Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Kazalište

“Dvoje” su nova “Dekadencija” Exita

Matko Raguž ponovo režira tjerajući glumce na bravure i izvrsnost. Bračni par drži pub u kojem publika sreće razne karaktere i otkriva njihove životne priče. Mnogo je tu smijeha, ali i suza
12. veljače 2018. u 10:19 0 komentara 533 prikaza
Foto: arhiva Exit
Pogledajte galeriju 1/4

“Dekadencija” Stevena Berkoffa, u režiji Matka Raguža, značila je početak života novog zagrebačkog kazališta – Teatra Exit.

Kaštela Hrvatski Romeo i Julija Kaštelani u Zagrebu predstavljaju Legendu o Miljenku i Dobrili

Od tog početka prošlo je gotovo 25 godina (slavlje jubilarnog rođendana tog kazališta zakazano je za 2019.), a Exit ima novu predstavu “Dvoje” Jima Cartwrighta koja umnogome podsjeća upravo na “Dekadenciju” i način na koji su hrvatsko kazalište na koljena svojom glumom bacili Nataša Lušetić i Vili Matula.

Bio je to slavni početak Exita koji je brojnim svojim predstavama – ponajviše “Dekadencijom”, “Izbacivačima” i “Kaubojima” – zauvijek promijenio hrvatski teatar. Novu predstavu “Dvoje” vidjeli smo u novom prostoru Exita, tzv. Studiju Exit, dvorišnoj zgradi u Gundulićevoj 37, u dvorani u koju stane samo 45 gledatelja. To je komorna scena Exita, prostor od kojeg svakako treba očekivati nova kazališna uzbuđenja. A “Dvoje” je exitovska predstava ne samo zato što je ponovo riječ o režiji Matka Raguža, osnivača i utemeljitelja tog kazališta (po prijevodu Tomislava Kuzmanovića), već je to i po temi, koncepciji predstave, ali prije svega načinu glume. Sve u Exitu, naime, mora biti glumački dovedeno do izvrsnosti, a upravo glumačke bravure Bojane Gregorić Vejzović i Dražena Čučeka tvore dramu “Dvoje”. Jim Cartwright napisao je to djelo sada već daleke 1989., ali kako je tu riječ o studiji karaktera, priča je bezvremenska.

Bračni par drži pub, a uz njihovu priču gledatelji – i sami gosti u tom pubu – upoznaju i brojne (posve različite) ljude koji tamo zalaze: od zavodnika bez pokrića i njegove djevojke bez pameti, preko starice kojoj je večernje pivo nagrada za “radni” dan uz teško bolesnog i nepokretnog muža, nasilnika koji u pubu maltretira, pa i ošamari svoju ženu, ljubavnice koja dolazi kako bi “njen čovjek” u istom svjetlu vidio nju i suprugu, pa sve do malenog dječaka koji cijelu noć čeka tatu pred vratima, a on ga, naravno, zaboravi... Sve uloge tumači dvoje glumaca, a ritam i pokoji trenutak dok presvlače kostime (Marita Ćopo) daje im saksofonist Jakša Jordes.

Kostimi i pokoja perika za Bojanu Gregorić Vejzović ovdje su tek linija pomoći za publiku. Sve je ostalo na glumcima i oni iz karaktera u karakter prelaze u sjajnom ritmu. Bojana je možda i najbolja u ulozi starice, dok Čuček osvaja kao zlostavljač. Ne smijemo ga takvog voljeti, a teško mu je odoljeti. 

Oliver Frljić Goran Gerovac Može li se Frljića zabraniti zbog njegove poetike a da to ne bude istovremeno i politička zabrana Kazališni fenomen Igraju već deset godina i stalno su rasprodani: Ako vam otkrijemo tajnu, moramo vas ubiti Premijera u Gavelli Predstava 'Sjećanje šume': Lika kao ogledalo surova svijeta
ZADIRANJE U PRIVATNOST
Skandal na granici: Novinara Večernjeg lista policija skinula do gola zbog filtera za cigarete
Nema dobrog vrta bez osnovnog alata
ALAT ZA PRAVE MAJSTORE
Nema dobrog vrta bez osnovnog alata, imate li ih sve doma?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.