Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 106
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Udruženje hrvatskih cestovnih prijevoznika:

Zbog Pevec transporta propali deseci prijevoznika

Pevec
Goran Stanzl
18.12.2009.
u 08:00

Od deset prošlogodišnjih najvećih prijevoznika u zemlji polovica ih je propala ili se bori za opstanak. Javna je tajna da je Pevec kao vodeći hrvatski prijevoznik dampinškim cijenama upropastio niz konkurentskih tvrtki, piše portal banka.hr.

Promet cestovnog međunarodnog prijevoza manji od 25 do 30 posto, propast nekoliko ključnih igrača na tržištu na čelu s Pevec transportom, te oko 3000 radnika koji su ostali bez posla, prvi su očiti rezultati krizne godine za domaće prijevoznike, koje je prema dnu povukao recesijski pad građevinarstva i maloprodaje,  piše portal banka.hr..

Prema procjenama Antona Kolaka, predsjednika NO-a Gospodarskog interesnog udruženja hrvatskih cestovnih prijevoznika i predstavnik Koordinacije udruga i klastera ovog sektora, usitnjeni sektor cestovnih prijevoznika već godinama stagnira pod teretom potpuno liberaliziranog, nereguliranog tržišta.

- U ovoj smo godini dotaknuli dno, a u idućoj bi trebala početi konsolidacija tržišta na kojem će opstati samo ozbiljne tvrtke - tvrdi on.

Čak polovica prijevoznika je u ovom trenutku propala ili se bori za opstanak. Posebno su na udaru prijevoznici kojima je više od 10 posto voznog parka opterećeno dugovima po lizingu i kreditima, upozorava Kolak.

Poslovna politika propadajućeg Peveca, dok je još bio dominantan igrač na tržištu, te posljedice njegova izlaska s tržišta, generirali su ključne probleme u ovoj branši. Prema podacima HGK, Pevec je bio daleko najveći međunarodni prijevoznik roba sa 449 teretnih vozila, a u ukupnoj konkurenciji od 3000 domaćih prijevoznika, samo njih 150 moglo mu je teoretski konkurirati jer imaju 10 i više teretnih vozila, piše banka.hr.

- Pevec transport je proteklih godina uzrokovao velike poremećaje na tržištu jer su zbog njegove dampinške politike cijena mnogi prijevoznici propali. Doslovno je prelazio preko leševa da bi ugrabio poslove. Buduća šteta izazvana propašću tog lanca također će biti velika, iako još nesaglediva. Primjerice, oko tri četvrtine Pevecovih vozila je staro i od njih se nitko neće moći adekvatno naplatiti - upozorila je Ljubica Herceg, direktorica Sektora za promet i veze HGK-a. 

Prema pisanju banka.hr-a, Pevecovo krajnje nelojalno tržišno ponašanje bilo javna tajna u sektoru, koji je zbog njegovog dampinga cijena, u slučaju većine prijevoznika sveden na poslovanje ispod granice rentabilnosti.

Poslovni potezi Pevec transporta nisu bili sporni samo zbog dampinga, nego i zbog činjenice da se kao uvoznik i trgovac bavio prijevozom i za druge uvoznike. U EU, trgovci i uvoznici ne mogu se baviti prijevozom za konkurentske uvozne tvrtke jer time imaju uvid u njihovu papirologiju odnosno cijenu i kvalitetu uvezene robe, upozorio je Kolak, a prenosi  banka.hr.

 

Komentara 9

DU
Deleted user
08:23 18.12.2009.

Zao mi je radnika jer oni nisu nista krivi, ali Pevec je dobio sto je zasluzio. Isao je preko leseva i unistavao sve pred sobom. Sada za to placa. Nadam se i privatnom imovinom!

AP
apavlovi
08:31 18.12.2009.

Vrijem3e je da oni koji se ponašaju kao pevec odu sa scene.A evo vide se rezultati njegovog ponašanja.Upropastio je jednu potencijalno profitabilnu tvrtku od koji je zavisilo 3000 obitelji.Svi ti radnici su sad pali na teret svih nas.Takvi skorojevići ne bi trebali postojati.Pored svojih radnika on je uništio mnoge druge poput ovih prevoznika koji su isto tako zapošljavali ljude i svojim radom hranili svoje obitelji.Treba ga u zatvor a njegovu imovinu oduzeti i sve što je stekao rasprodati pa namijeriti ove jadne radnike i sve koje je nas bilo koji način oštetio.To bi bila pouka i za ostale da se nemogu ponašat kako im padne na pamet.

PA
palje5
15:03 18.12.2009.

imam dučančić sličnog asortimana kao pevec i cijelo vrijeme me je hebao s cijenama,a i prokletim kupcima morao sam objašnjavati da ne mogu imati cijene kao on i plačati astronomske hrvatske poreze i režije, ali nitko to ne shvaća dok se ne desi ovakav jedan raspad uspješne hrvatske firme.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije