodiji, epskoj poeziji kojom se koristio Homer u svojoj Odiseji i Franz Liszt u svojim kompozicijama. Tek kada sam otišao iz Zagreba i proveo nekoliko godina vani, mogao sam se kritički osvrnuti na neke stvari, od povijesnog nasljeđa i nacionalnog identiteta do socijalističke kulture i Domovinskog rata te ispričati svoju imigrantsku priču – kaže Slovenc, umjetnik s magisterijem iz fotografije na prestižnom Sveučilištu Yale, kojeg je prije deset godina vodeći svjetski fotomagazin Photo District News (PDN) proglasio jednom od najvećih svjetskih mladih nada u svijetu fotografije.     

120 godina Umjetničkog paviljona Na prvu izložbu 1898. došla je trećina Zagrepčana: mnogi su bili šokirani zbog erotike Ana Brnabić Ana Brnabić: Izložba o Jasenovcu: 'Ne vidim povod za hrvatsku prosvjednu notu' Jasenovac nakon sporne izlozbe Znanstvenici: Prestati s manipulacijama osjetljivom temom žrtava Jasenovca
Roštilj
ZA SVA GODIŠNJA DOBA
Roštilj i kiša ne idu zajedno. Ili?

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.