Dokuserijal o korporativnoj pohlepi ne štedi ni Trumpa

Predsjednika SAD-a prikazali su kao manipulatora koji je uništio investitore u Atlantic Cityju
20. veljače 2018. u 11:35 0 komentara 355 prikaza
Pogledajte galeriju 1/2

Alex Gibney je i svojim novim šestodijelnim dokumentarnim serijalom dokazao kako je vodeći autor ovog žanra koji je danas bastionom istraživačkog novinarstva.

Zvijezda sapunica Ljepotica na meti kolegica i narkokartela

U Prljavom novcu (Dirty money), koji je napravio za Netflix, Gibney raskrinkava korporativnu pohlepu, neetično ponašanje isključivo u svrhu ostvarenja većih profita. Farmaceutska industrija, bankarstvo, automobilska industrija, čak i legalizirano lihvarenje, prehrambena industrija pa onda i sam Donald Trump istaknut kao primjer općeg korporativnog ponašanja koje već 40 godina prevladava u Americi, u kojoj je danas izražen nikad veći jaz između bogatih i siromašnih. I u nas visoko popularizirani slučaj varanja Volkswagena kod sastava dizelskih ispuha prva je epizoda u kojoj je Gibney i fizički pokazao ekstreme te prijevare koja je kulminirala ispitivanjima utjecaja plinova na majmunima i ljudima. Vrlo je temeljito posao odrađen jer krivnja nije bačena na korporaciju kao takvu, nego na pojedince koji će napraviti sve da bi postigli rezultat koji će im donijeti slavu i imetak.

Martin Winterkorn, menadžer koji je smijenio unuka Ferdinanda Porschea, imenjaka mu Piecha, koji je u kompaniji imao kultni status. Žalostan je zaključak te prve epizode kako je, unatoč skandalu, VW ostvario svoj cilj da bude najveća automobilska kompanija na svijetu. Raskrinkana je i velika banka na Otoku HSBC, za koju je Gibney dokazao kako je služila kao praonica za više od 880 milijuna dolara novca meksičkih kartela. Nije samo Martin Shkreli, koji je u nebo podigao lijek za AIDS, zločinac u farmaceutskoj industriji. Upravo suprotno, na primjeru propale kompanije Valeant, koja je radije trošila na akvizicije, a ne na razvoj, što je ključ uspjeha svake takve firme, Shkreli je tek primjer koji potvrđuje pravilo – Big Pharma je simbol pohlepe.

Što se samog Trumpa tiče, Gibney ga je prokazao kao vještog medijskog manipulatora s malo znanja o velikom biznisu koji je propao i za sobom povukao popriličnu gomilu ljudi u najvećoj svojoj investiciji, kockarnici u Atlantic Cityju. Trump može zahvaliti showu Pripravnik što je od njega napravio velikog biznismena. Ali samo u glavi prosječnog Amerikanca, ne u stvarnosti.

Stranger Things DOBRA VIJEST Netflix najavio treću sezonu serije "Stranger Things" Zadnja sezona Snima se šesta sezona 'Kuće od karata', ali bez Spaceyja. Što će biti s njegovim likom? despacito Bitke na ekranima Da se pogledaju snimke koje se dnevno ubace na YouTube, trebalo bi 65 godina
(SP)SPAIN-MADRID-FOOTBALL-UEFA CHAMPIONS LEAGUE-REAL MADRID VS LIVERPOOL
'MALO' SU POGRIJEŠILI
Kako prežaliti Modrića? Od 'najgoreg' pojačanja do najboljeg igrača na svijetu